Vzw De Zoemertjes
Shirtjes drukken, de hele rimbam
Zelfde tattoo is ook leuk
Als ik dit jaar de balans op maak dan hebben vooral de volgende zaken stevig ingehakt op het horloge budget:
- een vintage stapel stenen met een dak erop
- een mountainbike en een racefiets
Kwestie van prioriteren natuurlijk, maar goed.
De mooiste NA van dit jaar was de Seamaster 300 Hz. Op omegaforums eens voorbij zien komen en na enige tijd kunnen lospeuteren van de eigenaar. Werkelijk in schitterende staat met nog een seal op het medaillon en zeer scherpe randen. Daarnaast ook met de originele leren band er bij en ook nog eens op een speedmaster band met wat bijgevijlde centerlinks.
Verder nog deze 2 aanwinsten erbij:
Deze is gekomen en gegaan:
En uit de collectie verdwenen zijn:
Er heeft dus best wat moois moeten wijken en ik ben geloof ik nog niet helemaal uitverkocht. Alhoewel natuurlijk niets zeker is in horlogeland, geloof ik dat ik ergens volgend jaar een nieuwe Speedmaster (of misschien een andere nieuwe klapper wil gaan kopen). Even wat langer sparen voor een horloge en er echt naar toe leven lijkt me wel weer eens mooi. Mijn Speedmaster Mk40 is daarvan echt een mooi voorbeeld. Voor gespaard, lang naar gezocht en een paar honder kilometer voor gereden. Dat draagt wel echt blij aan de feestvreugde. Hopelijk gaan we volgend jaar eens meemaken hoe het is om een nieuw horloge te kopen bij de AD (als er dan niet ineens weer een vintage klapper voorbij komt die ik niet kan laten liggen).
Rustig jaartje geweest.
Een Grand Seiko verkocht.
Begin van het jaar een Tudor aangeschaft:
En een paar weken geleden m’n topper van het jaar gekocht:
Mooi om het jaar met zo’n klapper te eindigen!
Mijn absolute klapper, topaanwinst van 2022!
De wijzerplaat heet “Aletsch” blauw en kijk eens naar de dit jaar zelfgemaakte foto (nr. 7)…
Ook met deze Omega Speedmaster Schumacher “Cart” ben ik bijzonder blij! Lang naar gezocht, gevonden en nu mijn Schumacher set compleet (rood/blauw/geel en de bonus grijswitte)
Afscheid genomen van
Beide Tudors maar zo’n 3 tot 6 maanden gehad. Heel mooi maar toch net niet…
niet op de foto: ook nog kortstondig een 114060 maar (gaap) te saai…
Prachtig eigenlijk wel die Chopard…m.n. die kleur blauw.
Ps blauw is zo te zien wel jouw kleur heh.
Dit jaar in en out…waarbij de Oris nog om de pols zit. Al met al een redelijk bewogen jaar.
Van oud naar nieuw…
Dat was een mooi jaar!
Maar, begrijp ik het goed dat er maar één horloge standgehouden heeft?
Hoe was het om die heerlijke Breitling met dat geel om de pols te kunnen slingeren? Leuk hoor!
Nu ik het allemaal zo bij elkaar zie ben ik eigenlijk ook best verrast. Volgend jaar trachten meer bewust te genieten van de NA’s.
Klopt idd…steeds 1 horloge…en weer door naar de volgende.
Ja die Endurance Pro blijft geweldig…echt een heerlijk ding. Alleen het gewicht al…je voelt 'm gewoonweg niet om de pols. Die zou er nog wel een keer kunnen komen…
Zelfs de afgekapte cijfers zijn em enorm vergeven!! Bij deze heeft het zelfs charme!!
Omdat het zo rücksichtslos gedaan is! Gaaf!!
Ja erg tof. De hele look en feel klopt gewoon. En het breitlight materiaal voelt ook erg lekker aan. Mooi spul.
Tja … Weer niet gelukt …
Dat is toch wel de conclusie na het zoveelste HF jaar
De intentie was om het aantal horloges terug te brengen tot 6
Wat heb ik allemaal verkocht in 2021 van onderstaande foto’s
- Seiko Presage Limited (Wellicht mooiste Seiko en wat een gave combi op de Delugs Himalaya)
- Seiko SBGM Cocktail (Best bang for the buck in the old days)
- Seiko SARX zwart (Wat een prachtige wijzerplaat)
- Certina Big Date (Was wel mooi dat ton-sure-ton
- Zenith El Primero (Nooit gedacht dat ik dat zou durven)
Andere horloges die in 2021 de doos hebben verlaten
- Seiko MM200 (Waarom eigenlijk?)
- Seiko SBP Limited (Best bang for your buck als het gaat om duiker rond Euro 1.000,-)
- Seiko Uemera (Groene Willard - stond zo mooi op de groene Tropic)
- Certina DS PH200 (Heel leuk horloge, zeker op zwarte Tropic)
- Maurice Lacroix Aikon (Blijft een gaaf horloge, maar die bezel hmmm)
Het meeste is naar forumvriend Jaap gegaan met een Omega Master 300 & Zenith EP Aged Steel als “upgrades”
Daarnaast een prachtige Longines L990 “Poor Men’s Calatrava” opgepikt (Schitterend)
Eindelijk een Zenith Type 20 weten te vinden voor een mooie prijs (Wat moet ik er mee?)
Tussendoor een “Custom” Staudt Chrono opgehaald bij Yvo (Eigenlijk niet zalmroze genoeg)
Direct de Certina Heritage Chrono gekocht na introductie (Heel fijn horloge)
De Longines ingeruild op een Omega SMP300
Prachtig horloge maar het kwam simpelweg niet uit de doos
De El Primero in November verkocht om een 2021 Cartier Tank XL aan te schaffen
… Wie had dat gedacht aangezien dit wel een grail voor me was
Natuurlijk vind ook ik de EP mooier maar ook dit horloge kwam haast niet uit de doos
Dit leidt tot de voorlopige eindstand zoals hieronder
Voorlopig omdat ik vandaag de SMP300 met mijn vader ruil voor een Grand Seiko SBGR099
Want een collectie zonder Seiko is geen collectie toch??
Zoals eerder aangegeven zijn er twee horloges die ik nooit zal wegdoen:
De Breitling is een huwelijkscadeau en los van dit gegeven sta ik nog steeds achter de destijds (2001) gemaakter keuze voor deze Chronomat Crosswind ipv de Rolex Submariner
De “refurbished” Speedmaster Mark II Racing is een horloge dat ik van mijn vader heb gekregen
De rest staat eigenlijk continue op de nominatie om mij te helpen naar een collectie van 3
De horloges die het fijnst dragen en waarmee ik een echte “klik” heb zijn de Staudt Praeludium, de Eterna Gragnes Big Date en de Certina Heritage Chrono.
Voor deze horloges kan ik ook gemakkelijk de bandjes voor wisselen en heb ik inmiddels een behoorlijk arsenaal aan kleuren
De EP Old Aged Steel Flyback draag ik ook regelmatig
De Staudt Chrono is een mogelijke “miskoop” omdat ik de roze kleur uiteindelijk te donker vind. simpelweg niet roze genoeg. Daarnaast krijg ik niet de juiste fit met de originele Staudt alligator band
Voor de rest een prachtig horloge waarvoor ik wel weer een heel licht grijze Delugs Alligator onderweg heb.
Hoop dat de nieuwe band de klik wel kan realiseren
Voor 2022 staat nog steeds de ambitie om slechts 1 horloge te hebben naast de Breitling & Mark II
Ik heb echter dat 3e “One rules them all” horloge nog steeds niet gevonden. moet een horloge voor alledag zijn omdat de Breitling Noet altijd passend is en de Mark Ii als “50-tiger” wat kwetsbaarder is
De horloges die door het hoofd spoken zijn
- Zenith Chronomaster zwart
- Rolex Explorer II (2021 versie)
- Cartier Santos Large met blauwe wijzerplaat
- Seamaster SMP300 Bond
Als iemand een 3 voor 1 ruil wil doen laat het me weten
Verwacht dat 2022 ook weer een jaar wordt waarin het me weer niet gaat lukken om de rust te vinden en HF “dicht te gooien”
Tenslotte mijn “mooiste” 2021 NA is toch de Type 20.
Met name omdat ik er al jaartje of 3 naar op zoek was
Wens jullie allemaal mooie dagen en een gezond 2022
Prachtige set met horloges, voor mij ben jij, met een aantal andere heren hier op het forum wel het voorbeeld van goede smaak! Afgelopen jaren in zekere mate ook bepalend voor het ontwikkelen van mijn eigen horlogevoorkeuren. Prachtige horloges.
Wat ik persoonlijk lastig vind is om me niet teveel te hechten aan horloges. Zeker als er een herinnering aan zit of een gebeurtenis mee associeer kunnen ze maar lastig de deur uit.
Anyway, tot zover my 2cents bedankt voor alle foto’s, was weer genieten in 2021:)