Dank u! Ben zelf ook zeer benieuwd!
De astron - de afdruk op de deurmat is nog niet weg - heeft het pand al verlaten las ik.
De Edox ook nog ja?
Daffie en flipperen, what’s in the name
Best een rustig jaar voor mijn doen. Zelfs zo erg dat mijn vrouw deze week zei: moet je niet weer eens een echt horloge kopen binnenkort (de ‘goedkope’ Seiko telt niet geloof ik).
Wat betreft de NA’s: de Tag Heuer Glassbox is in januari gekomen tijdens een trip naar Maleisië en zonder twijfel de mooiste NA. Samen met de Cartier Santos Dumont de kern van de collectie.
Verder zijn er nog een Tudor Pelagos 39 vertrokken en een Tudor BB GMT opaline gekomen en gegaan (want te oncomfortabel). Verder enkel een Seiko spb451 gekocht.
Komend jaar de BB pro en Longines er nog een keer uit (denk ik) en 1 stuk terug.
Tofste N.A? Dat moet ondanks de Corniche en de Edox toch wel de Longines zijn… vintage op een draagbare maat, nu met een mooie bruine band erom heen, classy en goed draagbaar.
Ze kan gewoon niet gaan toch .
Ik dacht dat we niet zoveel gebeurd was maar als je het dan onder elkaar zet zijn er toch aardig wat bewegingen geweest.
Deze gingen:
Deze kwamen en gingen:
Deze kwamen en bleven:
6 nieuwelingen dit jaar. Vooral veel variatie.
Citizen Promaster
Ardio Caribe
Herbelin Inspiration
Venezianico Redentore Bellanotte
Aquatico Horizon Hawk Bronze
Poljot International tourbillon
Waarom vertrekt die al?
Lastige vraag! Van de 8 nieuwe staan er 2 met stip bovenaan:
Longines Elegant Collection,
Frederique Constant Moneta
Eigenlijk om een hele domme reden.
Hij krijgt teveel draagtijd… En naast m’n 2 blauwe Squale’s is het eigenlijk teveel blauw.
Maar ook nu speel ik weer met de gedachte om de verkoop in te trekken. Mijn NA is al besteld en de nood om de mm200 te verkopen, is ineens een stuk minder. Want de opbrengst was eigenlijk om in een NA te steken die niet blauw is. En dat is gelukt… Nou ja, de aankoop van iets ‘niet blauw’ dan.
In 2024 zijn er een paar gegaan en een paar gekomen.
Een datejust en een yachtmaster hebben plaats gemaakt voor deze 2
Plannen voor 2025 aijn er al wel en er staan er een paar op het lijstje, oa een 16610 (liefst lv)
Complex, en waarom dan niet een squale verkopen die minder draagtijd krijgt?
De HFLE gaat natuurlijk niet weg, omdat ik daaraan heb meegewerkt. En de Thalassa… Tja, daar kan ik ook geen afstand van doen.
De Great Blue Hole hoeft er eigenlijk ook niet meer uit, want fondsen werven is niet meer nodig. Maar het is wel een leuke gedachte om het potje alvast weer wat bij te vullen en toch nog een keer een kruistocht door horlogeland te wagen voor iets groens.
Je vergeet de Timex pan Am & de Ghostly
Damn idd zeg. Dat komt omdat ik er geen foto’s meer van had opgeslagen. Nou ja…2 meer of minder
Hele mooie en aparte collectie!