LIJSTJES! Wat is je mooiste NA van 2024 (en hoeveel)?

We naderen wederom het einde van het jaar en dat betekent… Lijstjestijd!

Ik ben erg benieuwd naar hoe 2024 bij jullie NA-gewijs is verlopen. Meer of minder? Kwaliteit of kwantiteit? Eindelijk die Grail gevonden?

In mijn geval zie ik een stabilisatie van mijn horloge-aanschafgedrag. Ik heb er 3 dit jaar gekocht, net als in 2023. Dat was wel eens anders…
En slechts één horloge die ik sinds 2021 heb gekocht heeft het nest verlaten. Het wordt nog eens wat…

De drie NA’s van 2024 waren:

De witte Defy:

De Defy A3643:

en de P3632:

De laatste is natuurlijk altijd de mooiste…

21 likes

Bescheiden aantal weer, dit jaar. Denk je dat je het in 2025 wederom zo bescheiden kan houden of zelfs nog minder?

Ik heb in 2024 vier horloges gekocht, waarvan de laatste pas in januari binnenkomt.

De eerste was in juni, de HFLE van dit jaar!

De tweede was in oktober, mijn festival en vakantiehorloge, een G-shock!

De derde is deze maand aangeschaft, de Great Blue Hole!

En deze heb ik 2 dagen geleden besteld, maar moet dus nog binnenkomen. Een Squale 1521 Marina Militare!

18 likes

Er zijn nog maar weinig horloges waarvan ik vind dat die in mijn verzameling ontbreken. Een vintage cal 135 Chronometre uit de jaren 50 is eigenlijk de enige. Dus het zal bescheiden blijven.

Mooie Squales!

1 like

Gelukkig is de hunt leuker! :crazy_face:

Dank u!

1 like

Bij mij is er dit jaar ook vrij weinig vertrokken en nog minder voor teruggekomen. De volgende drie hebben het nest verlaten, een Pie pan, een Dynamic en een DJ:

Gekomen en meteen dit jaar weer vertrokken zijn de Nomos (iets te plat en groot op mijn pols, verder mooi horloge) en een Oris sixty-five. Ook erg leuk en die zien we wellicht nog wel een keer terug.

De enige vooralsnog blijvende aanwinst is mijn Speedy. Daar ben ik nog erg blij mee dus die is er voorlopig nog wel even.

Dan hebben we er nog twee die een beetje op de schopstoel zitten, maar waar ik ook nog een beetje over twijfel.

Mijn pre bond, maar dat is ook weer een heel fijne, waterdichte en betrouwbare vakantiebeuker (momenteel ook om de pols).

En als laatste is er de laatste tijd ook enig twijfel over mijn Zenith. Enerzijds weet ik zeker dat ik daar heel snel spijt van ga krijgen, maar misschien dat ik de funds kan inzetten voor iets nieuws en leuks. :man_shrugging:

29 likes

Ik zou de Omega beater houden. Ik kan me voorstellen dat er wat mooie vakantie/weekend/festival of andere herinneringen aan zitten.
En hoewel ik Zenith best wel kan waarderen heb je met die mooie Speedy al een bijzondere chrono.

2 likes

Heel handig zo’n lijstje, ook voor mezelf… :yum:
2024 was voor mij het jaar van de ‘doorbraak’. Ik vermoed dat ik nu pas mijn horlogesmaak (smaken! :laughing:) heb ontdekt.
Een lijstje van NA’s dus, niet compleet, enkel mijn mooiste stukken, in crescendo denk ik…
Allereerst de Tudor Pelagos 39 ter vervanging van mijn Tudor P01, een hele stoere kerel.

Direct gevolgd door de Tudor Black Bay 925. Schitterende BB uitvoering in zilver.

Ik wou er nog een paar jaar over doen, maar nadat ik hem gepast had in een luchthaven boutique, kreeg ik hem niet meer uit mijn hoofd: deze Grand Seiko SBGA465, zonder NA topic :face_with_peeking_eye:

En het jaar afgesloten met 2 pareltjes die al lang geleden besteld waren. :heart_eyes:
De Christopher Ward Bel Canto Wave edition

En deze Behrens 20G

Pauze nu. 2025 gaat voor mij vooral een jaar worden van dragen en genieten. :sweat_smile:

27 likes

2024 was voor mij vrij rustig.

Watertandend keek ik al lange tijd naar de schitterende Hublot van @Schoen na eerder misgegrepen te hebben wanneer @Rik deze in de etalage zette.

Na ik in Augustus mijn Tudor Pelagos39 weg deed moest de leegte gevuld en wel met een IWC ingenieur.

Einde van het jaar heb ik mij in kunnen houden door deze niet te kopen, maar wie weet wat volgend jaar brengt:

22 likes

Ik heb dit jaar te veel horloges gekocht. Ik ben doorgeslagen. Volgend jaar maar eens normaal doen vindt mijn vrouw.

Maar het horloge waar ik het meest blij mee was heb ik in februari gekocht. Al heel veel jaren mijn grail.

De rest ook mooi, maar deze het meest bijzonder.

23 likes

De Chronomaster El Primero… :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Wauw!:heart_eyes:

1 like

Hmm wel veel lijstjes dit keer…hoe dan ook 3 eruit en 6 erbij dus netto plus 3…

Dit is mijn favoriet maar ook de laatste NA dus beïnvloedt het perspectief nogal…

Dit jaar in:

Dit jaar uit:

Beetje raar jaar.

19 likes

Hier aardig wat gewijzigd:

Out:

In :slight_smile:

1 chronomat buiten, 3 in de plaats :rofl:

Nog twee projectjes maar die zijn niet toonbaar. Wel nog het horloge dat mijn vrouw haar wijlen mama heeft gekocht voor haar papa, laten opfrissen:

21 likes

Veel wisselingen in de collectie in 2024, teveel om in detail te gaan.
Mijn verrassingen voor 2024:

Altijd gevaarlijk om te zeggen, maar het zijn blijvers🤗
Iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst

20 likes

Dit jaar 3 horloges gekocht, waarvan 1 alweer verkocht.
De Citizen NB1050:

1 nog te koop
Mudita Moments ( staat in het blauw ):

En deze laatste in september eigenlijk als een soort “tussendoortje” gekocht. Maar sindsdien niet meer van mijn pols af te slaan. De CWC G10:

10 likes

@daffie ga jij de foto’s van die 24 opsnorren?
Zien je volgende week wel weer terug in deze topic :rofl:

3 likes

In:

Uit:

Wat is ie mooi he @daffie

Plannen voor 2025: iets moois in 34mm.

6 likes

Wat een mooie Squale Marina.

2 likes

Ja absoluut supermooi. Erg jammer dat ie voor mij te klein uitviel. Plus de juist fit vinden was ook wat lastig (geen fijnafstelling).

1 like

:innocent: Volgens mij was er al een topic waarin ik m’n NA 2024 lijst had geplaatst. Enfin. De gele Citizen is momenteel als enige nog in bezit. En dus gaat de zoektocht naar de volgende weer beginnen. :+1:

16 likes