Voor diegenen die mijn koopadvies gevolgd hebben, hier alvast het vervolg van de teaser.
Uh, dat was echt even schrikken!
Er was enige voorgeschiedenis waardoor ik achterdochtig was geworden en mijn bezorgdheidsmeter al ettelijke streepjes was gestegen. De doos was half-open aan de voordeur gezet, geleverd zonder enige handtekening, enkel een belletje en direct weg.
Geopend door UPS, met een stikker “UPS Inspected” erop

Geeft niet zo veel vertrouwen in een goede afloop.
Snel verder grabbelen in de doos.
En jawel -oef- hij was weggeborgen in een apart doorzichtig doosje, waarin hij zwevend was opgehangen op een folie, shock-proof. Mijn Méraud was ook zo geleverd, wel netjes hoor.
Hier is dus de Behrens 20G, de stoutste aankoop in mijn korte horlogeleven. De titel waardig, hoewel ik niet zo heel lichtzinnig ben geweest in de aanloop naar deze aankoop:
Tjonge, that unbearable lightness

20 gram op je pols is een totaal andere beleving.
En hij is echt wel dun. Nu ik hem een tijdje draag, valt me op hoe dik mijn andere horloges zijn.

De achterzijde is niets bezonders.
Dit horloge toont alles wat ik zoek in een horloge, en meer. Ik kan goed afgewerkte, klassieke driehanders prima hebben. Maar als techneut heb ik een bijzondere voorliefde voor mooie techniek. Ter illustratie, alles moet in een hoek van 15° gemonteerd worden, indrukwekkend hoor.
Ter afsluiting: in mijn koopadvies topic had ik een aantal twijfels over deze aankoop.
Eentje was de grootte, zeker voor zo’n quasi-vierkant horloge. Ik heb dus zelf een hommage van dit Chinees horloge gemaakt zodat ik heb kunnen kijken of hij goed pastte.
Ziezo, niet slecht he - dit is Belgisch:
Ik dank iedereen die een bijdrage heeft geleverd, om zowel mijzelf als mijn vrouw te overtuigen.
Het is uiteindelijk wel goed gekomen (met mijn vrouw bedoel ik). Ik had een goede hint gekregen om haar ook een horloge te kopen. Waarvan akte… een leuke Rado die ze mooi vond, komt hopelijk nog dit jaar aan.
Fijne avond HF!