Behrens 20G - koopadvies graag 🙏

De afkeer loopt over blijkbaar. Ieder zijn mening.
Uiteraard is dit niet voor iedereen. Gelukkig dat smaken verschillen, het zou maar een saaie wereld zijn. :grin:
Toch best dat je loodgieter zich niet waagt aan afdichtingsrubbertjes van horloges. :sweat_smile:

:pray:

:sweat_smile:
Enthousiasme spuit eraf! Midden september komt hij eraan.

1 like

Ik wil in één oogopslag weten hoe laat het is. Ben zeker dat ik te dom of te ongedurig ben om dat
vlot te doen met twee wijzers op een verschillende plaats. Voor mij ook geen éénwijzeruurwerk.

Ik wissel voortdurend tussen horloges met 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6 en zelfs 7 wijzers inclusief regulateurs. Kost me echt nooit moeite om te wisselen tussen de verschillende manieren waarop de tijd aangegeven wordt. Maar als instant afleesbaarheid het enige doel is koop je best geen klein kunstwerkje zoals deze Behrens.

2 likes

Om even een oude koe uit de sloot te trekken op zaterdagochtend, en? Wat vind je er van? Zijn er foto’s!?

1 like

Ik vind het wel leuk weer eens wat anders te zien qua vorm.
Maar voor mij is het een te druk horloge.

1 like

Het horloge geeft wel een kick, maar deze is mij wat te modieus en daarmee slechts tijdelijk leuk. Een horloge is m.i. geen investering, maar veel vertrouwen in de waardevastheid heb ik ook niet.
Tsja …

1 like

Hij is nog niet aangekomen. :confounded:
Maar hij komt eraan!
Ik ben al een tijdje met de Behrens klantendienst in gesprek. Blijkbaar wordt er slechts eentje per maand opgeleverd (in Europa vermoed ik dan), en de mijne zou deze maand geleverd worden. :crossed_fingers:
Nog even geduld…
Leuk filmpje op instagram :heart_eyes:

1 like

En hij is binnen! :heart_eyes:
Ik maak nog een NA topic met foto’s, maar wou het hier alvast delen.

15 likes

Geweldige teaser dit :smiley:

1 like

Net op tijd om je vrouw, familie en vrienden op kerstavond te choqueren met “je hebt HOEVEEL betaald voor DAT onding?!” :laughing:

Cool. Ik kijk uit naar de NA draad :hugs:

2 likes

Ik ben wel benieuwd!

1 like

Kan nie wachte joh, doet ie het? :sweat_smile:

1 like

Hier wil ik wel meer over lezen. Een foto’s op de pols natuurlijk :blush::ok_hand:

1 like

Bring it on met die NA topic en plaatjes!!!

1 like

Geweldige aankoop! :100:
Congratz.
Heel veel draagplezier met dit unieke horloge. :facepunch:t2:

1 like

Je houdt ons wel in spanning :sweat_smile:

1 like

Wat een gaaf ding! Ik zou m zelf nooit kopen maar ik snap waarom je erop viel.
Kun je er ook de tijd op zien? Of is dat bijzaak?
:blush:

1 like

Ik wacht ook benieuwd op het NA topic. Niet dat ik het ooit zou kopen , laat staan dragen. Maar ik ben dan ook maar een oude grijze muis. Dit is meer iets voor een hippe vogel :penguin:

1 like

Heel leuk dat de individuele keuze is gemaakt (kom het topic nu pas tegen). Wilde toch nog gebruikmaken van het geven van mijn input op de oorspronkelijke vragen:

Dus waarom twijfelen?

Het is een Chinese constructeur. Echt? Jawel, sinds 2012

Zowel de top als de bodem van productie komt uit China. Behrens heeft volgens mij een uitstekende reputatie. Draag het met trots.

Is die een Speedmaster waard?

Het is toch vele malen leuker een echt eigen idiosyncratische keuze om de pols te hebben? Je moet zoiets echt voor jezelf doen en natuurlijk niet al in je achterhoofd nadenken over inruilen.

Onderhoud?

Dat lijkt me een legitieme zorg bij ieder merkeigen uurwerk en alle complexe horloges. Bij kleine merken zal bovendien moeten worden nagedacht over of ze er nog zullen zijn voor een eventuele onderhoudscyclus of een zeer capabele en geduldige horlogemaker opsporen voor het geval dat.

Draagt die band wel goed?

Daar zijn de reviews voor toch? Daarna is het alleen een afweging. Als iemand die voornamelijk micros en bijna alles op afstand koopt, ken ik de knagende twijfels wel. Die blijven totdat je het hebt kunnen proberen.

Geen andere band beschikbaar (nagevraagd)

Dat is jammer. Maar het is een heel specifieke stijl. Dat hebben ze bewust zo gedaan. En ik denk dat jij daarvoor nu juist gevallen bent. Dus misschien maar vertrouwen hebben?

Is het horloge niet te groot op de pols?

Ook daarvoor zijn reviews, maar nog meer: jouw ervaringen met een variëteit aan horloges om de pols. Op basis daarvan rest alleen voorkeur en inschatting.

Mijn vrouw vindt hem niet leuk.

Afdoen als je iets van haar wil! Maar als je vrouw jou wel leuk vindt dan denk ik dat ze best respect zal hebben voor jouw enthousiasme.

1 like

Het NA topic :partying_face:

En een extra fotootje hier, ter afsluiting

4 likes