Er zijn nog maar weinig horloges waarvan ik vind dat die in mijn verzameling ontbreken. Een vintage cal 135 Chronometre uit de jaren 50 is eigenlijk de enige. Dus het zal bescheiden blijven.
Bij mij is er dit jaar ook vrij weinig vertrokken en nog minder voor teruggekomen. De volgende drie hebben het nest verlaten, een Pie pan, een Dynamic en een DJ:
Gekomen en meteen dit jaar weer vertrokken zijn de Nomos (iets te plat en groot op mijn pols, verder mooi horloge) en een Oris sixty-five. Ook erg leuk en die zien we wellicht nog wel een keer terug.
En als laatste is er de laatste tijd ook enig twijfel over mijn Zenith. Enerzijds weet ik zeker dat ik daar heel snel spijt van ga krijgen, maar misschien dat ik de funds kan inzetten voor iets nieuws en leuks.
Ik zou de Omega beater houden. Ik kan me voorstellen dat er wat mooie vakantie/weekend/festival of andere herinneringen aan zitten.
En hoewel ik Zenith best wel kan waarderen heb je met die mooie Speedy al een bijzondere chrono.
Heel handig zo’n lijstje, ook voor mezelf…
2024 was voor mij het jaar van de ‘doorbraak’. Ik vermoed dat ik nu pas mijn horlogesmaak (smaken! ) heb ontdekt.
Een lijstje van NA’s dus, niet compleet, enkel mijn mooiste stukken, in crescendo denk ik…
Allereerst de Tudor Pelagos 39 ter vervanging van mijn Tudor P01, een hele stoere kerel.
Ik wou er nog een paar jaar over doen, maar nadat ik hem gepast had in een luchthaven boutique, kreeg ik hem niet meer uit mijn hoofd: deze Grand Seiko SBGA465, zonder NA topic
Volgens mij was er al een topic waarin ik m’n NA 2024 lijst had geplaatst. Enfin. De gele Citizen is momenteel als enige nog in bezit. En dus gaat de zoektocht naar de volgende weer beginnen.