Limited 2016: merk & model bekend!

Even mijn voorkeuren uitspreken op basis van voorgaande reacties.

Nou Chip, waar wacht je op, delen die handel :wink:

Wordt zo wel een stuk rustiger. Spreekt me meer aan dan de originele wijzerplaat. De secondewijzer vind ik daarentegen niet zo mooi.

Mee eens, zichtbodem bij een duiker is een no-go voor mij. Mooie gravure op de achterzijde heeft mijn voorkeur.

Eens! Al vond ik het op mijn Squale altijd wel gaaf maar ging toch gauw vervelen.

Plaatje van het www

Ja, heel mooie kleurcombinatie dat grijs en oranje!

Zoals ik al eerder aangaf lijkt mij een volledig gebrushte kast en band echt heel gaaf. Een extra rubberen band zou ook altijd leuk zijn om de set compleet te maken.

Mijn voorkeur gaat uit naar de blauwe met oranje accenten ook om een andere look te hebben dan mijn LLD. Zichtbodem is welkom.

3 likes

Ik moet zeggen dat ik hem zo zonder minute markers op de plaat wel erg mooi vind.

Robin doelt vast op de Hev

1 like

Dat snap ik maar dat is dus geen kroon. :wink:

Zou het een optie zijn om hem true GMT te maken? Dus de urenwijzer 1x rond per 24h?

Of kan dat niet icm de 2824?

Hier ook blauw de voorkeur

Dan denk ik dat er veel kopers afhaken!

Als je zo’n horloge afwisselend draagt met andere modellen is dat echt irritant om aan te wennen.

1 like

Prachtig klokje en van Nederlandse bodem? Noteer nummer 67/100 dan maar vast voor mij :D. Voorkeur voor een blauwe dial want die heb ik nog niet in de collectie. Niet hard-blauw natuurliujk, dat past er ook weer niet bij. Een glazen bodem is prima, maar staal vind ik ook oke.

1 like

Wow, prachtige klok zeker als hij een blauwe plaat heeft met oranje accenten en een zicht bodem met op de rotor de tekst limited hfle 2016.

Hallo Chip,

Fijn dat de hfle2016 een Aevig wordt!

Mag ik de suggestie doen voor een, iets méér :wink:, vintage look!?

Wat mij betreft is het een groot voorrecht dat we mogen meedenken en moeten we daar dan ook echt gebruik van maken; wel wat meer doen dan een ander kleurtje of een doorzichtige achterkant! (Dat laatste vind ik persoonlijk trouwens geen goed idee!)

Ik heb geen geavanceerd tekenprogramma, maar dit is mijn voorzet. (Met wat plakken, knippen en kleuren)

Vriendelijke groet Paul

12 likes

Sorry Paul, maar als het deze kant op gaat haak ik direct af!

Edit: opmerking over merkspelling verwijderd, blijkt gevalletje automatische correctie.

Grt. Marco

1 like

Typo…zie logo. En ieder z’n smaak!:smile:

1 like

Yes mister knowitall😀

Eigenlijk zat ik gewoon een beetje te patsen

2 likes

Terecht! Prachtklok!

Dit is wel wat anders dan een subtiele verandering in het ontwerp, en idd, bij zoiets zou ik afhaken, vond het ontwerp juist zo mooi.

1 like

Aldus Chip: “Het ontwerp ligt voor het grootste gedeelte al vast met betrekking tot de kast en stalen band maar zaken als de wijzerplaat en graveringen zijn wel degelijk aan te passen in kleine oplage.”
:wink:

Nou, als ik zo het eens bekijk en het weekend erover nagedacht heb… ik wil dan wel tekenen voor nr. 73 :wink:

Ik zou inderdaad iets met de HF kleuren of het HF logo heel mini op de wijzerplaat voorstellen. Een blauwe wijzerplaat met subtiele sunburst of iets van een carbonlook zou ik wel heel mooi vinden. Niet te vintage. Doorkijk achterkant wel leuk, maar geen must.

Eh… ik ben wel snel tevreden hoor, als het maar iets unieker is.

1 like

Moet zeggen dat dit wel erg mooi is, zou je dit ook kunnen schetsen met de blauwe wijzerplaat om te vergelijken?

1 like

@AEVIG-C

Welkom Chip. Ik vind de balaur mooi. Wat mij betreft bijna af. Ik ben erg benieuwd! Kan je alvast wat meer beelden vanuit verschillende hoeken weergeven van de Balaur? Zijn alle delen van de kast/ band gematteerd? Wat kan je vertellen over de roterende ring? Zit er diepte/hoogte verschil tussen de 60min en 12uur?

Mijn eerste ideeën over het hfle model:
Geen saffier deksel. Een Eta2824 vind ik niet interessant om te bekijken. Wel top dat dit uurwerk gebruikt gaat worden :thumbsup:
Doe maar een mooie gravure van een balaur (draak, dino) met horlogeforum limited tekst/nr… etc. op de rand.

Matte wijzerplaat. Diep zwart of donkerblauw met dezelfde kleur ring.
De oranje accenten vervangen door HF rood.
De tekst: automatic op de plaat vervangen door iets HFLE / Limited Edition achtigs.
De indexen op de ring mogen wat mij betreft eenvoudiger (voorkeur voor alleen 60min schaal).

5 likes

Precies wat Paul zegt.