Ik weet niet echt of notoire flipperaars al te serieus moeten worden genomen in deze.
Of⦠misschien ook wel, kunnen ze eindelijk hun ideale horloge samenstellen en zichzelf opleggen deze te houden.
Dat tweede Fritsā¦dat tweede!
Ik stel toch maar even de vraag: Als je een 2824 gaat gebruiken, waarom zou je dan geen horloge ontwikkelen dat de datum aangeeft?
Ik sta achter je Paul, maar of het gaat werken.
Wat mij betreft: omdat dat vrijwel altijd minder mooi is. Kijk naar de LLD en hoeveel populairder de no date is bijvoorbeeld. Ook zo bij vintage Seamaster 300.
geen verhaal waardoor JIJ overtuigd wordt, het gebruik is prima beschreven
Ik heb nog geen horloge geproduceerd met datum.
In dit geval met het uurwerk 30 graden verdraaid met de kroon op vier zou het venster ook op 4 uur uitkomen.
Ter illustratie de positie van de overige 30 dagen met een verschil van 11.61 graden per dag op de schijf.
Wil je een venster op drie of op zes betekent dat een nieuwe schijf maken en de kosten van het modificeren.
Ik heb het wel overwogen om het aan te bieden op 6 uur maar de kosten wogen er niet tegen op.
dat hoeft nietā¦
Kroon op 4⦠Datum op 6⦠en⦠als je de datumschijf specifiek laat bedrukken⦠kun je het datum venster overal zettenā¦
Even doorlezen voor je reageert Arie
Zuchtā¦
Arie bedoelt natuurlijk dat ie dat wel even fixt voor de HFLE2016!
Helemaal mee eens. Ik vind de Aevig ontwerpen juist zo mooi omdat ze geen datum hebben. Dus Chip hou dat zo!
Ik vind een datum niet mooi, heb ook geen horloge met datum.
Verder niet te veel aanpassen van het originele ontwerp. Dit is al erg mooi. Ben ook benieuwd naar de achterkant met tweekoppige draak. Zichtbodem hoeft niet.
Ko
Een PVD/DLC met zwarte wijzerplaat en gouden wijzers?
Brrrrrrrā¦
Ik heb gewoon de standaard datumschijf op de ETA 2763 zitten⦠'k heb er ƩƩn met de datum horizontaal ( voor datum op 3 uur) en ƩƩn met de datum verticaal voor datum op 6 uur⦠je moet het uurwerk in stappen van 1/31 roteren om de kroon op een andere plek te krijgen⦠maakt niets uit⦠alleen de wijzerplaat pootjes zullen op een andere plaats moeten komen⦠als je pootjes gebruikt⦠ik weet niet hoe een Aevig in elkaar zitā¦
Houden zo, Chip. Een datum vind ik echt niet nodig (en afbreuk doen aan jouw oorspronkelijke ontwerp) en graag zou ik dicht bij het oorspronkelijke ontwerp willen blijven. Andere kleur wijzerplaat (brushed grijs) en accenten (rood of oranje) in combinatie met een HFLE tekst of gravure is wat mij betreft top. Sowieso vind ik de Balaur steeds mooier met elke Photoshop afbeelding die hier voorbij komt. Rood brandslangbandje er bij en wat mij betreft geslaagd.
Og, wellicht een Aevig gesigneerde vlindersluiting er aan, ben ik gek op
Valt niet te redeneren. Over smaak valt niet te twisten. Bij de uren wijzers staan al in klein de minuten. Het heeft beide functies. Sommige willen meer een duiker en andere meer een dresser van maken. Ik denk dat we dit aan @AEVIG-C moeten over laten. En dan stemmen.
Oh ja, een datum hoeft voor mij ook niet.
Ik moet zeggen dat ik hem anders wel kan bijtreden, ik vind het geen handige GMT functie, dan is een 2de urenwijzer toch beter.
En zelfs als het een goede GMT functie was, die gebruiken de meesten onder ons 2,3 keer per jaar. Een minutentimer gebruik je veel vaker.
Kan hij zònder tijd, maar mèt datum.
Heb ik nog niet en is knap exclusief!