Limited 2016: Nummers toewijzen

Beste HFLE2016 inschrijvers,

Jullie zullen vast blij zijn om te horen dat de productie van de HFLE2016 voorspoedig verloopt, en voorlopig lijkt het er dan ook op dat we kunnen vasthouden aan begin december voor de levering. Wanneer we daarover meer weten, laten we het jullie uiteraard meteen horen.

Maar nu even iets anders: de nummeruitgifte. Daarover leek eerder wat verwarring te zijn, maar voor de duidelijkheid: onze inschrijvers mogen wel degelijk kiezen uit de beschikbare nummers, en wel in de volgorde waarin hun aanbetaling bij Chip is binnengekomen. Mensen die een optie hebben overgenomen, hebben daarmee ook de plek op de lijst overgenomen van de initiĂ«le koper (en komen dus niet “achteraan in de rij” wat betreft het kiezen van een nummer). We kunnen discussiĂ«ren over hoe eerlijk dit is, maar dit is in elk geval hoe het gaat gebeuren.

Lees het volgende a.u.b. goed door:

  1. Er zijn 50 horloges, en we doen niet aan nummer 0. Nummers 1, 2, 16 en 50 zijn al besproken door het team. Jullie kunnen derhalve kiezen uit 3 t/m 49 (m.u.v. 16).
  2. Iedereen die een optie heeft en graag een bepaald nummer zou willen hebben, maakt een lijstje met zijn 1e keuze, 2e keuze, 3e keuze etc. - precies zo lang als je het zelf wilt hebben. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je zegt: “ik wil 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 en zo niet, dan maakt het me niet uit”, maar je mag natuurlijk ook alle 46 resterende nummers in een interessante en voor jou betekenisvolle volgorde zetten.
  3. Je e-mailt je lijstje, voorzien van je forumnaam vóór vrijdag 25 november om 22:00 naar het e-mailadres dat ook voor de stemrondes gebruikt werd (heb je na de stemrondes een optie overgenomen, of weet je het e-mailadres niet meer, stuur me dan even een PM).

Zo’n e-mail ziet er dus bijvoorbeeld zo uit:

Onderwerp: nummers

forumnaam: dialstatic
3
4
5
14
18
22
23
48
hierna maakt het me niet uit

Na de deadline gaan wij al jullie lijsten langs elkaar leggen. De persoon die destijds als eerste de aanbetaling gedaan heeft, krijgt uiteraard zijn eerste keuze. De persoon die als tweede de aanbetaling gedaan heeft, misschien ook - behalve als de persoon ervoor dezelfde eerste keuze had: in dat geval krijgt die zijn tweede keuze. Enzovoorts.

Waarom doen we het zo?
Het lijkt misschien een omslachtige manier, maar in de praktijk is het verreweg het handigst. We zouden jullie Ă©Ă©n voor Ă©Ă©n kunnen benaderen op volgorde van binnenkomt betaling en elke inschrijver een lijst met de nog resterende nummers kunnen sturen via PM, maar dat kent enkele nadelen:

  1. Het vergt van het team elke dag een actie.
  2. Als iemand niet reageert (jullie of het team), dan stokt het proces.
  3. Zelfs als we iedereen slechts 24 uur zouden geven om een keuze te maken, duurt het op die manier tot aan eind december voordat we de nummers verdeeld hebben.

De voordelen van onze manier:

  1. Jullie kunnen er twee weken over nadenken.
  2. Er is geen ‘rush’: het heeft geen enkele zin om je mail als eerste te sturen.
  3. Het voor ons slechts op 1 moment relatief veel werk om de administratie en definitieve toewijzing te doen.
  4. Het is niet afhankelijk van mensen die niet reageren (bv. omdat het ze niet uitmaakt welk nummer ze krijgen).
  5. Zo zijn we ruim op tijd klaar.

Zie het als een verlanglijstje voor Sinterklaas. Je schrijft alle nummers op die je wilt hebben, en de Sint en zijn Pieten kijken begin December in het Necronomicon (of welk boek hij ook gebruikt) of je lief bent geweest. Voel je overigens vrij om hier allerlei nummers te gaan roepen, maar verwacht a.u.b. niet hier enig recht aan te kunnen ontlenen :grin:

Wat moet ik doen als het me niet uitmaakt welk nummer ik krijg?
Niks. Helmaal niks. Hoe cool is dat?

Voor de rest: veel keuzeplezier gewenst, en voor nu laat ik jullie even achter met een plaatje:

10 likes

doe mij maar het nummer dat niemand wil hebben


(of te wel: het maakt mij niet uit
)

1 like

Neem aan dat je 25 november bedoelt? Of bedoel je 25 oktober 2017
? :joy:

1 like

Oké, niemand kan meer kiezen, het is namelijk al november :sunglasses:

1 like

Ooh, good catch. Gewijzigd. 25 november inderdaad.

1 like

Kan ik het restbedrag alvast naar Chip overmaken of wat? Dat geld zit al een tijdje in de spreekwoordelijke zak te branden, en er komt genoeg leuks op de markt voorbij.
Doe mij hetzelfde nummer als @anon33714818EV maar trouwens :blush:

3 likes

we gaan er niet om vechten hoor ! :joy:

2 likes

Zoals gezegd: Het maakt mij niets uit. Ik laat dus niets van me horen :wink:

1 like

Herkenbaar! Ik vergeet steeds dat ik deze ook nog gewoon af moet tikken. Gelukkig voel ik de aanbetaling al niet meer
dus is het een relatief goedkoop horloge straks ;/)

Ik heb aan Chip gevraagd wanneer hij het geld wil hebben. As soon as I know, you’ll know :thumbsup:

2 likes

Hoppetee, mail verstuurd :grinning:

1 like

ziezo. Nummers doorgestuurd


1 like

2 likes

Ik was de allerlaatste met inschrijven dus ik wacht af wat er over is :grin:

2 likes

heb een inschrijving overgenomen, dus geen idee waar ik op de lijst sta. Maar goed, mail verstuurd, zie vanzelf wat het geworden is.

Geld brandt ook hier in de zak, dus laat Chip maar doorkomen met zijn reknr :slight_smile:

1 like

wordt toch een bouwpakket! :sweat:

1 like

Doorgegeven!

1 like

Hier ook wat nummers doorgestuurd. Wie van jullie weet zijn volgnummer van binnenkomst? Of ik heb iets gemist
ik heb het niet.

1 like

Nee hoor je hebt niets gemist, Chip en het team weten de volgorde van inschrijving.
Voor ons is dat niet belangrijk dunkt me zo.:relaxed:

1 like

Heb pas na de stemrondes een inschrijving overgenomen, en welk nummer ik krijg interesseert me niet, ik zie 't wel :slight_smile:

1 like

Is het een idee om dit item ‘sticky’ te maken zodat kopers van een HFLE hier niet overheen kijken?

2 likes