Limited Edition 2008 - de beslissing is al gevallen!

tja ik vind het ook niks, maar ja ik kan ook niet meepraten de tissot was mijn laatste aanwinst voor dit jaar!

Hij heeft wel iets , als hij er in het echt ook zo strak uitziet als op die conceptfoto, maar er zijn er zoveel om uit te kiezen voor dat bedrag ; dan koop ik liever een C5GWT.

Ik vind hem prachtig.
Helaas is mijn vakantiegeld al op.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat nr. 3 dit jaar naar iemand anders zal gaan. 40mm is toch wat te ‘Ieniemienie’ voor me.

Leuk horloge. 40mm is ook een prima grootte. Hij bevalt me wel.

Dit is jammer genoeg niet mijn horloge. Ik had toch wel iets meer spectaculairs verwacht. Het zal ongetwijfeld een behoorlijk merk zijn, maar voor dit geld schaf ik toch wel iets anders aan.

Ben eigenlijk wel een beetje teleurgesteld.

Lacroix Schreef:

Dit is jammer genoeg niet mijn horloge. Ik had
toch wel iets meer spectaculairs verwacht. Het
zal ongetwijfeld een behoorlijk merk zijn, maar
voor dit geld schaf ik toch wel iets anders aan.

Ben eigenlijk wel een beetje teleurgesteld.

Ben het helemaal met Ed eens

gr Pieter

Ik vind hem wel mooi (op de kroon na, die ik niet bij het ontwerp van de wijzerplaat vind passen). Maar besteed zo’n bedrag liever aan iets anders.

Toch bedankt voor alle moeite! :wink:

Gaat elk van de ingeschreven 2500 mensen die het horloge NIET gaat kopen dit nu melden? :smiley:
Er zijn er al een aantal verkocht.

Henrik Schreef:

Gaat elk van de ingeschreven 2500 mensen die het
horloge NIET gaat kopen dit nu melden? :smiley:
Er zijn er al een aantal verkocht.


Henrik: die opmerking klinkt wat zuur.

Waarom organiseer je niet een Poll met:
“Ik vind de Limited 2008:
a) niet om aan te zien, die wordt behoorlijk “limited” zo
b) wel aardig maar liever iets anders voor dat geld
c) het overwegen waard
d) geweldig: die wil ik ook.”

Dan weet je wellicht beter hoe de andere leden er over denken (vooropgesteld dat je dat dan zou willen weten).

Goed idee zo’n poll. Verder heeft Grootmokum wel een punt (vind ik). Als je algemenere acceptatie van een ltd. wilt zou je vooraf al e.e.a. hebben moeten weggeven of meerdere modellen hebben moeten ‘pollen’. De mensen die iets ‘echt lelijk’ vinden haken dan in een eerder stadium af en houden hun mond als het door hun niet geselecteerde model uiteindelijk de ltd. blijkt. Dat is ook leuker voor hen die wél enthousiast zijn over de uiteindelijke keuze.

Ik begrijp dat dit dit jaar niet mogelijk is, maar dan zijn de wat scherpere reacties toch ook wel verklaarbaar?

Na enigszins van de teleurstelling te zijn bekomen wil ik aan mijn eerste reactie toch iets toevoegen.

In de eerste plaats een woord van dank aan hen die zich met deze limited hebben bezig gehouden, want ongetwijfeld zijn daar vele uren werk in gaan zitten.

In de tweede plaats vind ik het jammer dat aan de leden geen keuze is voorgelegd van bijv. 3 mogelijkheden. Ongetwijfeld had dit ook weer veel discussie opgeleverd, want verschil in smaak is er nu eenmaal. Nu krijg je iets voorgelegd dat je mooi vind of niet.

Persoonlijk vind ik deze keuze niet echt de uitstraling van een limited hebben. Het model moet aanspreken, maar ook de aanpassingen en die zijn minimaal. Ook het feit dat er een immitatie croco aanzit vind ik ook niet kunnen. Een limited moet helemaal af zijn en een unieke uitstraling hebben, zoiets van WOW dat is em.

Ik ben daarom wel benieuwd wat nummer 1 te bieden had, alhoewel dat er eigenlijk niet meer toe doet.

Henrik ik begrijp best dat het niet leuk is om na zoveel werk, van leden te horen te krijgen dat ze de limited niet echt mooi vinden, maar aan de andere kant is deze kritiek wel leerzaam en toepasbaar op de volgende limited.

Ik heb het idee dat veel leden er zich al lange tijd behoorlijk op aan het verheugen waren *waaronder ik zelf) en dat deze keuze dan toch een beetje tegenviel.

Maar ik wens jullie het allerbeste met de verkoop en ik hoop voor jullie dat de oplage gehaald wordt.

Ik zie de reakties eerder als de gebruikelijke stemming , met dat verschil dat er nu maar één kandidaat is .
Als die dan niet de voorkeur geniet, is het logisch dat het harder aankomt bij diegenen die er hun tijd ingestoken hebben .

Ik vind hem wel iets hebben, een keer wat anders.

Zijn de letters echt zo groen of is dit nog een “mock-up” om aan te geven wat er op de wijzerplaat met lichtgevende verf wordt behandeld? Lijkt hij in het echt misschien op dit andere exemplaar uit hun collectie:

Ik denk dat de meeste niet het besef hebben hoe moeilijk het is om een horlogemerk te vinden dat voor een aantal leden van een forum (meestal 25) een limited wil maken. Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat de wijzigingen minimaal zijn, dat er niet genoeg keuze is en het uiteindelijke resultaat tegenvalt. Prima géén probleem, iederen mag zijn oordeel hebben, Ik kan jullie alleen verzekeren dat we met de werkgroep heel wat merken benaderd hebben (d.m.v. telefonische/schriftelijke aanvragen, bedrijfsbezoeken, bezoeken op de stands in Basel, enz.) en dat het dan toch altijd weer veel inspanning vereist om een merk te vinden dat voor ons ook daadwerkelijk een limited van 25 stuks wil maken. En horlogemerken die dat doen worden steeds zeldzamer.

En als je voor maximaal 450,00 euro een limited moet samenstellen met diverse wijzigingen in een oplage van 25 stuks dan is een ECHTE CROCO band natuurlijk niet mogelijk.

Maar goed, kritiek is altijd goed, leren we van. Ik wil alleen maar aangeven dat het allemaal niet zo gemakkelijk is!
Jorgent

Je weet hoe dat is Jorgen, reacties op basis van een teleurstelling krijg je sneller dan reacties op basis van tevredenheid.

Misschien wat frustrerend voor diegene die het allemaal heeft georganiseerd, maar zo werkt het nu eenmaal.

Ik weet precies hoe het werkt :wink: en het is in zijn geheel niet frustrerend.
Ik wil alleen maar aangeven dat het allemaal niet zo gemakkelijk is.

Ik geloof dat mijn opmerking niet goed is overgekomen. Maar wil best aan mensen die nieuw zijn en nog nooit eerder een limited hebben meegemaakt uitleggen hoe het werkt:

De limited is altijd het resultaat van een voorstel dat door een lid of leden aangebracht is. Dus iedere lid van het forum kan een voorstel doen (ook jij dus). In de praktijk blijk echter dat de voorstellen meestal van leden uit de werkgroep komen. Waarom dat is weet ik niet.
Het voorstel moet wel uitvoerbaar zijn, dus je moet voordat je het doet wel met het merk hebben overlegt en de limited moet voldoen aan de eisen.

De voorstellen komen bij de werkgroep die ze controleert op haalbaarheid en vervolgens is er, bij meerdere goede voorstellen een verkiezing waar de leden kunnen zeggen welke ze het mooiste vinden en welke dus gemaakt moet worden.
Discussie over welke het moet worden is leuk, het maakt de werkgroep (op ieders persoonlijke voorkeur na) verder niet uit welk horloge het gaat worden.

Dit jaar waren er dus twee voorstellen waarvan de ene voortijdig helaas af moest vallen. Dan blijft er een voorstel over. En daarmee is het net als met alle andere dingen in het leven, je vindt het mooi of niet. Je mening over het horloge is natuurlijk van harte welkom.

Henrik, is het -ondanks het gegeven dat ie is afgevallen- niet mogelijk iets te laten zien van de afvaller? Enerzijds wordt tegemoet gekomen aan de (misschien ongepaste maar bestaande :)) nieuwsgierigheid van sommige leden en anderzijds is alle inspanning die aan die afvallers is voorafgegaan dan niet helemaal voor de vuilnisbak geweest.

Mocht de reden zijn dat men de belangstelling voor de uiteindelijke limited niet wil verminderen, zouden jullie dan misschien over een paar maanden wat kunnen onthullen?