Limited editions

effe kijken,…
ik heb :thinking: 1-2-3-4-5…9 limited editions,
and i love it :heart_eyes: :wink:
niks mis mee vindt ik :ok_hand:

Dus een extra horloge naast het reguliere assortiment is klantonvriendelijk?:thinking:

Zelf zie ik dat iets anders. Ik zie hier dagelijks tientallen horloges voorbij komen die ik niet wil (of soms niet eens kan) betalen, maar wel graag zou willen hebben. Kan me daar makkelijk overheen zetten.

1 like

Ik vind van wel. Het is geen extra horloge. Bij Nintendo Switches of Playstations dan zijn en functioneren die dingen precies hetzelfde of daar nu een speciale limited afbeelding opstaat van pokemon of zo of niet. Je kan gewoon ermee gamen.

Horloges zijn sieraden en bij sieraden maakt het toch wel uit hoe ze eruit zien. Een horloge is niet iets waar enkel de functie (tijd bijhouden) bepalend is, zoals bij een console de functie (gamen) enkel belangrijk is.

Immers als dat zo was konden we allemaal naar de kermis bij de grijpertjes onze horloges halen. Bij sieraden maakt uiterlijk wel degelijk uit.

Op zich kan ik me prima erover heen zetten wanneer ik een horloge niet kan betalen. Maar kan ik het minder hebben als de prijs kunstmatig hoog gehouden wordt daar zie ik een verschil.

Juist daardoor wil je ‘m ( naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid):crazy_face::clown_face:

Je hebt van die ‘nagebouwde’ , maar die zal het waarschijnlijk niet voor je doen.

Ik weet precies welke je bedoelt.
Jaren geleden kwam @Sprinter er ooit ‘s mee langs. En ook ik kreeg meteen begeerte…:slight_smile:

IRL geweldig. Origineel dan.:stuck_out_tongue_winking_eye: ( dat dan weer wel ):wink:

afbeelding

7 likes

Tof horloge. Op zich wil ik hem niet omdat hij limited is.
Er zijn gewoon weinig mooie gele horloges.
Ik heb er nu een waar ik nog altijd een review over moet schrijven.
Maar geel is gewoon beetje mijn kleur.
Dan is het jammer als er niet veel te vinden is.
Nagebouwd zou me overigens niet eens uitmaken.
Ik wil gewoon een geel mooi horloge haha.

Ik ben dol op limited editions en speciale uitgaves :grinning:

1 like

Toch echt Limited GS

2 likes

In feite is ieder horloge een limited edition. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jezus Christus, stel je niet aan. Iets zegt mij dat jij ongestelder wordt dan je chick.

Als je zo’n ding wil koop je er toch gewoon ééntje? Ik wil wel een SPB029.

3 likes

Je mag het aanstellerij noemen voor mij is het meer een gevalletje van andere belangen.
Seiko heeft het belang om limited editions te maken.
Ik heb het belang voor mezelf om een leuk horloge te vekrijgen zonder al te veel gedoe.
Die belangen matchen niet.

Geld is als stemmen bij een verkiezing, je bepaald zelf op wie je stemt.

Ik zie niet in waarom niet? Mooie dingen zijn nou eenmaal niet gratis. En als je wat anders wil dan de rest, accepteer dan dat je ook een andere prijs betaald.

giphy

3 likes

Oh maar ik zeg ook niet dat het gratis moet zijn.
Maar kijk sommige mensen kopen limited edition omdat ze weten dat deze toch weer voor meer doorverkopen. Op dat moment worden horloges beetje als sigaretten in een gevangenis, zelfs de niet-roker wil ze.

Dat is voor mij juist een afbraak van de hobby. Voor sommige is het misschien leuk dat ze horloges kunnen kopen en verkopen voor meer. Maar ik als klant heb daar geen zin in, om me daar aan te moeten ophouden.

Ja dat kan je aanstellerij noemen, maar waarom mogen klanten geen vragen zetten bij het businessmodel van een bedrijf. Misschien dat mensen het leuk vinden op een wachtlijst te staan voor een horloge misschien dat het verbroedering schept, ik hoef daar allemaal niets van te weten. Ik werk immers ook hard voor mijn centjes en ik kan het werk dat ik dagelijks moet verrichten ook niet op een wachtlijst zetten bij de baas. Zulke dingen weet je?

Omdat ze geen aandeelhouder zijn. Je bepaald zelf waar je koopt en wat je koopt. En uiteindelijk bepaald de vraag vaak het aanbod.

Ik ook, kwestie van prioriteiten. Ik had in plaats van de spb117j ook de spb199j kunnen nemen. Ik heb er voor gekozen mede vanwege de prijs om dit ook niet te doen.

Is dat niet wat overdreven?

Komt een man bij de juwelier…

Zou het ook kunnen zijn dat de liefhebber/verzamelaar gewoon goed op zit te letten en er op tijd bij is?

Heel veel prijzen van horloges matchen ook niet met mijn belangen (lees : saldo bankrekening )

1 like

Wat houdt de horlogehobby bij jou precies in? Serieuze vraag, want je zeurt in je eigen topics op HF meer dan mijn laatste vier ex-vriendinnen bij elkaar opgeteld en twee ervan deden niks anders.

Andere visie voor je: Als je nu zo’n gele Sumo oppikt kun je hem een jaar lang dragen en met meer krassen erop verkopen voor meer dan waar je hem voor hebt gekocht.

Yay, limited. Gratis horloges dragen.

10 likes

:point_up_2:
Kan ook buiten Seiko

Edit: oeps, ook limited…

7 likes

Dat weet ik zelf nog niet, ik ben zoekende hierin. Voor nu kan ik zeggen ik heb vooral iets met kleur en horloges. Ik draag graag horloges met felle kleuren denk aan geel en turquoise, dat soort kleuren. Dat geeft mij wel plezier, waarom? Omdat vooral nu in de winter alles zo grauw is en dan draag ik graag iets kleurrijks.

Waarom horloges? Tja het enige dat een man beetje kan dragen als accessoire hoewel het ook mogelijk is een armband te dragen vind ik een horloge wat leuker. Wat vind ik leuk aan een horloge? Ik denk het idee dat de mens toch beetje tijd bijhoudt en het mij ook herinnert aan tijd, het is alsof je een zandloper om je pols hebt. Misschien dat ik daarom ook felle kleuren verkiezen omdat ik steeds dichter bij de dood kom.

Voor mij is een horloge dan iets symbolisch misschien zelf spiritueel het staat symbool voor flux, alles in beweging, en ik ook. Daarom heb ik het liefst een horloge dat iets voor mij symboliseert. Dat kan in de kleur zitten of in iets anders.

Het zal wel een vaag antwoord zijn maar zoals ik zeg ik ben zoekende.

1 like

Ik zou een andere baan zoeken als ik jou was.

Ik werk niet hard voor Euro’s.

shorter

1 like

Nog shorter

1 like