tips?
Zeker wel.
Maar die kosten geld
Alles kost geld op vandaag.
Maar met mijn vak verdien ik niet veel.
Mmmm. Je legt jezelf vreemde disciplines op.
Als je iets mooi vind koop je het, (als het kan).
Limited ansich zegt mij niet zoveel. Ik draag toevallig een gelimiteerde zenith. Werden er ‘maar’ 1000 van gemaakt. So what!
Ongelimiteerd had ik m ook gekocht.
Ik heb ook een horloge die heel veel geproduceerd is. Maar niet te vinden in de uitmuntende staat waarin ik hem nu heb
gevonden. Dus ook een soort van gelimiteerd.
Volgens mij gaat het daarom. Iets kopen wat je mooi vindt. Gelimiteerd of niet vind ik totaal niet spannend.
Ik zou gewoon een SKXA35 zoeken, stuk voordeliger dan de sumo. Zoek je er een mooie gele insert bij als het niet geel genoeg is.
Een gelimiteerde oplage dient om marge te vergroten zonder technische meerwaarde te hoeven leveren. Dat hoeft voor iemand aan de vraagzijde niet nadelig te zijn, de meerwaarde die je immers wel krijgt, is dat je weet dat de productie beperkt is. Voor wat het waard is. Wanneer je regelmatig in massa geproduceerde goederen op deze manier weet te slijten, ben je een held wat mij betreft. Bijzonder knappe marketing.
Bij minder gewilde merken of modellen werkt het eveneens, door een schijn van schaarste te creëren voor iets dat ze anders niet kwijt zouden geraken.
Tot welke categorie jouw gewenst exemplaar behoort, moet je zelf maar inschatten.
En soms is een limited er om duidelijk te maken dat er maar heel weinig uurwerkjes beschikbaar zijn, zoals bij de gelimiteerde, door Valjoux zelf gemodificeerde chronograaf met triple date en maanstanden, of bij de getoonde skeleton tourbillon.
Ja tof. Maar ook niet heel raar dat het niet tot de vaste collectie hoort toch?
Ik hou gewoon van excentriek en bijna alles wat excentriek is valt binnen limited. Misschien is dat wel het probleem ja! Goeie toevoeging.
Zeker. Er zijn natuurlijk ook werkelijk unieke stukken, maar dit ging over Seiko’s…
Ik zou eerst een bakje groene thee nemen en dan voor deze gaan . Geen limited en sinds afgelopen september in productie. Schijnt ook makkelijk te verkrijgen zijn bij de AD’s
Dat heb ik dus met de Omega Speedmaster, wanneer daar alweer een “hele speciale en echt andere” limited van komt…
Sommige merken hebben bijna alleen limited editions. Zoals Omega.
Die wilde ik kopen maar was moeilijk te vinden.