limited horloges, wie heeft ze ook?

7 likes

Waarom bestaan er slechts 14? Ik dacht altijd dat de rechthoekige Alpinas erg groot waren, maar deze draag jij heel mooi.

1 like

Ik denk dat mat een goede zet is. Dat grijs lijkt mij een tikkeltje licht op deze plaat. Ik denk dat een matte blauwe (met iets minder royale toon) misschien ook erg stijlvol zou zijn.

1 like

Deze zijn in 2 series van 14 gemaakt. Een serie met zwarte plaat en een serie met lichte plaat. Deze zijn in beperkte oplage omdat ze hier hele oude uurwerkjes in hebben gemonteerd. Deze uurwerkjes waren beperkt beschikbaar. Specs:

4 likes

Dank voor de toelichting. Zeer terecht limited.

1 like

Dat zou zeker niet misstaan, en wie weet in overleg met Michiel wel te realiseren.

Hier nog wat foto’s van prototype wijzerplaten en het atelier van Holthinrichs Watches.

1 like

Tja. Ik kom ook niet verder dan vier stuks.

14 likes

Maar ze zijn wel schoon

1 like

Is hier al besproken of het begrip limited een bovengrens heeft?
Vooral Seiko spant de kroon met ‘limited’ oplages van 10.000 stuks bv.:slightly_smiling_face:

1500 lijkt me een mooi maximum.

1 like

Doe mij maar een reguliere versie. Als je vintage koopt heb je ook een limited edition :man_shrugging:t2:. Ik zet rolex niet op een sokkel, maar op dat gebied staat het een stapje voor op andere merken. Geen limited editions, de productie stopt gewoon op een gegeven moment.
De horlogewereld loopt over van marketing truckjes, maar dit truckje vind ik eerlijk gezegd de zieligste. :grimacing: Al helemaal als een batch na 3 jaar nog niet uitverkocht is. Ik probeer ze te vermijden.
Eerlijk is eerlijk de vulpennenwereld spant de kroon op dat gebied. Daar is het nog moeilijker om geen LE te kopen.
Sorry voor de negativiteit. Maar nu kan ik verder met mijn leven :upside_down_face:

3 likes

Heel goed van je. Dit geeft je rust.
Uiteindelijk is alles en iedereen limited inderdaad! :wink:

2 likes

onder anderen vind je hier zo’n discussie topic

2 likes

Denk dat de merken dat anders zien. Mijn limited van Omega heeft 3016 exemplaren.

1 like

2011 met 24 reacties…. Het leeft niet echt, dit onderwerp.:blush:

Ja … limited aantal mensen geïnteresseerd

Snap je

Limited

:joy:

3 likes

Snap m.

Het begrip is gedevalueerd door dit soort editions:

1 like

Die zijn leuk. Sterker nog, er zwerft van de linker een exemplaar rond op dit forum. Echt heel erg geinig.

Je zult het nooit weten. Maar probeer maar eens een ballon wijzerplaat OP te vinden. Rolex produceert kunstmatige schaarste dus weer op een andere manier die zeker veel irritanter is dan het uitbrengen van een limited run.

Ik maal niet specifiek om limited horloges. Het moet gezegd. Maar dat een merk een run van een horloge maakt in een bepaalde kleur of met een bepaald thema zie ik ook weer niet als negatief. Zo heb je als klant nog eens uit wat variatie te kiezen.

Alle productie is per definitie gelimiteerd. Net zoals al onze levens eindig zijn, maar de meesten van ons de datum en klokslag niet kennen.

Ik bekijk het liever zo dat merken af en toe een variatie op de markt brengen.

3 likes

Doet mij echt niets. Maar die limited 62massen… :ok_hand:

Je lijkt mijn zus wel. Ook zo’n zonnetje van positiviteit en oppeppend gedrag.

Mijn hele leven hoor ik de uitspraak al: daar heb ik niks mee. :rofl::rofl::rofl:

Maar los van de Sje093, ik vind de nieuwe Marine Masters waar iedereen zo over zit te zeiken ook echt heel erg cool.

6969

image

3557

image

400

image

250

image

100

50

image

24