limited horloges, wie heeft ze ook?

2011 met 24 reacties…. Het leeft niet echt, dit onderwerp.:blush:

Ja … limited aantal mensen geïnteresseerd

Snap je

Limited

:joy:

3 likes

Snap m.

Het begrip is gedevalueerd door dit soort editions:

1 like

Die zijn leuk. Sterker nog, er zwerft van de linker een exemplaar rond op dit forum. Echt heel erg geinig.

Je zult het nooit weten. Maar probeer maar eens een ballon wijzerplaat OP te vinden. Rolex produceert kunstmatige schaarste dus weer op een andere manier die zeker veel irritanter is dan het uitbrengen van een limited run.

Ik maal niet specifiek om limited horloges. Het moet gezegd. Maar dat een merk een run van een horloge maakt in een bepaalde kleur of met een bepaald thema zie ik ook weer niet als negatief. Zo heb je als klant nog eens uit wat variatie te kiezen.

Alle productie is per definitie gelimiteerd. Net zoals al onze levens eindig zijn, maar de meesten van ons de datum en klokslag niet kennen.

Ik bekijk het liever zo dat merken af en toe een variatie op de markt brengen.

3 likes

Doet mij echt niets. Maar die limited 62massen… :ok_hand:

Je lijkt mijn zus wel. Ook zo’n zonnetje van positiviteit en oppeppend gedrag.

Mijn hele leven hoor ik de uitspraak al: daar heb ik niks mee. :rofl::rofl::rofl:

Maar los van de Sje093, ik vind de nieuwe Marine Masters waar iedereen zo over zit te zeiken ook echt heel erg cool.

6969

image

3557

image

400

image

250

image

100

50

image

24

image

13 likes

Ik moet nog steeds schrikken van die pepita ruiten band van die laatste, dat is al zo sinds ik hem vast had, maar man wat een set. :+1:

Is die 1/100e seconde metendeTag Heuer chronograaf geen limited? Of was dat die witte die je hier laat zien? Het is een tijdje geleden, maar technisch gezien was dat super cool.

1 like

Tnx, de houndstooth is degene die het meest eruit springt ja, kijk er elke keer extra lang naar als die om de pols zit.

Die witte is de TH 1/100s, die heb ik per ongeluk 2x geplakt zie ik, nu gecorrigeerd.

1 like

Magistraal uurwerk. Die micrograph spullen van TAG zijn erg mooi doordacht.

1 like

Ik vind het erg relevant om dergelijke gedachte af te zetten van wat nu eigenlijk normale productie-oplages zijn voor niet enorm populaire horloges en hoeveel er dan daadwerkelijk over een jaar van niet enorm populaire modellen verkocht wordt. Het is moeilijk te bepalen wat minder populair (maar toch commercieel gangbaar) precies inhoud en ik vermoed dat behalve enkele micros weinig producenten de cijfers willen delen. Naar mijn beleving kan een oplage van 500 al best even mee gaan en 1000 al helemaal. Maar onder populairdere merken zijn ook minder populaire modellen al snel populairder. Maar zelfs bij Oris, dat ik toch schaar onder gangbaar, gevestigd, en redelijk geliefd en redelijk bereikbaar, kan een jazzy LE van 1000-1500 er makkelijk een jaar of twee over doen. Dat had je wellicht dan dus net zo goed een ‘batch’ kunnen noemen. En is dat dan nou echt zo’n aantrekkelijke marketing truc van ze? Granted, de duikers zullen vast sneller verkopen.

LE van 350 stuks wereldwijd.

11 likes

jij hebt het nummer 86
dit zijn in dit geval de vier laatste cijfers van het serienummer

zoals deze van mij, een oplage van 3000 met het nummer 2169

en hoort bij deze:

maar deze heb ik niet in het begin van het topic laten zien aangezien een oplage van 3000… :neutral_face:

4 likes

Dank voor deze tip; dat wist ik niet. Weer wat geleerd :+1:.

1 like

Nr 140 van 400

8 likes

5 likes

1 van de 50

1 like

Vrijwel onvindbaar

10 likes

Een Stowa Exima met PUW 560. Nr. 62 van 100:

9 likes

Prachtig :wink: