limited horloges, wie heeft ze ook?





Aantal vergeten maar wel Limited Edition.

7 likes

300 stuks


100 stuks

300 stuks

57 stuks

7 likes

In mijn beleving, zeker ook onder de micros, heb je sneller te maken met LE’s. Mijn opzet is het nooit en gedeeltelijk is het zelfs onzinnig. Diversen zetten het ook niet op de kast, waardoor het eerder een claim blijft. Maar op mijn Bravur x Windgardh vind ik de LE indicatie in de praktijk ook het best geslaagd, geheel in de lijn van het design.

5 likes

Die series8 versie heb ik over getwijfeld ben toch voor een andere versie gegaan. Niet gelimiteerd maar je ziet die series8 varianten sowieso niet zo vaak voorbijkomen. Prachtige horloges allemaal trouwens :slight_smile:

Op de achtergrond ook een LE overigens! :wink:

Vorige zomer ben ik in het attelier geweest van Michiel Holthinrichs, hier heb ik ook de andere kleuren kunnen bekijken.

Op de foto mijn rode DWW naast de andere kleuren: de grijze heeft eenzelfde matte finish als de rode, de blauwe heeft echter een sunburst wijzerplaat.
Stuk voor stuk prachtige horloges.

5 likes

? van 14 stuks…

14 likes


7 likes

Waarom bestaan er slechts 14? Ik dacht altijd dat de rechthoekige Alpinas erg groot waren, maar deze draag jij heel mooi.

1 like

Ik denk dat mat een goede zet is. Dat grijs lijkt mij een tikkeltje licht op deze plaat. Ik denk dat een matte blauwe (met iets minder royale toon) misschien ook erg stijlvol zou zijn.

1 like

Deze zijn in 2 series van 14 gemaakt. Een serie met zwarte plaat en een serie met lichte plaat. Deze zijn in beperkte oplage omdat ze hier hele oude uurwerkjes in hebben gemonteerd. Deze uurwerkjes waren beperkt beschikbaar. Specs:

4 likes

Dank voor de toelichting. Zeer terecht limited.

1 like

Dat zou zeker niet misstaan, en wie weet in overleg met Michiel wel te realiseren.

Hier nog wat foto’s van prototype wijzerplaten en het atelier van Holthinrichs Watches.

1 like

Tja. Ik kom ook niet verder dan vier stuks.




14 likes

Maar ze zijn wel schoon

1 like

Is hier al besproken of het begrip limited een bovengrens heeft?
Vooral Seiko spant de kroon met ‘limited’ oplages van 10.000 stuks bv.:slightly_smiling_face:

1500 lijkt me een mooi maximum.

1 like

Doe mij maar een reguliere versie. Als je vintage koopt heb je ook een limited edition :man_shrugging:t2:. Ik zet rolex niet op een sokkel, maar op dat gebied staat het een stapje voor op andere merken. Geen limited editions, de productie stopt gewoon op een gegeven moment.
De horlogewereld loopt over van marketing truckjes, maar dit truckje vind ik eerlijk gezegd de zieligste. :grimacing: Al helemaal als een batch na 3 jaar nog niet uitverkocht is. Ik probeer ze te vermijden.
Eerlijk is eerlijk de vulpennenwereld spant de kroon op dat gebied. Daar is het nog moeilijker om geen LE te kopen.
Sorry voor de negativiteit. Maar nu kan ik verder met mijn leven :upside_down_face:

3 likes

Heel goed van je. Dit geeft je rust.
Uiteindelijk is alles en iedereen limited inderdaad! :wink:

2 likes

onder anderen vind je hier zo’n discussie topic

2 likes

Denk dat de merken dat anders zien. Mijn limited van Omega heeft 3016 exemplaren.

1 like