Limited Omega Seamaster 176.001 ! new find!

Vandaag deze op de kop getikt! zeer gelimiteerde Omega seamaster automatic, de allereerste automatische chronograaf van Omega. 176.001, deze werd slechts gedurende enkele maanden geproduceerd en daarna vervangen door de 176.007 (met Tachymeter-schaal). Deze 176.001 werd nooit erkend door Omega, is niet te vinden in advertenties of catalogussen. keeper voor de collectie dus! :slight_smile:

40 likes

Waar haal je zoiets bijzonders vandaan?!

2 likes

gekocht bij een bevriende juwelier die ze verkocht in opdracht van een klant :slight_smile:

Mijn beste,

Aparte verschijning hoor!!
Proficiat dan ook met deze eigenzinnige verworvenheid.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Hoe bedoel je? Nooit erkend? Ze hebben het ding toch gemaakt?

Het is toch geen kind dat je verwekt bij een onbekende vrouw?

2 likes

Deze stond toevallig ook op fb, met meerdere andere horloges. Ook in opdracht van een klant.

Erg gaaf model, van harte!

1 like

Ja nooit echt in brochure gestaan bedoel ik of geadverteerd :slight_smile: beetje slecht verwoord :smiley: zo lelijk is ie inderdaad niet dat je hem niet moet erkennen :smiley:

Prachtig horloge, echt heel gaaf!

Hoe zit het met die aflevering Talking Watches?

1 like

Hele mooie aankoop proficiat!

Heb de .007 ook al langer in het vizier.

:+1::+1::ok_hand:

1 like

Je blijft een Belg he???

Neemt niet weg dat je dit weer heerlijk voor elkaar hebt vriend :ok_hand:t3:

:fire::fire::fire:

1 like

2 likes

Dit is niet helemaal juist hoor. De 176.001 werd wel degelijk erkend door Omega en staat ook gewoon ik de vintage database. Wel werd hij erg snel vervangen door de 176.007. Bij vroege exemplaren van dat laatste horloge zie je ook nog 176.001 doorgekrast in het deksel staan met 176.007 eronder. Zonde om weg te gooien, zullen ze gedacht hebben :slight_smile:

Het is inderdaad wel apart dat ze er niet meer aandacht aan hebben gegeven: het was namelijk het eerste horloge met het 1040 uurwerk, en daarmee ook Omega’s eerste automatische chronograaf (uiteraard niet 's werelds eerste: de Primero van Zenith was er bv. al). Dit maakt het een bijzonder horloge in de Omega geschiedenis, en eentje waarvan er slechts ongeveer 2500 geproduceerd zijn. Meer gelimiteerd dan sommige limited editions van tegenwoordig dus :wink:

Prachtig horloge, juiste en originele wijzers ook (van de minutenwijzer missen de service exemplaren missen het ‘scherpe puntje’). Het serienummer is ook precies in de juiste range. Ik durf best toe te geven dat ik een beetje jaloers ben. Deze referentie staat hoog op mijn lijstje en je komt ze niet vaak tegen.

5 likes

thanks, deel 1 wist ik inderdaad, deel 2 niet, prachtig, weer wat bijgeleerd! :slight_smile: hartelijk dank daarvoor :slight_smile:

1 like

Damn wat een mooi klokkie, veel plezier er mee.

1 like