Lincoln Incabloc 17 jewels..

Goedenavond liefhebbers!

Gisteren was ik bij mijn paps (80) op bezoek en kwam er een oud sigarendoosje tevoorschijn met daarin een stapeltje klokjes uit het verleden. Een hoop troep maar ook enkele met een verhaaltje.

Een leuk klokje wat ik tegen kwam is deze Lincoln. Hij is van de vader van mijn paps geweest, ofwel mijn opa. Ik heb mijn opa nooit gekend. Hij is overleden toen mijn vader 4 of 5 was, rond 1950.

Ik ken de klok niet, maar het is een automaatje. Wie kent dit merk en model? En is er iemand hier die kan helpen met het opknappen van dit voor mij emotioneel leuke stukje geschiedenis?

4 likes

Dit is wat de baas van dit forum @Henrik jaren geleden over Lincoln schreef:

Lincoln is een merknaam van Bulova. Waarschijnlijk een naam om een afwijkende kwaliteit of stijl mee uit te dragen. Bulova heeft tientallen merk- en modelnamen, waaronder exoten als Dive Bomber, Ruxton en Miss Fifth Avenue maar ook merken waarvan je misschien denkt “hé, daar heb ik wel een van gehoord!” als Mortima, Mignon, Caravelle en Westfield.
Wat een heerlijk boek die Pritchard :smiley:

De door jou getoonde Lincoln dateert imho. vroeg jaren '60 vorige eeuw dus iets later dan je denkt. Overigens zijn het horloges, klokjes hangt men over het algemeen aan de muur :wink:

2 likes

Thanks Frans! Leuk stukje extra info. Ik hoop dat er meer mensen inspringen met info.

Hopelijk ook iemand die zou kunnen helpen met het netjes maken. Een aantal zaken kan ik wellicht zelf gaan proberen, zoals het polijsten van het glas.

1 like

Leuk aandenken!

Op het forum staat dit handige kaartje met horlogemakers:

@Frans53 het is een andere Lincoln. En wel een Nederlands merk. Zie hier meer info:

3 likes

Ook jij bedankt voor jouw reactie Jenneke!

1 like

Oké dat wist ik weer niet :wink:

1 like

Die Lincoln is toch wel heel wat jaartjes jonger dan 1950. Eerder half jaren 60.
Wel een mooi horloge. Ik heb zelf ook een Lincoln. Er zit een goed huis-tuin-en-keukenuurwerkje in dat makkelijk te servicen moet zijn.

5 likes