NA bijzondere Lincoln

Op de Rikketik een fraai horloge op de kop getikt. Een onaangetaste en bijzondere Lincoln. Wat betreft het merk Lincoln meen ik te weten dat het een Nederlands merk is dat door handelsfirma Ed Maassen ooit op geimporteerde Zwitserse horloges is geplakt.

Ondanks de drie kronen is het geen chrono. Met de bovenste kroon wordt de bezel bediend waarmee je handmatig de maand instelt. De onderste kroon is verantwoordelijk voor de binnenring waarmee je per maand de data aan de juiste dag koppelt.

Het horloge kent een diameter van ruim 43mm en in 14mm dik. Een flinke jongen dus. En bovendien op een vintage tropic band.

Ben blij met mijn aanwinst en zou er graag meer over weten. Dus als je info hebt, dan houd ik me aanbevolen. Dank voor het kijken.

14 likes

Heb een Lincoln Grand Prix, een reverse Panda Chrono met vj7733 .

Alle info welkom over het merk :wink:

1 like

Gaaf ding :thumbsup:

1 like

8 hits op Mikrolisk.

Meeste kans op een onder-merk van Bulova (gok ik).

Nee hoor. Nederlands merk van Ed Maassen Maastricht. Hierbij het bewijs …

2 likes

Nice!!
Heel bijzonder horloge

Dat Ed Maassen horloges van dit merk importeerde wil toch niet zeggen dat het een Nederlands merk is?

Doet me denken aan allerhande Franse duikers met meerdere bezels, erg leuk horloge en in prachtige staat!

Ik zie die Lincoln’s net als die van TSer met een ‘chevron’ onder de naam, dus ook op diverse buitenlandse sites. Lijkt me sterk dat die allemaal via Nederland daar kwamen, maar onmogelijk is het natuurlijk niet.

Wel een bijzonder horloge van TSer, like!

Deze horloges heb ik al enkele van verkocht, meestal hebben ze wereldsteden op de bezel staan en meestal zijn het goedkope verchroomde kasten met een stalen deksel en een simpel uurwerk.

Lincoln ken ik natuurlijk wel maar die zijn meestal wel voorzien van redelijke uurwerken dus wellicht dat er best een aardig uurwerk in zit.

Zeker weten doe ik het uiteraard niet, maar zou een buitenlands merk met een in het Nederlands bedrukt verzekeringscertificaat komen?

Ik heb een Longines met Nederlands certificaat gehad hoor.

Ik heb deze nog ergens liggen:

Gr. Marc

1 like

Enig idee over herkomst of historie?

Leuk horloge,
Ik had onderstaande ooit. Ws een plakmerk op soortgelijk model. Niet de moeite gedaan m open te maken, liep OK. Vermoed dat er een penankertje in zit met datum (geen snelverzet)

Leuke klokjes :thumbsup:

Hier staat er nog zo een: https://www.ebay.nl/itm/162039459308

Het uurwerk wat erin zit is een ETA 2789.

Gevonden bij het leegruimen van mijn huis, toen ik het kocht. Er staat een inscriptie in uit 1946, maar of dat ook de leeftijd is betwijfel ik, horloge is eigenlijk als nieuw, in elk geval niet veel gedragen. Geen idee over waarde, heb 't altijd bewaard. Buitenkant is een jachttafereel.

Gr. Marc

Dit is het horloge van m’n vader geweest, ook een Lincoln

1 like

Is Prinz een plakmerk op een plakmerk (Lincoln)?