Linkshandigendag

Het heeft mij als linkshandige altijd bevreemd dat mensen dit doen.

Me to :muscle:

Typisch, maar dat doet volgens mij elke linkshandige.
Is ook veel gemakkelijker.
Alledrie de kinderen van mijn ouders zijn heul erg links, maar dit hebben we alle drie nooit anders gedaan.

:rofl:, lang niet gehoord
 Alleen bij mezelf, dan.

1 like

Hoe eet een rechtshandige? Als dat is met mes in rechts, vind ik het opmerkelijk dat iemand met links snijdt in de keuken en met rechts het mes op het bord hanteert

4 likes

Mes is hier ook altijd links. Zak, keuken of steak, maakt niet uit. Grappig genoeg: handbijl en hamer wel rechts.

Toch is dat precies hoe het ongemerkt gaat.
Ik zou in de keuken met een goed scherp mes absoluut niet rechts durven snijden.
Dan krijg je vanzelf opmerkingen als., kijk uit dat je niet in je rug snijdt.
En als ik aan tafel het bestek om zou draaien zou je een enorme knoeiboel krijgen

2 likes

Dat draaien moet je natuurlijk wel doen van je bord af om een knoeiboel te vermijden

Bedoel je een horloge rechts dragen?
In de begintijd van de digitale Quartz horloges in de bouw als betontimmerman gewerkt.
Als dan na 3 klappen met je hamer het weer 1 Januari 12.00 uur is, en dat tig keer per dag ga je vanzelf je horloge aan je andere hand dragen.
Daar heb je geen etiquette voor nodig.

4 likes

Oke ,om zou keren, mijn mes links en vork rechts gebruiken.

1 like

Dat begrijp ik goed. Ik zou geen van mijn horloge ĂŒberhaupt dragen in die omstandigheden

Ik ben links, maar ik draag 'm ook links, maar de duim zit rechts, telt dat ook? :rofl::grimacing:

1 like

De grap is voor mij dat als linkshandige, “linkshandige horloges” (kroon aan de linkerkant) heel onlogisch overkomt. De kroon is het eerste wat geraakt zou worden als je je horloge schampt, met een gewoon horloge aan de rechterpols wordt de kroon beschermd door de rest van het horloge.

Edit: Heb eens geprobeerd een horloge op de linkerpols te dragen, voelt heel vervelend en onnatuurlijk. Het horloge voelt ook meteen een stuk zwaarder, wat ook totaal niet logisch is.

1 like

Bovenstaande had ik ook kunnen schrijven.
Er zal bij mij nooit een zogenaamde Lefty komen.

1 like

Je kan niet bij de kroon en pushers als je hem rechts draagt. Irritant

Je kan heel goed bij de pushers als je je horloge rechts draagt.
De kroon gebruiken terwijl je je horloge draagt is sowieso niet aan te raden.

Waarom zou je je horloge aanhouden om de tijd te verzetten? De pushers zijn gewoon te bedienen.

En opzich kan je nog wel bij de kroon, alleen gebeurt het verzetten van de tijd ietwat onhandig, maar het kan wel.

1 like

Ook wel rechtsdragendendag genoemd :wink:

1 like

Bijzonder weinig destro horloge dragers voor n horloge forum :face_with_peeking_eye: