Linksom, rechtsom, voorstellen maar...

Na een lange meeleestijd en nu enkele maanden actief te zijn op dit forum, is het tijd voor mijn eigen voorstelrelaas.

Mijn eerste horloge was een Flik Flak, een kinderhorloge van Swatch. Daarna volgden enkele stoere duurzame G-Shock horloges en in mijn pubertijd wilde ik niets meer om mijn pols hebben. Tegen het einde van mijn studietijd kreeg ik interesse in horloges en heb ik twee maal een aanschaf gedaan. Beiden net-niet horloges (obscure fashion/quartz) en het bracht weinig binding.

Toen kwam de grootste ‘zonde’, maar belangrijke stap, ik kocht een Apple Watch. Dat maakte dat ik helemaal gewend raakte aan het altijd dragen van een horloge. Echter, ik werd helemaal kriebelig van al die data/meldingen/afleiding op een dag.

Twee jaar geleden werd ik in een rap tempo de horlogewereld ingezogen, na veel blogs en YouTube (o.a. Teddy Baldassarre :heart:) is mijn verzameling snel gegroeid.

Mijn verzameling bestaat uit groene horloges :green_heart:, waarbij ik enige merkgeschiedenis een waardevolle toevoeging vind bij de overwegingen. Ook heb ik een sterke voorkeur voor een horloge per merk en een goede spreiding passend bij mij levensstijl. Op iedere regel natuurlijk een uitzondering :innocent:.

Momenteel bezit ik een mooie prijs/kwaliteit verzameling (al schrijf ik het zelf).

• Doxa Sub 300T
  • Casio G-Shock GA-B2100
  • Rado Captain Cook
  • Longines Hydroconquest
  • Tissot Gentleman
  • Junghans Meister Chronoscope
  • Hamilton Jazzmaster Openheart
  • Seiko 5 GMT

De Seiko 5 GMT zal de verzameling verlaten (interesse?), het idee was leuk maar het horloge doet mij onvoldoende (niet groen genoeg :laughing:).
Mijn volgende droom is een Omega Seamaster 300m (Seaweed uiteraard :green_heart: ), en later wellicht de Omega Seamaster Aqua Terra, en, en…
Kortom, ik vermaak me hier nog wel wat jaren mee.

Hieronder de verzameling en wat actiefoto’s, het is mij een genoegen.

65 likes

Welkom, mooi verzameling heb je al. Geniet van dit prachtige forum!

1 like

Van harte welkom :grinning:zo gezien lekker bezig ! En…groen is zeker geen verkeerde kleur… :+1:

1 like

Hartelijk welkom! Die Junghans met de prachtige verdiept liggende schalen, hoe bevalt jou die?

1 like

Welkom! Hier geen groen in de collectie maar zie direct dat daar verandering in moet komen! :star_struck: :green_heart:

2 likes

Welkom!
Dat 5’je moet inderdaad weg met die hele rare kleur groen. :thinking:

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Heb jij niet die mooie Certina DS in two tone en groen? :thinking:

2 likes

Welkom! Toffe diverse collectie heb je👌

2 likes

Groene bezel inderdaad, je hebt gelijk… Maar een groene plaat ontbreekt nog! :wink:

2 likes

Ontzettend goed, ik vind de style van de Junghans Meister collectie sowieso erg mooi. Het ‘echte’ strakke design past niet zo goed bij mijn dagelijkse stijl, maar deze chrono maakt het voor mij beter te dragen. De kleur is heel erg gaaf in het licht, ook omdat er een hele dikke bubbel saffierglas overheen zit waardoor alles vervormt/schittert in verschillende hoeken.
Het bandje bij dit horloge hoort is van struisvogelleer en lichtbruin. Dit staat niet bij mijn huidskleur (einde zomer gaat het aardig overigens). Daarom draag ik het horloge op de Junghans armband. Het past goed onder mijn overhemd en wordt meestal zakelijk gedragen.

Overigens is de blauwe variant ook schitterend, zeker met het warme bruine bandje.

2 likes

Welkom bij de club en je nieuwe verslaving. Prachtige verzameling heb je al. Groen moet je doen :+1:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Ik overweeg nog om er een mod van te maken, en er een groene wijzerplaat voor te zoeken :innocent:. Deze GMT is niet in het groen te krijgen.
Weet iemand of er vergelijkbare Seiko 5’s met een groene wijzerplaat (hebben) bestaan?

Dan zet ik er direct saffierglas op ook, dat Hardlex is helemaal niet hard :yum:.

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom hier bij HF !
Een mooie start verzameling heb je al.

1 like

Goeie smaak!

1 like

Welkom & fraai kleurenthema! De Junghans is een feestje voor het oog in deze tint. En veel plezier hier op HF!

1 like

Welkom! Van een Apple Watch naar deze verzameling is een heel positieve ontwikkeling. Goede smaak heb je.
Veel plezier op het HF!

1 like

Welkom op HF :+1: Mooie verzameling

1 like