LIP T18 oui ou not oui ?

Beide bestellen en dan na passen eentje retour?

1 like

Ja probleem met fransen is dat je retour aangetekend zelf moet dokken dus das minder. Maar zit niets anders op denk ik.

1 like

Om horlogevriend @Lexaf te vergezellen dan hier ook nog even een vintage rechthoekig horloge van mij; de Lip T18 uit de jaren 1945-1950. Handopgewonden uurwerkje; curved kast en glas… en loopt na al die tientallen jaren nog steeds verbluffend nauwkeurig (vandaag getest en + 15 seconden in 1 dag) :slightly_smiling_face:

11 likes

Dat is ook gevoel door gewenning. Als je moderne horloges gewend bent, dan lijkt zo’n vintage heel klein.

Persoonlijk vind ik veel moderne horloges juist te groot. Veels te lomp/opzichtig. Doe mij maar vintage elegantie.

Je zou jezelf op het flipper lijstje kunnen zetten voor een testrun?

3 likes

Bijzonder fraai exemplaar, Harry, dank voor het tonen.

2 likes

Dankje Lex! :blush:

1 like

Leuk horloge met een leuk verhaal, die T18!

Zelf ook wel een liefhebber van dit soort “tankjes”.
Niet schreeuwerig, wel klassiek en met een goede dosis karakter :ok_hand:

Qua quartz modellen is er best wel wat keuze.
Ik heb zelf nog een Tissot Heritage ref. Z173W (foto’s ter referentie, niet van mij) die bij interesse voor een stuk minder euro’s dan deze T18 reissue van eigenaar mag wisselen :slight_smile:

Uit de eigen collectie:

Omega cal. T17 uit jaren '30, met opmerkelijke power reserve van 60 uur.

Recent op de werkbank:

Carl F. Bucherer tankje van vergelijkbare leeftijd, dat ooit in opdracht van een vorige eigenaar een laagje gold plating had gekregen. Ging wel mooi samen met de zwarte wijzerplaat die de jaren best prima had weten te doorstaan!

8 likes

LIP, Oui, bien sur!

T18/T24 vergelijk, milanese is T18, avec bracelet T24…
Polsomtrek 17,5cm.

5 likes

Bedankt voor je vergelijkings materiaal ! Als ik het zo mag inschatten op foto’s, wat altijd lastig is, denk ik dat de t24 net een te dikke bezel heeft waardoor het elegante van een vintage wegvalt voor mij. qua maat is ie mooi op je pols dat is een feit maar ik denk voor mij beetje te beafy ofzo. maar ik ga het zien, ga de t18 bestellen, mocht het niet naar wens zijn kan ik altijd nog de t24 pakken :smiley:

gr Roy

1 like

Goede keuze Roy! De T18 is net wat verfijnder, past, zoals hier al gezegd, beter bij de stijl en tijdsgeest van deze modellen. De T24 is meer “gewoon een rechthoekig horloge”, maar draagt toch heel fijn en voelt niet “te groot” aan.

De T18 heeft wat draagtijd verloren tegen een 36mm Meistersinger (ook al zo’n verfijnd en stijlvol ding!), maar ik denk dat ik 'm de komende tijd weer vaker omslinger.

Nog een duo ploatje;

3 likes

ik ben zon fan van het art deco design geworden… welke je ook mooier vindt het zijn allebei toppers. Ik hou van die vintage tijd met elegante stijlvolle horloges. ja ik ben ouder aan het worden, zucht :stuck_out_tongue:

2 likes

Same! :laughing:

Vind die Lip een ontzettend guitig ding en één keer in de zoveel tijd kom ik toch weer uit op de website.

Als het een handwindertje was geweest had ik hem waarschijnlijk al gehad. Het kwarts is een beetje wat mij weerhoud…

Ja snap ik…ieder zn ding natuurlijk. Ik heb bij vintage uitstralende horloges nooit zon probleem met quartz aangezien dat hoort bij die periode… vaak worden automaten ook te dik en haak ik af.

Het is absoluut weer zo’n objectief ding inderdaad. :sweat_smile:

In mijn hoofd hoort “mechanisch” een beetje bij de periode van dit design. En ook voor een dress watch trouwens. Ik wil zelf dan eigenlijk iets dat klein, elegant en eenvoudig-doch-bijzonder is. Dat ik voor speciale gelegenheden uit z’n doosje haal en zorgvuldig op wind en op tijd zet voor die dag/avond.

Maar als ik ooit iets als een Tissot PRX zou kopen dan wordt het 100% de quartz variant. Omdat ik vind dat dat dan weer bij de periode van dát design hoort. :laughing:

Ow menn ik las laatst ergens dat er misschien een 38mm variant van de prx komt. Die word zwz gekocht. En idd quartz dan👍

1 like

Ik bedoel natuurlijk Subjectief!

1 like

Nog steeds heb ik de drang om een Lip T18 te bestellen maar is het echt iets voor mij?
Enkele maanden geleden kreeg ik onderstaande defecte Lanco cadeau van een HF lid omdat hij van het horloge met radiumverf af wilde en nu heb ik m even gepast. De band is overigens helemaal uitgerekt maar dat terzijde.
De Lanco meet 35 x 21 mm en de T18 39 x 21 mm dus dat scheelt weinig.
Moet ik hier echt eerst aan wennen als ik ronde dressers variërend van 37 tm 40 mm (ex kroon) gewend ben? Pols omtrek 17,5 cm

Of voor de Lip T24 gaan? Maar die maat is weer niet zoals het origineel ooit ontworpen werd…

1 like

Vast wel ja. Beetje bijbruinen ook :stuck_out_tongue_winking_eye:. Het staat iig prima.

1 like