in mijn zoektocht naar een nieuw horloge vond ik het tijd voor een rechthoekig horloge. Ik kijk vaak op youtube naar reverso’s en cartier tanks maar altijd met de weet dat dit helaas niet gaat gebeuren. Daarom mijn verlangen stillen met iets anders moois. Helaas blijkt zoals bij veel horloges ook op dit gebied het moeilijk om een mooie te vinden met een fijne maat… het is al snel te groot en te lomp voor mijn 17cm polsen. De longines dolce vita is een horloge waar ik voor ga sparen eventueel voor de toekomst maar eerst eens kijken of rechthoekig mijn ding is.
de hamilton american classic is ook een prachtige klok maar de maat van de dames variant met een 20mm strap en het was kassa geweest… helaas is dat een 16mm en dat is zelfs voor mij iets te verfijnd.
dit horloge viel me op … niet te groot … mooie wijzerplaat en een merk dat in Frankrijk toch heel wat historie heeft. Nu is het me alleen onduidelijk … is dit nog wel hetzelfde merk met die historie of is het net zoals Rotary een merk dat zijn naam geen eer meer aandoet ?
Ik meen mij te herinneren dat LIP meermaals is opgekocht en doorverkocht na grote stakingen en de quartzcrisis. Blijft echter een prima merkje, niks mis mee! Vooral doen als het model je bevalt.
bedankt voor je antwoord! ik denk dat ik de knoop ook ga doorhakken, misschien dat iemand anders nog een idee heeft ? er staat vrij weinig op internet over.
Een horloge met een leuk uiterlijk, tenminste als je er van houd. Wat ik vooral leuk ervan vind ik dat ze de (platte) kroon redelijk era correct hebben gemaakt. En laten we eerlijk zijn, qua uiterlijk, tenminste eens niet dertien in een dozijn.
Ik heb in het verleden een Lip big tv (automaat) gehad, lekker funky horloge was dat… na een tijdje weer geflipperd.
Dit is een originele LIP T18 uit ca. 1940
Staat momenteel te koop op Bidfun voor €79.
Met sporen van de tandjes des tijds en moet misschien wel een service beurtje hebben.
Maar dan heb je wel een èchte!
Ik heb in mijn speurtocht naar een rechthoekig model ook naar deze Lip gekeken en ik vond hem te saai. Ik was bang dat ik hem snel zat zou worden.
Uiteindelijk heb ik toen besloten om niet meer naar de moderne nep-vintage te kijken maar naar de real deal.
Zoeken naar een mooie vintage, het hoeft niet meteen Cartier te zijn. Longines, Zenith, Hamilton en vele (onbekende) anderen hebben in het verleden een mooi rechthoekig model uitgebracht en zijn nog te vinden.
Jazeker, een servicebeurtje voor het loopwerk is nodig, en een avondje poetsen op de kast en het plexi. Maar dan heb je een horloge met een verhaal.
Kijk ook eens naar:
Dit horloge was daar ook een voorbeeld van. Heel veel plezier van gehad, langer dan van de Lip als ik die gekozen had.
ja precies, het horloge zelf heeft qua achtergrond wel wat historie en het gewoonlijke kopie en plakwerk in mijn ogen. ik denk dat ik het inderdaad gewoon moet doen haha. thanks voor je berichtje !
dat is inderdaad wel een groot verschil, blijkbaar ook qua uurwerk en historie. als ik een oude in mooie conditie zou kunnen vinden was het helemaal raak. misschien toch ebay in de gaten houden. Vind dat altijd zon doolhof met nepperds
eigenlijk best een leuke klok inderdaad. jammer dat orient ook bij dit horloge weer voor 22mm bandaanzet is gegaan. dat komt niet geheel overeen met het vintage idee snap je … maar bedankt !
met deze mening kan ik wel wat … dat is waar ik ook bang voor ben dat het dan toch net niet is. als ik zon hamilton american classic zie of longines dan krijg je daar toch een wat anders gevoel bij misschien. geen idee hoe zo’n Lip aanvoelt op de pols natuurlijk. ik ben gewend om meteen de trekker over te halen als ik iets nieuws wil maar misschien moet ik bij deze even wat geduld hebben tot iets moois langskomt
ja goud is mooi maar ik wil hem toch vaker kunnen dragen en dan laat ik goud te snel liggen ben ik bang. Ja er is ook een grotere versie van deze , de T24, maar dan gaat voor mij het idee van de originele weg… de dial wordt uitgerekt en teveel bezel voor mijn smaak. mijn 17cm ronde kinderpolsen kunnen dit wel hebben
zon rechthoekig horloge vindt ik net zo mooi omdat het elegant is, zodra de maat zo groot wordt is voor mij die elegantie weg. ja ik ben echt van het terugbrengen van de kleine klokken… heerlijk