šŸ”’ 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Een kleintje, met een enorme uitstraling:

12 likes

Mooi hoor, wel een vreemde merknaam.

1 like

Tof horloge inderdaad, dacht dat er toilet stond toen ie snel keek :slight_smile:

Ik dus ook…

Tollet is een juwelier met een geschiedenis in Belgie die teruggaat tot 1902 :slight_smile:
Prachtig Brussels familiebedrijfje gesticht door horlogemaker Jules Tollet (gekend van de Roscoff BE spoorwegen klokjes) :slight_smile:

In de verzamelhorloges tussen vintage en modern zit naar mijn mening best wat toekomst - dus daarom even meer draagtijd voor mijn Pulsar Y187, een van de klassieke chronograaf horloges uit de nineties en broertje van de meer uitbundige ā€˜Italiaanse’ Seiko chronografen.

4 likes

Toilet?

Tollet

21 likes

Oude, maar keurig lopende Raketa vandaag.

8 likes

Lang gewacht
Stil gezwegen
Nooit gedacht
Toch gekregen
:slight_smile:

Net binnen, Elvia duiker uit 1973 (volgens verkoper alhier).

16 likes

Ook een zalig ding! :+1:

Niet gedragen vandaag, maar wel een leuke Citizen uit 1974 om even te laten zien. Uit de topdagen van de disco periode en ā€˜dus’ (vrij zeldzaam model, er zijn erg weinig glitter/disco dials van Citizen) een prachtige gouden glitter dial. Inwendig een van Citizens vroege analoge 8620 uurwerken, topkwaliteit.
Donkerbruin geepoxeerde kast en een rvs band met een fijne structuur.
Wat wil je nog meer in je wijde pijpen! :heart_eyes:

Wel gedragen de afgelopen twee weken (met af en toe een dagje een ander), deze Casio Telememo uit de tweede helft vd 80er jaren, een vertrouwde ā€˜beater’

6 likes

Nivada SP Automatic

9 likes

Die oude Citizens hebben iets bijzonders - helemaal mee eens en ik ben dan zelfs nog van voor de wijde pijpen :wink:

12 likes

Prachtige Crystron !

:+1:

1 like

:laughing:

Jaeger Lecoultre Ultra Thin cal. 895
op een handgemaakte struisvogel bandšŸ‘Œ

13 likes

Wat een beauty!

@ernst en @domega dan doe ik ook iets obscuurs van citizen om :slight_smile:

9 likes

Ik zie weinig JLC’s hier…:disappointed:
Maar misschien is de wens groter dan de mogelijkheid tot aanschaf.
Dit geldt dus absoluut voor mij…