🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Breitling op Venus

15 likes

Valt mee - doet zelfs niets anders dan chrono tot nu toe - en stopt zelden haha. Maar misschien moet ik wat meer geduld hebben met zo’n oudje voordat die weer in de kist gaat…

Met een iets comfortabeler bandje (de velcro verhoogt het toch al dikke klokje 5mm op) blijkt deze Citizen 8948 uit 1980 de afgelopen dagen alweer een uitstekende beater met al zn fijne functies.
Misschien niet opvallend, maar wel leuk om te melden; de gehele ‘wijzerplaat’ op deze 89xx modellen bestaat uit LCD paneel.

6 likes

21 likes

Dankjewel! Die ging wel hard omhoog, helaas niet “gewonnen”. Gelukkig heb ik al een mooiere Roamer met Tissot 2030 uurwerk, nog iets zeldzamer :slight_smile:
Deze heb ik wél te pakken gekregen, komt in de “knutselproject lade”.

Met origineel bandje :slight_smile:

5 likes

90GBP is een heel mooie prijs voor de Roamer, daar had je je sniper op kunnen zetten
Mooie ‘Grand’, ben benieuwd naar de niet overbelichte foto’s. Zou wel eens een erg mooi exemplaar kunnen zijn waar eens de stift uit is gevallen. Ziet er nu qua kast en slijtage al prima uit

2 likes

@eddegroot De 83 is een iconisch caliber, en een goeie te vinden is :confounded: dus als je weet wat je heb :blush: zou ik het niet weg doen :wink: en qua voormaat neemt ie niet veel plaats :grin:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Ik hoop iets anders te pakken te krijgen over een dag of vier, vijf :slight_smile: Dus ging ik met die Roamer niet zo hoog. Het is een mooi horloge, maar ik heb al meer met een esa9180.

1 like

dank je wel :slight_smile:

Een om voor jou om eens te volgen; loopt vandaag af;

Wat een prachtige horloges toch steeds

1 like

13 likes

Seiko 7009-5001 uit een oude doos gevonden

En na bijna 50 jaar doet de lume niet slecht

7 likes

Bijzonder en heel mooi.
Zit er nog iets achter dat tweede luikje rechts?

2 likes

Bedankt voor de tip, maar ik vind dit al behoorlijk wat recenter vergeleken met de door mij aangeduide rammelkastjes. Daarmee nog niet interessant overigens want ik heb al tijd genoeg :wink:

1 like

Vond nog iets om een beetje mee in te haken - maar niet op Krupp staal dan :wink:

5 likes

Ik moest ook even denken ja. Als ik me goed herinner een miniatuur koekoek :grinning:

3 likes

Thanks! Volgens mij hoort er geen duikbezel op. Er zit er al eentje op, maar dan glad en niet draaibaar. Bijna een soort spanring(?), of zoiets.

is het niet zo een Blauwbaard kamertje… ? :slight_smile:

2 likes

Lanco even in het daglicht

4 likes