šŸ”’ Horloge gezocht voor een 60-jarige - Gevonden!

Mijn vader is deze week 60 geworden. Als cadeau hebben we hem een ā€˜horloge’ gegeven. Naja, we gaan samen een horloge uitzoeken. Echter, waar te beginnen. Kort heb ik al gepolst welke horloges hij mooi vindt. Maar wellicht hebben jullie goede suggesties!

Het budget is maximaal 500 euro. Het liefst een nieuwe. Het liefst een Quartz. Een stalen band is een must. En het liefst ergens in een fysieke winkel te passen (in het Noorden van het land). Hij heeft mijn CWC G10 gepast enneh, deze vond hij te klein…

Wat heeft hij nu? Een vintage Citizen

en een simpelere chrono (volgens mij van Esprit?)

De SNA411 die laatst op het forum te koop stond, vond hij wel mooi.
03

Dus ben ik verder op zoek gegaan. Ik kwam de Bulova Moonwatch tegen. Deze leek mij wel wat voor hem, maar deze is vrij groot?

Bij Seiko kwam ik de volgende modellen tegen:

38

Verder bij Citizen en Tissot aan het kijken.

Toen ik hem deze liet zien, werd hij ook wel enthousiast:

Maar deze is verkocht, geen idee of het in een fysieke winkel in het Noorden verkocht wordt en er zit geen stalen band bij. Heeft Hamilton mooi stalen banden?

Iemand tips en/of suggesties?

Deze vond hij ook tof, maar alleen de prijs was minder tof
58

2 likes

Ja. Die is vrij groot.

Wat vind hij van een Certina chrono quartz?

42mm, saffierglas, kan casual, kan netjes.

4 likes

ja ehmmm, daar kun je van alles op antwoorden he :wink:

maar mijn tip is zoiets:

1 like

Is het een slechte papa?
Koop dan een EMG voor hem :wink:

image

7 likes

Dan Henry 1964 is een quartz-chrono die lijkt op die Hamilton. Helaas niet bij fysieke winkels, denk ik.

1 like

Ik vind die standaard chrono’s bij Seiko altijd erg tegenvallend. Ik vind ze altijd wat goedkoop aandoen, ook qua uurwerk niks bijzonders. Qua budget zou je volgens mij wel bij de betere premier chrono’s kunnen gaan kijken, met leuke toevoegingen als perpetual calendars etc.

1 like

Effe gezellig dagje Roermond.
Daar koop je de meeste Hamiltons ineens wƩl binnen budget.

3 likes

Topo was niet je favoriete vak? :upside_down_face::wink:

4 likes

Sociologie was niet je favoriete vak? :joy:

8 likes

Horloge kopen is zilver, samen uitzoeken goud.:innocent:

3 likes

De reis heen & weer uit het noorden duurt vast 'n uur of 6.:innocent:

2 likes

ā€œhorloge gezocht voor een 60-jarigeā€

Alsof die man ā€œweet niet hoe oudā€ is en bijna voor een onmogelijke taak staat…

4 likes

:joy::joy::joy: dat dacht ik ook al. Over zeven jaar plaatst mijn zoon misschien ook een advertentie met die tekst :rofl:.

4 likes

Wat is de ref van die vintage citizen ? Heel tof !

1 like

Inderdaad! Alle getoonde opties vind ik minder dan de Citizen die hij nu heeft :joy:.

1 like

Je bent eigenlijk op zoek naar een horloge die jij leuk vindt?

2 likes

Heb je niet veel broers of zussen waarmee je die Hamilton bij elkaar kan schrapen? Waarschijnlijk zal hij dat horloge dan voor de rest van zijn leven gaan dragen. Dan vind ik 1200-1500 niet zoveel geld eigenlijk.

3 likes

Mijn vader heeft deze recentelijk gekregen en hij is er erg mee in z’n nopjes

7 likes

Verklaar je nader :question:

Je verwart me met TS?

1 like

Net gevraagd. Hij vond hem wel mooi.

Dit was niet helemaal zijn smaak.

Ehm, hier ga ik maar niet op in.

Deze vond hij wel tof door de ā€˜subdials’, alleen de Romeinse cijfers niet.

Wilde gewoon een toepasselijke en opvallende topictitel gebruiken. En de naam klopt gewoon :wink:

Citizen 62 6198 (keer een topic voor geopend op het forum)

Nadeel van de Citizen is, is dat deze een vrij korte gangreserve heeft. Maar deze is zeer mooi en heeft een jaar of twee geleden een service van Hub gehad :slight_smile:

Maar hij moet er natuurlijk ook mee willen lopen ā€˜met zoveel geld om de pols’ :wink:

Die is ook tof!

Maar… mijn vader heeft al zelf lopen zoeken. Ook op het horlogeforum :ok_hand: En daar heeft hij een ā€˜groene’ gezien. Nu weet hij niet meer precies welke het is geweest (Misschien wel de Breitling). Maar daardoor kwam ik wel bij de Alpinist terecht;

Deze voldoet niet helemaal aan de oorspronkelijke zoekopdracht. Maar dit is een kandidaat. Zijn deze nog nieuw te verkrijgen?

En klopt het dat dit horloge de afgelopen 2 jaar een stuk duurder is geworden? Heb vorig jaar er zelf ook naar gekeken en had toen het gevoel dat hij toen nog zo’n 100 euro goedkoper was?

3 likes