🔒 Omega speedmaster 50th anniversary- helaas fake 🔒

Hallo,

bij het opruimen van oude rommelpotten lag dit horloge onderaan tussen wat muntstukken en kabels.

Kroon was niet ingeschroefd maar alles werkt wel zoals het hoort. Ik heb het al een beetje opgepoetst, maar een blijft een wazige schijn op het glaasje zitten. (misschien omdat het horloge al jaren met ongeschroefde kroon bewaard werd?) Is dit een replica, of een echte? Het voelt wel kwalitatief aan.

Ik vind het een mooi ding dus hoop op goed nieuws…

1 like

Een echt verschrikkelijk slechte fake.

Zo slecht dat het knap is als je het niet ziet.

20 likes

Ik gooi mijn high end horloges ook altijd in een rommelpot.

8 likes

Kan ik nog een tweede opinie vragen :joy:

Jammer… dan wordt het een vakantiehorloge :sunglasses:

Wat een raar verhaal dit…
Je weet toch zelf wel of je ooit ruim 2500 euro aan een horloge hebt uitgegeven?
En om het dan vervolgens te bewaren tussen oude munten in een pot :thinking:

7 likes

Ik vind hem er ook kwalitatief uitzien hoor

2 likes

Ik ben geen omegafan, daarom zal ik niet zien dat het een fake is. Graag wat meer uitleg over het fake-zijn. Ik heb wel het idee dat het onderscheiden van fake- en niet fake horloges steeds moeilijker zal worden, helaas …

1 like

Googelen, plaatjes van een echte vinden, vergelijken met wat je in je handen hebt.

Als je geen verschillen ziet adviseer ik je morgen een taxi naar de Hans Anders te nemen, want zelf rijden is geen optie als je zo slecht ziet

22 likes

En dit model heeft geen ingeschroefde kroon. :joy:

1 like

Mooi!

Deze is idd wel érg fake; kwestie van plaatjes vergelijken hoewel ongeveer een blind paard na 1 blik al wel ziet dat dit géén echte is… :horse:

Ben met de meeste eens dat het goed te zien is dat deze nep is, maar de meeste die zo reageren zijn wel die hard-HF’ers en hebben daarom getrainde ogen.
Het ongetrainde oog (en de hoopvollen :wink:) ziet het niet meteen.

6 likes

Sure…

4 likes

Sure indeed…

Ik heb nooit gezegd dat dit in mijn eigen woning was?

Op zo’n arrogantie zou ik eigenlijk zelf niet moeten reageren… mijn wereld is ruimer dan enkel Omega’s uit rommelpotten beoordelen. Ik hoop de jouwe ook ?

Ik zie op het eerste zicht geen verschillen. Ik heb overigens een perfect zicht. Dankzij dit forum dacht ik, ondanks mijn perfect zicht, toch snel uitsluitsel te kunnen krijgen. Jouw reactie doet mij vermoeden dat dit gedeelte van het forum gewoon dicht mag?

3 likes

Als liefhebber van duikers is de schroefkroon een upgrade :joy:

Deze had je idd beter in de rommelpot kunnen laten…

Datdanweerwel :ok_hand: