Seiko handwinder uit 1974.
Laatste aanwinst. Amphibia met 119 kast uit “oude” Rusland. Prachtige sunburst wijzerplaat. Verkleurd van paars naar blauw. Helaas niet te zien op de foto.
De eerste kunststof duikerhorloges waren van Fortis (en Eloga, als sub-brand) Nu al bijna 50 jaar oud deze Swatch voorganger. Een witte met bezel staat in het blauwe gedeelte, maar deze mag helpen aftellen naar 2018, kleurt lekker bij de kerstboom Fijne dag allemaal
Nee, m’n pols is niet ineens enorm gegroeid, dit is de damesversie.
Net klaar met een grote servicebeurt. Kast en band gelijk ook weer netjes geborsteld en heel licht gepolijst. In tegenstelling tot de herenversie zit hier een ETA 2551 werkje in dat door Tissot 744 gedoopt is. (hier nog zonder de automaatbrug)
Datumsysteem was een beetje gemold door een vorige hobbyist en ook wel een beetje sleets, dus complete systeem overgezet van een donorwerk; verspringt nu weer prima.
Nee ik ga deze niet dragen, maar omdat mijn vrouw dezelfde bescheiden polsmaat van 15.5 cm heeft als ik kan ik altijd makkelijk testen of de band al de juiste lengte heeft.
Met originele band
6217-8001 uit 1966 vandaag. Overigens staat er een 6217-8000 (slechts paar maanden gemaakt, met kleine kroon) te koop op de baai. Voor een vermogen…
Vandaag deze mooie massief 18 kt gouden Nisus handwinder uit 1948!
PS: voor de liefhebber komt dit horloge zeer binnenkort te koop op het Horlogemarkt gedeelte!
Fijne zondag gewenst!
Klopt - Ik hou vooral van details…vaak meer dan van een bepaald merk of ‘toepassing’, haha. Jij hebt weer flink ingeslagen begrijp ik - dat wordt druk onder de boom straks
Supergave folder @Slin, van die wisselbare ringen wist ik wel van Swatch maar dus niet van de Flippers al vijftien jaar eerder!!!.
Mis hier wel de modellen met de stalen bezel ipv duik of tachyring - die vind ik zelf iets aparter. En ik heb zelf zowel een met automaat als een met opwind uurwerk.
Eloga is overigens gewoon een ander merk van Fortis, dat was niets bijzonders in de tijd dat mensen nog een horloge kochten ipv een marketingproduct
Marketingproduct?? Word er nog reclame gemaakt voor horloges dan?
Maar in ieder geval…ik vind die Eloga een gaaf ding😊…37mm ongeveer dacht ik te hebben gezien?