🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Nou je kan die ene van me overnemen - heb je meteen ook zo’n ‘Tropic’ bandje haha:smirk: - en misschien wel één extra

1 like

Jaja…zelfde prijs als op de folder?:joy::joy::joy:

1 like

Dat was toch per 5? :innocent: maar zoveel heb ik niet meer op voorraad man?!!

1 like

Ah…effe zoeken, misschien onderin de doos?:wink::joy::joy:

1 like

Nope daar liggen alleen maar Japannertjes Nils

1 like

Hahahaha…op de bodem ermee…zooi​:joy::joy::joy:

1 like

Dat niet eens, 't voordeel van die Japannertjes is dat ze gewoon niet zo snel roesten in zo’n vochtige kruipkelder als die blikken troep van die zakmessenmakers :pensive:

1 like

Ik wil niet graag een discussie opstarten maar jij bent al zo lang horlogeverzamelaar, kan ik hieruit opmaken dat je japanners betere kwaliteit vind maken dan de Zwitsers…Ik bedoel ik heb bijna alleen maar naar japanners gekeken maar zit ook wel eens met een scheef oog te kijken naar Zwitsers. Bij mij vaak alleen omdat ik de smoelwerken mooier vond van de japanners op Omega na dan, daar vind ik ook wel wat mooie tussen zitten.

1 like

Vet zo,n Bovet!

2 likes

10 likes

En wat een staat ! @Bertus1 Chique Leonidas!

1 like

Niet alles vergelijken Nils, nergens voor nodig als vintage verzamelaar. Mooi van merken als Seiko, Oriënt en Citizen maar ook van bijv Oris, Prisma of Pontiac etc (in elk geval vroeger) is dat met weinig poeha betrouwbare klokjes werden gefabriceerd voor kleine beurzen. Gewoon kopen wat je mooi vind en wat bij je past. Je kan natuurlijk geen klassieke Speedmaster of Daytona met een Citizen of Seiko chronograaf vergelijken, maar die Japanners draag je wel met minder zorgen :smirk: - Nieuwe horloges is mijn terrein niet, zal ik ook niet over oordelen. Hou er vooral je plezier in, laat je niet door het aantal likes beïnvloeden haha

15 likes

Het aantal likes maak ik mij geen zorgen over…Ik like iedereen waar ik (naar mijn smaak) een leuk horloge bij zie. Vergelijken doe ik op kwaliteit wel en daar komen we bij het punt wat je als eerste zei.Ze maakten eerst ook goede kwaliteit voor de kleine beurzen en ik zie dat Citizen en Seiko,Orient dat nog wel doen terwijl die merken die jij noemde(Oris,Pontiac enzo) nu wel in het hogere prijssegment zitten(nieuw dan)…dus ik vraag me vaak af of ik dat prijsverschil het wel waard vind om bijvoorbeeld eens een nieuwe Sinn of Damasko(made in Germany)of Omega te kopen waar ik qua looks erg van gecharmeerd ben😊

2 likes

Als gezegd - nieuw heb ik niet echt een mening over, behalve dat ik het bij de meeste verkoop (ook bij veel vintage geflipper een veel te groot aandeel marketing blabla vind. Wij zijn als verzamelaar ook niet vergelijkbaar, Nils - jij bent nog hongerig - ik al jaren verzadigd, dat maakt enorm veel verschil!!!
Ik kijk nog steeds wel naar design, vaak als eerste - en dan zie ik ook in Nederland best nog wel hele leuke ontwikkelingen, natuurlijk!! Maar ik ben dus niet aan het opruimen om weer nieuw te kunnen kopen.
Ik ben vrees na al die jaren schudden, opwinden, batterijtjes vervangen, reparaties wegbrengen en ophalen dik tevreden met een paar horloges straks. En of die nu Rotary, Nivada, Velona, Oris, Oriënt of Omega heten boeit me minder dan het persoonlijk verhaal dat ik er bij bezit.
En - gelukkig - heel af en toe herken ik dat ook bij jonge verzamelaars waar ik wel eens een horloge aan verkoop: Gisteren nog een heel leuk gesprek met een jonge koper, diep onder de indruk van alle fijne details in een wijzerplaat van een fifties horloges waarover op internet dus echt totaal niets te vinden is. Dat ik dan een paar tientjes minder vang vind ik niet zo erg dan wanneer ik een snelle flipperaar zo’n klokje toestuur, die het intussen alweer op Ebay heeft gegooid.

4 likes

Wow over stijlvol gesproken!

1 like

Ja dat is het probleem bij mij ook, als ik een vintage klokje heb dan hou ik die meestal ook, heb geprobeerd te verkopen maar vind het niks😁

En ben daar ook achter ja…sommige kopen je horloge heel enthousiast om ze vervolgens met winst proberen te verkopen terwijl ik de prijs(of minder) heb gevraagd waar ik het horloge voor gekocht heb😐

1 like

Och dat lost zichzelf op wanneer je na bepaalde tijd wat kritischer gaat inkopen. Zodra ze geen persoonlijke band betekenen én op de duur heel lang onderin de doos blijven, zul je er vanzelf makkelijker afstand van doen Nils, no worry

1 like

Bedankt voor het advies :upside_down_face:

och altijd welkom Nils - en als ik je een plezier kan doen met een tropic let me know :wink:

1 like

Ja heel graag, al zou ik die Eloga ook graag willen​:slight_smile:…Als die wel 36/37 mm is zonder kroon, vind de wijzerplaat met de bezel heel cool!:blush: Alleen te veel gekocht laatste tijd…kan je hem niet uit de markt halen en eind januari er weer op zetten​:wink::joy::joy: