🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Vandaag de Tudor Sub.

32 likes

NA …

23 likes

22 likes

Over op de Omega Dynamic uit 1969.

16 likes

Wow, je tweede échte niet Japanse toppert :joy::wink: Gefeliciteerd Nils

1 like

Nog net vóór mijn pensioen eindelijk mijn eerste International gescoord maar helaas… het zoemen laat nog even verstek gaan… Iemand die toevallig een trucje weet ??? Zou mijn dag helemaal áf maken :yum:

9 likes

Dank je Donald :grin: …komt wel goed…ooit :joy:

Zijn dit geen toppers dan?

Toch wel iets meer als twee :wink: …komt goed @domega :sweat_smile:

13 likes

ach voor je het weet zit je aan de 100 man, ik maak me geen zorgen :wink:

2 likes

Tja, over 93 klokjes ben je het vast met me eens Nils :rofl:

1 like

Zekers… trekt mij gewoon wat meer die Japanners…was nog 2x pontiac en 1x tressa vergeten :roll_eyes::sweat_smile:

Aan de aantallen mankeert niks natuurlijk maar voor topperts komt er imho toch wat anders aan te pas Nils. Ik kan het weten :roll_eyes:

1 like

Bij die Zwitsers zeker…daar word soms belachelijk veel voor gevraagd vind ik…en of ik dat er ooit voor ga uitgeven ga ik wel zien mettertijd :roll_eyes:

Met topperts bedoel ik dus geen toppers in naam maar gewoon uitstekende horloges zoals je Eterna o.a… Echt - er zijn er nog zat die juist niet duur zijn omdat de gemiddelde Jan met de pet met gemiddeld zo´n drie á vier merken op zijn lijstje en de verplichte centimeter tabel daarbij doorscrolt. Op naar de 100, gaat je lukken :yum::wink:

2 likes

Ja die vind ik zelf ook heel mooi…en dat kost wat meer maar dan heb ik één jaar garantie en hij heeft een servicebeurt gehad…maar mag ik vragen vind jij Pontiac en Enicar minder dan Eterna? Kan jij eens een lijstje maken met wat jij ziet als van goede kwaliteit vintage en dan de beste op één enz tot 5 a 10 merken ofzo?

Mijne zou zo zijn voor Zwitsers dan:

1: Omega
2: Eterna
3: Longines
4: Enicar
5: Pontiac
6: Tressa

Dat ik deze merken ken kon ik 2 jaar geleden niet zeggen maar is nog niet alles als ik zie wat er soms voorbij komt :wink::joy:

Haha - dan heb je aan mij echt een verkeerde Nils, voor betrouwbare lijstjes zijn er hier op het forum echt bekwamere leden! Niet om je te pushen hoor, maar je vraag past op zich prima bij de veranderende trends binnen horloges verzamelen. Misschien moet je er eens een topic aan wagen???

1 like

Ja misschien wel…was de Longines eigenlijk vergeten maar hoort wel op 3 denk ik :grin:

Nog aangepast :yum:

2 likes

Zenith, Universal Geneve en het oude Heuer etc. staan wat mij betreft zeker boven merken als Pontiac/Tressa etc.

3 likes

Zie je…weer wat merken vergeten :sweat_smile: …en Movado? Die zie ik de laatste tijd ook opduiken?

2 likes

Ja zeker, Movado is ook top. Vooral die vintage chrono’s :star_struck:
Movado had zelfs (dacht in de jaren '40?) dezelfde leverancier van bepaalde horlogeonderdelen als Patek Philippe.

2 likes

Vooral veel standaard uurwerken toch. Prima, maar niet bijzondere kwaliteit toch? Heuer is vooral qua design heel goed.

Lastig want verschilt per model, periode ook erg. Een Omega constellation is niet te vergelijken met een geneve bijvoorbeeld.

2 likes