Ja daar kwam ik ook achter…maar is dat vanwege betere kwaliteit of vanwege populariteit?
True, Heuer moet het ook vooral de het design en ‘automotive racing history’ hebben.
Klopt helemaal, merken kan je niet met elkaar vergelijken. Vergelijk liever modellen in dezelfde prijsklasse, dat is een stuk interessanter. Denk bijvoorbeeld een Longines Ultra-Chron 8309 met een Omega Seamaster uit dezelfde periode.
Kwaliteit vooral. Of nou ja, dat ligt er aan hoe je kwaliteit definieert. In ieder geval was een Constallation meer high-end en destijds ook veel duurder.
Ligt denk ik ook de periode @koekoek Ik zag al vaker voorbij komen dat van oorsprong de Geneve modellen wel degelijk een topserie vertegenwoordigden. En zoals Omega zelf het bijv verwoordt: een hommage aan hun deskundige regulateurs in Geneve. Vanwege de wet mocht eind 70´er jaren de naam van deze stad niet meer gebruikt worden, dus end of the line…
Volgens mij op HF ook al eens zoiets gelezen, en op een ander forum zag ik nog deze interessante opmerking: The Geneve line was introduced by Omega in the 50’s as one of their higher end watches. During this era 35mm was considered a larger watch. Most other watches during this period measured 32mm-33mm. Geneve from the 50’s & 60’s are considered higher grade than the late 70’s-80’s Geneve.
Heel mooi !
Ah…dus de eerdere modellen waren meer highend dan de latere modellen, dat zou ik juist andersom verwachten
Het stond online dus dan moet het kloppen
Nee…ze liegen niet online…nee…nee
och verkeerd quoten komt wel eens voor ja - maar de discussie wat nu het beste (vintage) modellijntje is van Omega is zeer vaak te vinden en kan alle kanten op. Seamaster, Geneve of Constellation.
Naar mijn persoonlijke mening zijn echt nauwkeurige horloges ook nog wel eens wat kwetsbaarder, dus dat een Constellation destijds een Chronometer verklarinkje kreeg wil niet altijd zeggen dat dat op latere leeftijd nog altijd even nauwkeurige prestaties hoeft in te houden Maar dat is natuurlijk wel mijn niet op technische kennis gebaseerde mening…
Tja…ik moet zeggen dat het wel leuk is en makkelijk als een horloge een paar seconden per dag maar voor of achter loopt maar ik vind het niet erg als dat 30-60 seconden is…bij instellen zet ik die gewoon 30-60 seconden eerder of later in zodat hij pas over 2 a 3 dagen weer wat verkeerd gaat lopen
Haha, ik dacht al dat ik niet de enige was😂
Ja…hahaha …makkelijk toch
Goedkoper dan een servicebeurtje:grinning:
jip…
Jou are back
Deze goed werkende Adalio gekregen van een buurman, onbekend merk nog nooit van gehoord fabrikant Rene Ulmann ?
dagje laten lopen voor er een ander glaasje in moet
Alpina687/AS1287 van 1940 zit erin