🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Dank je wel voor het meedenken, maar deze band uit 1992 is van een andere leverancier dan Gay Freres (zover ik weet) en heeft aan de buitenste randen massieve schakels. Gay Freres heeft gevouwen schakels, dus dat past helaas niet.

Wel heel erg bedankt dat je meedenkt! :+1::blush:

Wat een ongelooflijk mooie Tudor! :heart_eyes:

1 like

Moooooi :heart_eyes:

1 like

Dank u

2 likes

10k+?

Is al moeilijk om twee dezelfde BoR bracelets te vinden lijkt me, laat staan een schakel - maar zoals gezegd door @xxof dacht ik…niet geschoten is altijd mis :grinning: Deze van mij schat ik in als uit de eighties, maar ik vond hem toch wel bij deze sixties KonTiki passen, dus …

4 likes

Vandaag, en morgen de Seamaster De Ville 1964 van mijn vader.

23 likes

Nooit meer afdoen, deze.

1 like

Inderdaad een blijvertje :slight_smile:

19 likes

Voor mij vanavond even deze wellicht bijzondere Junghans. :thinking:

Voor de foto even op een Eulit gezet. Verder schoon gemaakt en glaasje gepolijst. Een dag getimed en loopt binnen de minuut.

Als ik gelijk heb is dit een van de eerste Max Bill horloges, uit om en nabij 1961. Zou goed kunnen en dan is hij vrij bijzonder. :slightly_smiling_face:

Zo niet, dan is het nog steeds een jaren '60 Junghans in geheel authentieke staat. Ook gaaf natuurlijk.:wink:

Morgen weet ik meer… hoop ik😄

Welterusten :sleeping::+1:

19 likes

Moet even wat verder onderzoeken, maar het zou kunnen :+1:

3 likes

Vanavond nog maar een keer deze schoonheid:

13 likes

kroon lijkt bij deze afbeeldingen gedeeltelijk verzonken

1 like

Ik denk ook dat het zou kunnen. Heb ook al best wat internet research gedaan. Dit horloge komt niet uit de handel, maar is van mijn schoonvader geweest en kwam na zijn overlijden naar mij toe. Bij mij lag het ook alweer wat jaren in een lade met oude horloges. Deze site kwam ik ook tegen en daar staat exact dezelfde op als variant 1 van 3 varianten die allemaal origineel zijn.
https://www.junghans-vintage.de/en/diverses/max-bill.html

Morgen heb ik tijd om hem open te maken en het uurwerk te checken, dus dan wordt er meer duidelijk. :thinking:

Het is in ieder geval weer een leuk projectje om mee bezig te zijn :grinning::wink:

Welterusten.:slightly_smiling_face:

4 likes

Hou ons op de hoogte Harry :wink:

1 like

Uiteraard Andy! Dit zijn weer een van de heel leuke aspecten van onze hobby… het onderzoeken en het anticiperend opgewonden raken. Maar als het niet een van de eersten is vind ik hem net zo leuk hoor! :wink:

Deze site is ook leuk; exact hetzelfde horloge. Ze hebben alleen wel het jaartal fout, want in de jaren '50 maakte Junghans deze polshorloges nog niet, wel de klokken van Max Bill.

2 likes

Ik denk ook dat je een Bill hebt, deze uitvoering zie je niet vaak en is minder uitgesproken, daarom vaak ‘under the radar’.

2 likes

Trouwens, die prijs :joy:

1 like

Ik vermoed het ook. Leuke is dat ik weet dat er nooit mee geklooid is. Alles is nog origineel. Hij loopt fantastisch, maar ik zal voor de zekerheid even service laten geven. Wordt vervolgd. Fijn weekend! :slightly_smiling_face::+1:

1 like