Loctite gebruiken? Zoja welke?

Ik zet ze meestal vast met de momentsleutel, 125nm is genoeg.

3 likes

Ik heb loctite even in het zoekveldje ingevuld en daar kwam best een aantal hits op. De blauwe variant wordt nog al eens aangeraden viel me op.

Ik heb ook gezocht en ook op andere fora, bijna alle loctites zijn blauw van kleur dus heb je vrij weinig aan.

Aha :smile:
Dat was een bruikbare tip van mij.

http://www.loctite.nl/schroefdraadborging-7765.htm

222 is de juiste dus

243 is om gasdraad af te dichten, medium sterkte en oliebestendig.

Maakt niet uit we zijn er om te leren :slight_smile:

1 like

http://www.loctite.nl/full-product-list-loctite-5281.htm

Voorheen had je rode groene en blauwe… Ik was een liefhebber van rood… Groene loctite betekend heet stoken in de meeste gevallen… Ik gebruikte rode bij voorkeur met de Harley.

Ik heb tot nu toe gewoon Bison Kit gebruikt, werkt prima (ik mis in elk geval nog geen 1 klok).
:slight_smile:

Iemand ervaring met het wisselen van een Oris Aquis band en het gebruik van Loctite?
Lee sop sommige fora dat de schroeven soms erg vast zitten.
Zelf wisselen of laten doen, en icm met welke Loctite ?

Er is echt een enorm aantal soorten loctite, en zijn bedoelt voor allerlei toepassingen.
De soort die bedoelt is voor draad borging is de blauwe 222. De 243 heeft als toevoeging afdichting.
Ik zou beide typen gewoon gebruiken een heel klein druppie is al voldoende.
Verder met losdraaien is eigenlijk geen probleem de blauwe breekt gemakkelijk los, de draad kan je schoonmaken met een borsteltje of inderdaad warm maken in een gasfornuis vlammetje bv.

Grtn Leen.

staat ook in het HD werplaats handboek :wink: de 243

Zo’n flesje Loctite om schroefdraad te borgen is vrij duur, er bestaan ook kleine tubes van, die zijn goedkoper.

En ook van Tamiya is zoiets leverbaar.

Loctite is idd redelijk prijzig je hebt ook flesjes van 10ml rond de 12euro.

Ik weet ff genoeg bedankt voor de reacties

Bij sommige modellen in jerrycan formaat… :wink:

Off topic : ja, ik heb ook een grote fles :slight_smile: vooral voor de primaire kast bouten … lekken doen ze toch wel maar ik wil niet dat die bouten los komen op de prim. ketting

221, of 222 is wat je wilt gebruiken. 243 zeker niet, tenzij warmstoken om weer los te krijgen geen probleem voor je is. Google “loctite Rolex” en je zult lezen dat de meeste ervaren horlogemakers 221, of 222 aanraden. Uiteraard voor alle merken horloges toepasbaar.

Van onder af naar boven toe aandraaien die kast scheelt ook al… Die deksles zijn niet altijd spat zuiver uit de mal en na het verchromen… !! :wink: En voor de rest silicone spray vallen de lekages minder op en dan blijft je krimpverf er netjes uitzien… Beetje uitpoestsen is wel aan te raden :wink:

Tnx ik krijg de 222 morgen binnen! Eens uitproberen dan :slight_smile:

chrome ? krimpverf ?

da hadde ze helemaal nog niet op de mijne uit 1976 :wink:

Dat klopt op mijn evo 89 zat het er wel op… wonder why :wink:

1 like