Lofzang over mijn Planet Ocean

Ik loop al een kleine maand met het plan om eens een lofzang over mijn Planet Ocean te posten. Die is nu toch al een dik (see what I did there? :sweat_smile:) jaar in mijn bezit, en ik kan er alleen maar positief over zijn.

Het begon allemaal een beetje op een diefje. Ik had de Planet Ocean te koop zien staan bij Tensen in Antwerpen toen ze aan hun verbouwingen gingen starten. Met een fikse korting op 1, 2, 3 beslist deze mee te nemen. Op rubber, weliswaar, maar met het idee die stalen band nog wel eens bij te kopen. Het was meteen duidelijk dat ik dit horloge veel leuker vond dan de Tag Heuer die ik daarvoor droeg. Beetje groot en dik, maar ik vind dat een duiker wel wat mag hebben.

Na de aankoop van mijn Explorer was de PO echter in de doos beland, om er slechts zelden terug uit te komen. Achteraf bezien jammer, maar dat is hoe het gaat met oude en nieuwe speeltjes. Toen ik op reis vertrok, veranderde dat meteen. Geen zin om een Rolex mee te nemen naar de overkant van de plas, en de PO met rubberen band leek me sowieso een betere optie om te reizen. Ik heb er geen spijt van gehad op reis.

Eens terug thuis, ben ik vaker beginnen afwisselen tussen de PO en de Explorer. Met de stalen band intussen in mijn bezit, dus ik kon ook eens een andere look proberen. Helaas is de sluiting van die band zo pover dat ik er niet veel aan vind. Maar niet getreurd, ik heb al snel wat leren banden besteld en zet de PO nu meestal daarop. Ik weet het, een duiker op leer is een faux pas, maar dat deert me niet.

Meer zelfs, sinds hij op leer zit, draag ik mijn Explorer enkel nog voor speciale gelegenheden. De winter verdraagt het warmer gevoel van leer zeer goed, in ieder geval. Maar het is meer dan de band. De Explorer is een prachtig horloge, maar ik krijg toch de breedste lach op m’n gezicht wanneer ik die lichtjes te grote, absoluut te dikke Omega zie blinken. Op zich niet zo comfortabel als de Rolex, al zeker niet met een winterse hoop lagen kledij, die stuk voor stuk op mijn horloge drukken, maar nog steeds even leuk als de dag dat ik hem kocht.

Je ziet, de Explorer is voor mij op papier een beter uurwerk, maar de Omega is degene waar ik het meeste plezier uit haal, het minste naar moet omkijken als ik ergens kom, en waar ik qua banden nog eens iets anders op kan leggen.

Is dit het dan? Nee, tuurlijk niet. Er staat nog een en ander op het lijstje, maar deze gaat in ieder geval nooit weg.

40 likes

Mooie lofzang en een erg mooi horloge, veel plezier in het 2e jaar ermee. Volgend jaar een tweedejaars ode?

Ik zal aanvullen hoe het verder loopt met deze :wink:

1 like

Leuk verhaaltje :smiley:
En het is idd een geweldige duiker! Ook de matte inlay staat echt geweldig. Mooi contrast geeft dat met alle glimmende delen :slight_smile:

1 like

Ik zeg: op staal ! :sunglasses:

1 like

Ik heb een andere sluiting besteld bij de winkel. Eens die er is, verander ik misschien van mening over de stalen band.

1 like

Prachtig… Houd hem wel op staal!

1 like

Planet Ocean’s zijn bijna allemaal leuk! Vergeet altijd dat ze bestaan, totdat er eens weer eentje opduikt op het forum of in een etalage. Fraaie, kenmerkende horloges die ook nog eens relatief betaalbaar zijn.

2 likes

Dit was echt een koopje, zeker als ik er nog jaren plezier van heb!

Leuk verhaal. Ik herken het wel.
Heb zelf bijna de hele zomer mijn PO om gehad. Op rubber! Origineel met vouwsluiting.
Vooral de uitstraling van de PO is lekker. De mijne net oranje accenten. En het uurwerk is super. 0 seconden afwijking.
Groeten.

5 likes

maar deze gaat in ieder geval nooit weg

En terecht. PO’s zijn gewoon ontzettend gaaf.

2 likes

Prachtig!

1 like

Geweldig! Gaaf ding! Ik heb nu een rolex O.P rhodium. Maar zou deze er graag nog eens bij kopen! Geniet er van!

1 like

Prachtig verhaal en leuk om te lezen zeker nu ik ook in het bezit ben van een Omega PO!

Na een aantal Rolexen en Tudors de onverwachte stap gemaakt naar de Omega en helemaal om…wat een verassing maar wel een hele lekkere :heart_eyes::blush::sweat_smile:

Superblij mee dus :muscle:t2::+1:t2:

Jij nog veel draagplezier :ok_hand:t2:

3 likes

Jij ook veel draagplezier! Maar daar twijfel ik niet aan.

1 like

Vooruit dan maar!

Na een naar mijn standaarden rustig jaar ben ik toch blij om te kunnen stellen dat de Planet Ocean nog steeds vaak om de pols hangt. Door meestal thuis te werken, is de gelegenheid om horloges te wisselen wel iets groter geworden.

Begin dit jaar kreeg de Planet Ocean eindelijk een verstelbare clasp. Dit was hoognodig want die stalen band is een absoluut kreng om op maat te krijgen en de originele clasp heeft zelfs geen mogelijkheid tot micro-regeling door middel van extra gaatjes in de sluiting. Dure grap (bijna 300 euro) maar de moeite waard. Dat heeft meteen geleid tot een shift in hoe ik het horloge draag: eerder op staal.

Niet veel later heb ik m’n moed bijeengeraapt en een extra gat geprikt in de rubberen band. Die zat toch ook vaak niet echt helemaal goed, en dan zat ik daar ook constant aan te prutsen. Nog een probleem opgelost!

Dat gezegd komt de PO nog vaak in contact met leer, zeker nu ik zelf ook al eens een bandje maak (bedankt Panerai, om mij een nieuwe hobby aan te reiken).

En af en toe schaamteloos op een nato.

Blijft een knaller in mijn beperkte collectie!

4 likes

Wederom een mooie ode. Nog vele jaren plezier gewenst!!

1 like