Logie hobby: Verleden, heden & toekomst

Omdat ik vandaag weinig zin had productief te zijn op het werk heb ik, in navolging van @igor en @anon50762135EV ook eens opgeschreven wat ik sinds de aanvang van mijn horloge hobby allemaal heb gekocht/verkocht. Voor mij begon de hobby “echt” in Juli 2014, daarvoor had ik al een kistje vol met horloges maar die laat ik even buiten beschouwing…

Verleden
Heb het iets anders aangepakt dan de andere heren. Heb er een soort van time-linetje van gemaakt. Zoals je ziet ging het in het begin voornamelijk om kwantiteit, sinds eind vorig jaar meer om kwaliteit. Heb bijna alles verkocht en heb nu nog 4 horloges over die ik langzaamaan ook steeds zal meer zal gaan upgraden.

Heden

  • Tudor Black Bay Rood (Blijvertje, was bij aanvang hobby mijn grail);
  • Meistersinger Perigraph (Kan goed een blijver zijn, als conversation piece toch een erg sterk horloge);
  • Hamilton Spirit of Liberty (Zal een keer geupgrade worden);
  • Hamilton Khaki Sub Auto (Gaat op zeer korte termijn nest verlaten).

Toekomst

  • Eerste upgrade zal ten koste gaan van mijn Hamilton Sub, die gaat zoals gezegd eerdaags het forum op ten faveure van een Oris Aquis Date (he bah heeft iedereen al, I know, maar ik wil weer wat op rubber ipv de sub…) die ik van een vriend ga overnemen.
  • Woning upgraden, moet vrouwtje ook tevreden houden.
  • Speedmaster Professional

Na de Aquis zal het voor mij dus voorlopig een heel eind gaan ophouden met kopen. Kan goed dat “ze” na de verhuizing ook ineens kinderen wil ofzo, je weet het nooit…

Zo, heb mezelf weer uurtje bezig weten te houden. Doei

23 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Leuk overzicht.

1 like

We zullen het niet aan je baas doorvertellen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi overzicht :+1:

1 like

Mooi overzicht !
En hele nette upgrades.
Toevallig deze week de BB gaan passen bij Burger…i’m in love

1 like

Baas komt hier ook.

3 likes

Mooi overzichtelijk in beeld gebracht. Is leuk om te zien hoe een ander met zijn hobby bezig is. Bedankt.!!

1 like

Zeker leuk overzicht, complimenten voor de blijvers!

Verder heel herkenbaar, hier ook de laatste 1.5 jaar veel binnengekomen en weer vertrokken met als eindstation een 3 of 4 piece collection (inclusief de genoemde Oris Aquis Date)

1 like

Kijk, dat zijn nu eens leuke posts en iets uitgebreider dan ‘meepraten’…:slight_smile:

Leuke lijst ook op relatief korte termijn.

Enne…ik ben sinds een klein jaar vader, maar heb juist meer geld voor horloges nu omdat ik weinig meer reis…ideaal!

1 like

Leuk, zo’n overzicht. En ach, je moet ook niet teveel tijd besteden aan dat gewerk. Af en toe wat belangrijker en zeker interessanter zaken tussendoor moet kunnen, toch?

1 like

Het vrouwtje boft maar met zo’n mannetje

Ik ga ook eens kijken of ik mijn historie vanaf begin 2009 (Fortis Flieger) in chronologische orde kan gaan weergeven.

1 like

Dat is een fraai lijstje :thumbsup:

1 like

oh oh, pas op! Modem burner alert!!! :grinning:

2 likes

Leuk Eric, tot het voorjaar dan maar weer. :sweat_smile:

1 like

Of aan “het vrouwtje”…

1 like

Is wel even een klusje inderdaad…

1 like

Dan maar zonder foto’s?

Nee bah, dan wel “all the way” in goed nederlands. :yum:

1 like