Ik ben best een Longines fan, maar heb helemaal niks met deze nieuwe modellen. Om nog maar te zwijgen van de prijzen…
De enige die ik wel ok vind is de 73 heritage.
wat vinden jullie?
Ik ben best een Longines fan, maar heb helemaal niks met deze nieuwe modellen. Om nog maar te zwijgen van de prijzen…
De enige die ik wel ok vind is de 73 heritage.
wat vinden jullie?
mmmm ben er om eerlijk te zijn ook niet echt van onder de indruk. Dit zijn trouwens niet allemaal nieuwe modellen. Wat op Baselworld 2016 is geïntroduceerd was ook niet heel bijzonder. Ik zou als beginnend liefhebber iets anders kopen en zeker voor die prijs.
eens met Bullit, al moet ik zeggen dat die 73 heritage mijn volledige aandacht heeft. Het geldbedrag heb ik alleen er niet voor over…
De 73 Heritage en de Master chrono vind ik wel mooi, maar wel stevig geprijsd.
Jammer dat die rode heritage chrono duiker van vorig jaar hier niet voorbij komt. Dat vond ik een leuke release.
Dit doet me niet veel
Ik vind de 24 uur Conquest best leuk (op het date windowtje na, vind ik op de verkeerde plek zitten en een beetje zielig zonder omranding). Hij is wel wat duurder dan de gewone Conquest maar dat is opzich niet gek toch?
De rest vind ik overigens niet mooi…
Longiniks
Die oversized kroon slaat echt alles.
De 1973 vind ik erg mooi. Goed bouwjaar ook Als de dollarprijzen ook europrijzen zijn alleen niet realistisch.
Best aardig, maar nog even wennen dat zelfs in het middensegment er onder de 1.500,- euri steeds minder “Swiss Made” keuze is. Straks kost de eenvoudigste Hamilton of Tissot al 1K. Hoe lang kan dit doorgaan denk je dan
De '73 heritage vind ik wel knap en extra leuk wegens verwijzend naar mijn bouwjaar … maar de prijs is IMHO te hoog voor wat je krijgt.
Ben een enorme fan van Longines, rijke geschiedenis, prachtige horloges alleen door de overname van Swatch group zijn de mooie modellen zeer schaars. Erg zonde!
Ik vind de Master Automatic Chronograph best mooi, maar voor die prijs hadden de cijfers best een luxere uitstraling mogen hebben. Mooie opleg bijvoorbeeld.
Ik vind Longines ook zeker een mooi merk. Denk wel dat ze al een hele tijd moeite hebben om hun wat duurder geprijsde horloges tegen de list prijs verkocht te krijgen. Veel heel veel goede alternatieven in dat segment.
Ja, die prijzen blijven stijgen. Is al jaren aan de gang, gaat voorlopig niet stoppen en gaat eigenlijk alleen maar steeds harder. En als merken als Rolex en Omega de prijzen steeds maar blijven opschroeven, creëert dit weer ruimte in de prijssegmenten daaronder. Een mechanisch horloge wordt gewoon (nog meer) een luxe goed, dat omringd wordt door dingen als ‘bewust kiezen voor kwaliteit’, ‘traditie’, ‘jezelf belonen’, ‘exclusiviteit’, ‘je onderscheiden’ en meer van dit soort termen die marketingafdelingen ons graag aanpraten. Dus ook merken als Longines gaan mee in de opwaartse beweging en ook een (voorheen) meer betaalbaar merk als Tissot.
Je ziet dit bijvoorbeeld al bij de nieuwe PRS516 auto chrono.
Het vorige model (links) kostte rond de € 1.200. Het nieuwe ineens € 2.000.
Terug on topic: de 73 vind ik er zeker goed uitzien. Maar idd stevige prijs. En, hij is al genoemd, deze vind ik toch wel 't allerlekkerst van Longines, op dit moment.
Mooi merk!
De nieuwe modellen vind ik ook mooi…
Jammer is wel dat de prijzen door het dak gaan…, maar dat is geen onbekend concept bij de Swiss made merken…
Die 1973 is dik in orde. Aleen die prijs vind ik toch best sappig voor een Longines… Maar die hogere prijzen zorgen er voor dat onze huidige Longines een mooie waarde blijven behouden (of vergis ik me mss)?
Interessante theorieën. Ik denk inderdaad dat, omdat Omega op Rolex jaagt, Swatch Group mogelijkheden ziet om de prijzen van andere merken binnen de groep op te schroeven. Overigens is het zo dat, hééél hééél lang geleden in een horloge universum hier hééél hééél ver vandaan, Longines een topmerk was.
Ik heb het altijd onbegrijpelijk gevonden dat de Swatch Group Longines onder Omega heeft gepositioneerd aangezien Longines vroeger echt veel interessantere horloges maakte dan Omega. Ik denk dan met name aan de chronografen uit de jaren 40, 50 en 60 van de vorige eeuw. Feitelijk is het helemaal vreemd dat de Swatch Group Blancpain weer boven Omega heeft gepositioneerd. Naast de FF, wat nou niet echt haute horlogerie was, hebben zij in het verleden echt geen mooiere/betere horloges gemaakt dan Longines.
Uiteraard is voorstaande mijn, mogelijk beperkte, visie. Maar het toont wel aan dat marketing (op de langere termijn) werkt! Sommige geschiedenis gaat daarmee mogelijk beetje bij beetje verloren dus is het maar goed dat wij elkaar op dit forum een beetje scherp houden…
Die 1973 chronograaf vind ik overigens ook een mooi horloge!
Ik denk er precies zo over. Longines had boven omega moeten zitten en blancpain eronder. Of GO eronder had ook gekund.
Ik denk wel dat omega gekozen heeft voor een merk met een duidelijk icoon om de vorm van de FF. Die hebben ze letterlijk uitgemolken. De moderne bathyscaphe is trouwens een van mijn favorieten van Blancpain. Ik zou niet weten welk icoon Longines daar tegenover zou kunnen zetten.
Dat ben ik geheel met je eens. Blancpain de FF en Omega de Moonwatch. Longines heeft zich voor wat betreft iconen altijd een beetje moeten behelpen met de Lindbergh Hour Angle.