Longines 2016, eeh wie denken ze dat ze zijn?

Oef, ik ben blij dat ik vorig jaar mn hydroconquest heb gekocht. Die zal ook wel weer in prijs stijgen.

Wel erg stevige prijzen, begint op tag en omega niveau te komen…

1 like

Pffff…Longines was altijd een merk wat mijn warme belangstelling had. Heb er nu nog 3 waaronder de, een paar uur geleden genoemde, Lindbergh Hour Angle Watch (zie avatar) maar wat ik nu toch allemaal voorbij zie komen op de foto’s…

Volgens mij hebben ze bij de HydroConquest zichzelf als doel gesteld de wijzerplaat zo vol mogelijk te proppen, vreselijk!

Al met al word ik er niet meer warm, laat staan heet, van. Jammer…

Grt. Marco

1 like

Mocht iemand wel interesse hebben in een chrono van Longines, ze liggen meestal maar te liggen in de etalage voor de retailprijs en je gaat ze geheid zien tegen hoge kortingen (40% bijvorbeeld) als er geen animo voor is.

Ik vind deze nieuwe releases nou idd niet echt iets om over naar huis te Twitteren…

Groeten,

Noel.

Jouw geheugen qua modellen gaat ver terug blijkbaar! Ze zijn sinds 1983 onderdeel van de Swatch Group :wink:

GO onder Longines? Grapje zeker…

1 like

Nee zeker geen grap. Ze maakte vroeger nou niet echt uurwerken van hoog niveau. De swatch groep heeft GO gemaakt wat het nu is. Ze hadden net zo goed het GO logo kunnen vervangen door een Longines logo.

Het was meer figuurlijk bedoeld.
Gezien de historie had Longines een Patek, Rolex of Omega moeten zijn. Nu is het een simpel zwitsers horlogemerk. Wat betreft geheugen; er is een uitvinding waarmee je vanalles kan opzoeken en vinden. Och verrek jij maakt er ook al gebruik van. :wink:

Wat was eigelijk je punt?

Mijn punt was dat jouw punt was dat sinds 1983 mooie Longines modellen zeer schaars zijn. Ik heb dat niet zo ervaren.

Dat je het niet zo hebt ervaren kan, mag en moet kunnen.
Waarom moet je het dan over mijn geheugen hebben?
Geef dan aan welke je mooi vond of iets dergelijks…zodat er een leuke discussie plaats kan vinden ipv gezeik…

Je leest mijn woorden kennelijk bewust verkeerd. Zal je je op mijn mentale lijstje zetten van mensen op wie ik niet meer zal reageren. Klaar.

1 like

Ik begin niet over geheugen, reageerde netjes met mijn mening over het merk Longines
Als je op alle reacties zo reageert blijft er niemand meer over om op te reageren…
Je doet het zelf. Klaar.

1 like

Hij bedoelt waarschijnlijk dat na de overname Longines niet meer de kans kreeg om op het hoogste niveau mee te doen. Dat was natuurlijk voor de overname al jaren niet meer het geval.
Nu hebben ze wel weer een leuk chronograaf caliber met de l688, maar deze kan niet meekomen met de moderne chronografen van tegenwoordig. Dat kon de 13ZN in zijn tijd wel.

Elk merk heeft zijn up en downs.
Ik bedoelde dat Longines ooit zelf top uurwerken maakte zoals de 13ZN en 30CH en dat het vanwege marketing strategieën bijna kapot is gemaakt door Swatch.
Als ze het zelfde hadden gedaan wat ze met Blancpain hebben gedaan, hadden we nu een een heel ander Longines gehad.

1 like

Precies zoals ik al schreef ja. Ik had ook liever gezien dat ze mooie uurwerken onder de naam Longines uitgebracht hadden ipv Blancpain. Ze zouden misschien in de conservatieve horlogewereld zelfs beter verkopen. Blancpain stelt weinig voor qua historie zonder de FF collectie.

1 like

Wat zou het geweldig zijn als de Swatch Group zou besluiten meer tijd en energie in Longines te steken. Er is binnen de groep meer dan voldoende kennis en naar ik vermoed kapitaal aanwezig om Longines een mooi eigen uurwerk (of twee) te laten ontwikkelen. Ten slotte is bijv. het Omega 8500/8501 uurwerk ook tot stand gekomen met de hulp en assistentie van Comadur, Nivarox, ETA en Frederick Piguet, zoals bekend allen lid van de groep.

Als de Swatch Group dit voor elkaar krijgt met behoud van de huidige verkoop prijzen dan ben ik ervan overtuigt dat we op niet al te lange termijn steeds meer enthousiaste Longines eigenaren op het forum tegenkomen… Oja, op een smartwatch van Longines zit ik niet direct te wachten, maar dat was waarschijnlijk wel duidelijk :wink:

1 like

Zelf nooit een Longines gehad, heb echter niets tegen het merk.
Ik dacht dat de Heritage 73 wel mooi was, totdat ik een ‘reallife’ foto zag…

1 like

Ik meng me zelden in bilaterale discussies, maar hier zie ik niet wat lencoth fout heeft gedaan met zijn opmerking “Jouw geheugen qua modellen gaat ver terug blijkbaar!” Ik zou hem ook in alle onschuld gemaakt kunnen hebben & zou niet gedacht hebben dat ik dan van “gezeik” zou worden beticht

1 like

Dat is jouw mening.
Ik ga hier verder niet meer op in want het ging over de 2016 Longines collectie.

Tuurlijk, het ging over de 2016 collectie. Vandaar je opmerking “rijke geschiedenis, prachtige horloges alleen door de overname van Swatch group zijn de mooie modellen zeer schaars”. Als het je uitkomt roep je OT te blijven. Hoe jezelf maar voor de gek.

Dat had er indirect ook mee te maken.
We hadden het erover waarom het Longines niet lukt om mooie modellen en uurwerken te produceren en dat Swatch group de boosdoener is. Ik wist niet dat er op dit forum gratis advocaten beschikbaar waren. Nouja bij deze.