Longines 2016, eeh wie denken ze dat ze zijn?

Reactie nummer 17… gaat lekker he :+1:

Ja joh. Neem gerust nog een glaasje azijn bij je zondagochtendkoffie.

wtf is dit dan. Waarom dan?! Lijkt wel alsof ze in de Tauchmeister-catalogus hebben zitten bladeren.

3 likes

Jeez, die designer moet dronken zijn geweest :stuck_out_tongue:

Ik denk dat heel Longines een drankprobleem heeft, want vervolgens leek iemand het een goed idee om dit exemplaar voor 3.500 dollar aan te prijzen.

De wijzers en bezelrand hebben ze gejat bij Oris (Big Crown Pointer date).

Voor de kroon adviseer ik Clearasil, heel veel Clearasil…wat een puist!

Ik heb het al eerder gezegd en geschreven: kansloos Longines…jammer…

Edit: en dan die prijs die ik net lees… Ik ben er uit, ze denken dat ze Omega zijn geworden!

Grt. Marco

1 like

Her en der zitten er er wel wat leuke modellen tussen. Vooral die vintage geinspireerde varianten, zoals die panda chrono, rode bezel chrono en natuurlijk de LLD zijn best geslaagd.

Vind het alleen zo’n doodzonde dat ze overal een datumvenster tussen hebben moeten proppen. Echt, al hun chrono’s (vooral die met 3-9 en 3-6-9 layout) worden veel symmetrischer, en daarmee mooier zonder zo’n volledig overbodig datumvenster op 4 uur of half over de 6 uur marker geplakt.

Doe gewoon net als bij de LLD een handjevol horloges zonder datum naast de reguliere variant. Die hard liefhebbers blij, gewone/normale mensen blij.

Idd., die Heritage Diver 1967 is in principe top maar door de datum op 4 (sluit lekker aan bij jouw verhaal) en die veel te glimmende stalen band toch weer minder top als geheel. Door de hoogte is het ook een tonnetje (heb 'm gepast).

Qua prijs zit deze ook aan de hoge kant, naar mijn gevoel. Voor dat geld koop je ook iets moois elders/anders…

Grt. Marco

1 like

Nou zo erg ia het niet. Longines is ouder dan Oris hoor.

1 like

Voor de wijzers kan ik niet oordelen wie het eerste was, het viel mij gewoon op dat ze “ergens op leken”. Volgens jou heeft Oris ze dan gejat? Bezel vind ik niet hetzelfde qua vorm/plaats, vergelijking gaat niet helemaal op wat mij betreft.

Qua kroon blijf ik bij het puistverhaal, kijk eens hoe ver die kroon(stift) naar buiten steekt naar de “ui” toe!
Dit kan ik wel beoordelen want de afgebeelde Lindbergh Hour Angle watch met "ui"kroon heb ik zelf (zie avatar).

Om misverstanden te voorkomen: ik heb totaal geen moeite met je opbouwende kritiek, waardeer het zelfs!

Grt. Marco

Ik ben geen Oris of Longines kenner maar vraag me af of zowel de wijzers als de bezelrand niet al langer bestaan. Onderstaand foto’s van Zenith en Longines horloges uit jaren 30

Waarbij ik deze Zenith wel wat vind lijken van de besproken Longines😬

1 like

Ja, ze kijken allemaal goed naar elkaar en ook wat verder terug dan het recente verleden blijkt maar weer. Mijn uitspraak dat Longines bij Oris heeft gejat (of andersom) behoeft nog meer nuance dus. Die conclusie/reactie was blijkbaar iets te snel/kort door de bocht.

Grt. Marco

Ik zag idd je avatar maar dit is wel een ander model volgens mij. Was geschat op 60000 tot 80000CFH bij een veiling.

Ik zie net dat dit een gift was van Lindbergh aan Cortes. Die vloog precies de tegenovergestelde richting uit een paar jaar eerder en deed er wat langer over.

Was lekker weer gisteren, dus me totaal niet druk gemaakt over het horlogeforum en bemoeiallen zoals jij :wink:
Aan je reacties te lezen had je gisteren vroeg al veel glazen azijn op.
Hier een mooie Longines om van je kater af te komen.

2 likes

Marco, die grote puist heeft een functie. Het is afgeleid van een echte tool/pilot watch die met de handschoen makkelijk te “bedienen” is. Zelf vind ik het ook afschuwelijk maar goed :wink:

2 likes

Die vond ik juist een vd mooiere nieuwe Longines chronos.

1 like