Longines 30CH........verwoest !

Onlangs heb ik dit uurwerk weten te kopen.

De onwetende verkoper had het de gouden kast verkocht als sloopgoud, omdat hij dacht daaraan wat te kunnen verdienen. Ik denk dat zijn vader/opa zich omdraait in zijn graf als hij erachter komt. Mij als horloge(uurwerk)liefhebber lopen de tranen ook over de wang bij het zien van zo’n prachtig uurwerk wat zijn huis is kwijtgeraakt. Wat een zware mishandeling. :cry: De verkoper had na zijn daad wel spijt gekregen, want een simpele Google (Longines 30CH 18 jewels) actie over het uurwerk deed hem de ogen openen. Dat was dan weer jammer voor mij, want dit uurwerk overnemen voor een zacht prijsje was er helaas niet bij.

Nu ben ik op zoek hoe ik dit weer compleet kan krijgen, maar ik ben bang dat dat vrijwel onmogelijk is. Ik kan een gouden kast op maat laten maken, maar liever zou ik een originele hebben. Maar die zijn dan weer onvindbaar. Lastig, lastig, lastig. Misschien deze bewaren als donor voor een 30CH die in veel mindere staat of incompleet wordt aangeboden is ook een optie, maar wachten is niet mijn sterkste punt. Verkopen zou ook een optie zijn en dan zelf weer een goede complete zien te vinden. Want laten we eerlijk zijn, dit is toch wel één van de meest begeerlijke chrono uurwerken. Wie weet raad, wat zou je doen :question:

1 like

Wellicht contact opnemen met Longines zelf, wellicht hebben zij een passende kast?

Goedkoop zal het niet zijn maar wie niet waagt wie niet wint toch?

1 like

Jurgen, er zal misschien een van de vintage mensen alhier raad mee weten…
Mooi flyback chrono-kaliber! Pfoe en die prijzen in goede staat :hushed:

De kans dat Longines nog onderdelen heeft voor een chrono uit de jaren 50 lijkt me nihil.
De kans dat ze die dan ook zouden verkopen moesten ze e nog hebben lijkt me nog kleiner.

Een losse 30CH kast vinden is naar mijn inziens vrij onmogelijk.
Jouw uurwerk en wijzerplaat zien er top uit.

Ik denk dus inderdaad dat een gesloopte longines met slechte dial zoeken je beste optie is. Kan inderdaad een tijd duren om deze te vinden maar is wel de beste optie in mijn mening.

Een 30CH ( Of een hyper slecht beschreven 13ZN vinden) behoort nog altijd tot mijn life-goals :wink:

Ik verwacht ook van niet maar je weet maar nooit wat je voor antwoord krijgt.

Als ze die hebben begin ik aan het maniakaal inkopen van die kasten en werkjes.

Wat een misdrijf om zo’n horloge van z’n kast te ontdoen. :weary: En als je het al overweegt kijk je toch eerst even wat het geheel waard is.

Veel success met het vinden van een oplossing!

Ongelooflijk.

Dat is een mooi uurwerkje. :+1:
Ik had een poosje geleden een uurwerkje gekocht van een Longines 30L, een handopwinder met kleine seconde, en met wat zoeken vond ik hagelnieuwe kasten op de Italiaanse Ebay.
Ik zou daar eens gaan rondneuzen, want oude Longines vind je daar heel veel.

Hier al een kast op ebay; wel prijzig. :open_mouth:

http://www.ebay.nl/itm/Vintage-LONGINES-30CH-Case-fancy-lugs-stainless-steel-Swiss-made-/111862320802?hash=item1a0b838ea2:g:TUEAAOSw8-tWX69R

Geen idee of het de juiste kast is overigens. (in elk geval geen gouden, maar dat is misschien geen must)

Die had ik ook gespot, maar daar is ook al het één en ander aan geknutseld. Verder heeft deze verkoper dezelfde kast al een keer voor 400 Dollar verkocht. Beetje vreemd als je het mij vraagt.

Hmm vaag verhaal inderdaad.

Ik zou gewoon eens rustig rondkijken en in de gaten houden wat er langs komt.
Drastische maatregelen als het laten maken van een nieuwe kast kan altijd nog. :sunglasses:

Done!

1 like

Ik denk dat je nooit een correcte configuratie bij elkaar gaat krijgen (met correcte match referentie kast/wijzerplaat/uurwerk.

Misschien een idee om een stalen bespoke kast te laten maken?

Heb jij een idee waar dat zou kunnen @BH_ ?

Niet direct nee.

Lijkt me wel een cool project.

Arie Kabaalstra? Maakt die zelf geen kasten?

Volgens mij alleen titanium, dat lijkt me hiervoor niet de beste oplossing.

Geduld hebben, komt gegarandeerd wel keer iets op je pad, deze kasten zijn erg zeldzaam en een gouden ga je waarschijnlijk niet meer vinden maar en stalen exemplaar moet te doen zijn,

Zonde! Voor dat beetje sloopgeld, ongelooflijk.

Plaats een WTB op Chronotrader, allicht kan er iemand jou helpen aan een kast? Zal niet eenvoudig zijn, maar daar maak je een grotere kans.

Succes!

Groet, Glenn