Longines Avigation Bigeye: nepper of gouden vondst?

Ik vind dit al heel lang een topper, eindelijk eentje gevonden in Frankrijk tussen een paar antieke rommeltjes. Vraag me af of het wel origineel is want het balanswiel ziet er anders uit dan op de officiele Longines fotos…

s-l400 (1) s-l400 (2) s-l400 (3) s-l400 (4) s-l400

4 likes

Hartstikke nep, die chroom-glans van het uurwerk (en rotor) is typisch Chinees.

6 likes

AVIGATION? waakah?

6 likes

Is de Longines-naam, en ze spellen het nog correct ook. Verder is het een prul helaas. Ze hebben wel griezelig hun best gedaan.

7 likes

is het voor een leek als ik nog wel mogelijk een fake horloge te herkennen ? ik word hier wel een beetje moedeloos van maar ik zal ook wel niet de laatste zijn. ik zie het er nog van komen dat fakes ongewild doorsijpelen bij echte ad’s.

2 likes

Dat gebeurt ook. In 2008 werkte ik bij Breitling NL, en we kregen van een dealer een nepper opgestuurd voor service. Maar we moesten wel echt HEEL erg goed kijken voor we zeker waren. Kon ongerepareerd retour…

5 likes

Nu gaat het (meestal) nog wel, maar ik ben wel bang voor hoe dat over een paar jaar gaat zijn. Er worden nu al schandalig goede neppers gemaakt af en toe, die zullen alleen nog maar beter worden.

2 likes

een bijzonder vervelende ontwikkeling dat een organisatie zoals breitling heel goed moet gaan kijken of een horloge wel origineel is.

3 likes

Enkele jaren terug, op het forum, een AP RO. Was een nepper, maar moet echt duizenden euro’s gekost hebben. Bizarre “kwaliteit”, echt griezelig. De uiteindelijke giveaway zat zoals zo vaak bij dat merk in de afwerking van de bezel-schroeven.

1 like

Maar terugkomend op de Longines, is de chroom-glans vh uurwerk en rotor de enige aanwijzing dat deze nep is?

Ik vind de binnenkant van het achterdeksel ook een aanwijzing, gezien de bijzonder matige kwaliteit van het merkzegel.

2 likes

Toch snap ik dat niet hè, dat mensen honderden euro’s uitgeven aan een nepper.

8 likes

Het staat ook uit het lood, teveel naar rechts. Zag het meteen al, opgemeten, klopt.

1 like

Misschien had de vorige eigenaar ook geen idee?

1 like

Zo’n horloge zit niet voor niets tussen “een paar antieke rommeltjes”.

1 like

Pas maar op met dit soort opmerkingen. Straks gaat iemand hier roepen: “Toch snap ik dat niet hè, dat mensen duizenden euro’s uitgeven aan een echte.”

9 likes

Dat was meer een algemene opmerking over kwaliteitsneppers, niet specifiek over deze.

1 like

Haha, stel je voor.

1 like

Vraagje aan de TS. Wat was de vraagprijs…?

Bovendien is dit de fumé wijzerplaat en zou de kast derhalve titanium moeten zijn!

Ik ken deze nepper…… eng goed gedaan.

1 like