Werd het horloge niet vernietigd? Bij een ander groot Zwitsers concern waar ik werkzaam ben geweest is/was dit wel het geval wanneer zij in het servicecentrum een replica ontvingen…
Dat lijkt mij toch heel vreemd. Nep of niet, het blijft toch iemands eigendom.
Lijkt me niet helemaal conform het idee dat we sinds de oude Romeinen over eigendom hebben……
Of zie ik dat verkeerd @Bernard?
Nope. Ging retour met toelichting.
Onze werkplaatschef was in principe van de harde lijn, maar had nog een greintje menselijkheid. Eigenaar wist het wellicht ook niet, who knows…
Neppers confirmeren zich wel netjes aan de ideeen en regels wat betreft eigendom en dan in het bijzonder eigendom van de merknaam?
Conformeren?
Ga lekker naar het taalnazi topic toe Jorrieeeeeeeeee
Ben ook begonnen als een leek toen ik 16 was ben nu nog maar een beginner op me 19 maar na veel lezen kan ik nu wel zelf omega.s herkenen omdat daar min. Passie ligt
Het kan wel meespelen dat zo’n namaakding ook domweg illegaal is, dus in hoeverre dat afstraalt op de eigenaar van zoiets… Op luchthavens raak je fake ook gewoon kwijt tenslotte. Maar wel dubbel kak voor de onwetende nepper-drager natuurlijk.
Je kunt de moeilijke woorden gewoon achterwege laten, dan struikel je er ook niet over, koekje!
Maar een bedrijf kan niet zomaar op eigen houtje besluiten om iemands eigendom te vernietigen.
Zo werkt dat niet in een rechtsstaat, volgens mij.
Tuurlijk, je zou kunnen klagen bij de politie, waarmee je dan een impliciete bekentenis aflegt over aankoop van illegale handelswaar.
Geen idee hoe het in NL zit. Maar eigendomsrecht proberen afdwingen over illegale goederen, dat zou een toffe zaak worden. Popcorngehalte over 9000.
Werkelijk? Ha, grappig.
Zo’n merk rekent er dan maar op dat je niet publiek wil procederen om de €150 kostprijs min afschrijving van een nepper terug te krijgen. Sneaky.
Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het echt zo gebeurt. Stel ik geef een horloge af bij een juwelier, krijg een bewijs van afgifte, horloge wordt naar een servicecenter gestuurd, zij gooien het weg en klaar.
Dan heb ik een bewijs dat ik bijvoorbeeld een breitling heb afgegeven die dan plotseling niet meer terugkomt, dan denk ik dat ze mij toch echt daarvoor zullen moeten compenseren. Maar daar kan misschien @Bernard of @BG1 meer over zeggen als jurist.
In een normale rechtsstaat kan je ook niet zomaar allemaal items faken.
Komt wel gerug alleen dan zonder de logo.s rolex doet het ook krasse alle logo s weg
Als ik wist voor een aankoop dat er al iets niet klopte aan het uurwerk (zoals de rotor). Zou ik er al mijlen ver van uit de buurt blijven.
Plus de bovengenoemde fouten zijn een 2e wat bij een grondige inspectie al rode vlaggen zo groot als picknickkleden zou doen wapperen.
Lekker laten gaan en doorsparen voor het origineel.
En ze worden soms op geztuurt naar andere landen die hebben andere rechte zou vast wel in de kleine letters staan ergens want het gebeurt daadwereklijk
Ik snap niet dat ze in China de moeite nemen om dit model na te gaan maken. Het lijkt me niet een heel courant horloge
Dat is gewoon service ze voorkomen zo dat de eigenaar voor lul loopt met z’n nepper