Longines Avigation Bigeye: nepper of gouden vondst?

En laten we het recht ook los als het om bewijsplicht door het servicecentrum gaat?

1 like

Ja, behalve bij vintage omdat ik twijfel of de kennis wel in ieder service center aanwezig is, en zoals eerder vermeld moet er wel een deftig dossier opgemaakt worden waar aangetoond word dat het duidelijk nep is, en niet zonder verwittiging van de eigenaar.

Dat die meuk weg moet kan geen punt van discussie zijn.

De manier waarop is niet iets van de civiele sector. Het moet eigenlijk vanuit de overheid worden geregeld. Het zou helpen als men geen namaak mee zou mogen nemen uit het buitenland…

4 likes

Kan civielrechtelijk gewoon niet door de beugel.
Meningen zijn irrelevant daarbij.

De wetgever moet dit oplossen.
Eigen rechter spelen is niet okƩ.

3 likes

De echt hoogwaardige neppers komen vaak via een drie-landen verzending binnen. Vroeger van China via de UK, nu vaak via Tsjechiƫ. Daar komen ze de EU binnen zonder enige consequentie of BTW. Vraag me niet hoe. Dan gaan ze door naar bijv. Nederland.

1 like

Als ze een fake vernietigen moeten ze het wel heel erg goed documenteren.
Anders zou de eigenaar een compensatie niet ter waarde van de replica, maar naar de waarde van een echte kunnen eisen.

Op het bonnetje van de juwelier staat waarschijnlijk dat er een Rolex is ingeleverd.

2 likes

Heren, heren toch!

Dit is het grote nadeel van het vrije verkeer van goederen; een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Kennelijk is dat nu Tsjechiƫ.

EDIT: als men hoe dan ook iedere fake van overheidswege in beslag zou nemen en na evt. onderzoek/gebruik als bewijs in een civiele procedure zou vernietigen, dan zou dat mijns inziens een hele goede stap zijn.

Nogmaals: ik ben niet pro fakes, maar nog veel minder voor de burger/onderneming die eigen rechtertje gaat spelen en horloges vernietigt, ā€œwant nepā€.

6 likes

Ja, inderdaad! Dat was mijn gedachte ook!
Ik ben trouwens benieuwd of @Capitano uit de doeken zou willen doen, per pb uiteraard, bij welk Zwitsers concern hij in die tijd werkzaam is geweest. Kunnen we wellicht de servicevoorwaarden er even op na slaan.

2 likes

Die niet voorafgaand of uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst ter hand werden gesteld en dus niet van toepassing zijn…

3 likes

Hebben jullie deze al gezien?

3 likes

Mwa, als ik had geweten dat mijn reactie dit teweeg had gebracht had ik het niet geplaatst denk ik :joy:. Laat ik de organisatie maar in het midden laten om verdere verwarring te voorkomen.

Mij lijkt het juridisch inderdaad lastig echter werd ons dit wel verteld door het hoofdkantoor.

Geeft niks joh. Topics die af toe een beetje uit de bocht gaan zijn toch het leukste… :popcorn:

Waar ging het eigenlijk in de eerste plaats over in dit topic?

3 likes

Waarom niet?
Dat had me een hele tijd lezen met een hele grote glimlach gescheeld.
Pareltjes, dit soort topics.

4 likes

@jmonkelbaan Hey Jo, heb je een goed antwoord op je vraag?
Als je straks terug komt, kan je dan een fake Daytona voor me meenemen? :rofl:

Misschien moet je even met een monteur gaan praten als je weer eens in een garage komt. Misschien schrik je dan nog! Heb zelf Dacia/Renault/Fiat (1 fabriek in Turkey) en BMW onderdelen gezien met logo die, hum hum, toch echt aftermarket waren.