Veel succes met je tegenexpertise en een fake als echt te doen lijken.
Er zal gekeken door de fabrikant of het horloge echt is, de bevindingen kunnen eenvoudig gedocumenteerd worden. Niemand zal er wakker van liggen als er een fake minder is in de wereld. Behalve jij blijkbaar.
Dat is de omgekeerde weg. Het gaat hier om echte horloges die als fakes zouden worden weg gezet en worden vernietigd door de fabrikant. Er zijn veel fakes die heel goed en duidelijk te indentificeren zijn en gewoon vernietigd kunnen worden.
Beste mijnheer @koekoek, je hebt mij gequote in je post. Ik vind het allemaal wel best wat je zegt. Je hebt altijd wel een weerwoord of een reactie waarbij je bepaalde onderdelen van mijn quote net iets uit het lood trekt waardoor je toch wel gelijk lijkt te hebben.
Ik heb wel wat beters te doen dan me daar druk om maken. Het allerbeste gewenst.
Dit gaat toch over het service center van de fabrikant zelf? Een oordeel van een juwelier zou ik inderdaad ook niet veel waarde aan hechten. Maar het oordeel van de fabrikant zelf wel.
Er zijn wat grijze gevallen, denk zelf dan met name aan vintage horloges. Maar heel veel is ook gewoon zwart wit en kan probleemloos zonder controverse over echtheid vernietigd worden.
Je leest mijn reply niet. Is een documentatie van de afwijkingen en bevindingen van waarom het een fake is (evt met fotoâs) geen bewijs?
Gaat het niet om, ook een fabrikant heeft niet de juridische autoriteit om jouw spullen achter te houden. Dan kun je in de strijd gooien dat zij het beter kunnen beoordelen dan wie dan ook, maar dat is de vraag helemaal niet.
Het zou wat mij betreft wel mogen. Er is namelijk best wat voor te zeggen zoals ik eerder omschreef. Dat het nu misschien niet mogelijk is in NL is een ander verhaal. Gewoon weg met die fakes, hoppa!
Iemand anders schreef dat het gebeurde dat in de plaats waar hij werkte. Andere mensen vonden dat heel apart, ik vond het eigenlijk wel een goede zaak.
Nu ben ik wel benieuwd naar de mening van de mensen hier. Los van wat binnen de kaders van het Nederlandse recht kan. Een service center van de fabrikant zelf zou een horloge mogen vernietigen als dat een fake blijkt te zijn.