Ik mis nog een mooie dresser in mijn collectie. Met een budget van ongeveer 1000 euro ben ik uitgekomen op de Longines Conquest Heritage 35mm. Qua looks, maatvoering en brand heritage tot nu toe het mooiste wat ik heb gezien in deze prijsklasse. Ik weet dat de date window op 12 zijn tegenstanders heeft, maar ik stoor me er niet aan. Nu zit ik te dubben tussen twee uitvoeringen: de zwarte en de zilveren dial.
Zwart: De rose gouden indices op de zwarte plaat maken deze uitvoering vind ik specialer. De uitstraling is wel wat formeler, wat ook een nadeel kan zijn. Wat ik wel iets apart vind is dat de kast een stalen kleur heeft, maar de indices rose goud. Vaak matchen die twee en hoop niet dat ik me daar op de langere termijn aan ga storen.
Zilver: De dial kleur vind ik minder bijzonder dan de zwarte versie, maar dit horloge is volgens mij wel veelzijdiger doordat diverse kleuren straps hierop passen. Ik vind de zwarte strap zelfs niet helemaal gelukkig gekozen en zou donkerbruin, cognac of donkerblauw hier liever zien. Je kan er zelfs lichte kleurtjes op gooien voor het zomerse gevoel.
Daarom jullie ongezouten mening: wat vinden jullie? En zijn er mensen nog actief op dit forum die een van deze uitvoeringen hebben (gehad)? Hoe bevalt dat?
Mijn persoonlijke mening is dat je met de lichte wijzerplaat wat meer verschillende kleuren banden kunt combineren.
En het datumvenster valt in de lichte wijzerplaat niet zo op.
Zoals gezegd dit is allemaal persoonlijk, veel succes met je keuze.
Ik loer al jaren naar dit model. Moet er toch een keer van komen, maar helaas zie je ze nooit ergens in de winkel.
Ik heb de voorkeur voor de lichte plaat, omdat het datumvenster dan niet zo opvalt. Ook vind ik een lichte plaat wat chiquer bij een formeel horloge.
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen licht en donker, omdat ik ze niet in het echt kon vergelijken op ‘veilig’ gespeeld en de lichte besteld. Geen spijt van gehad. Ik denk dat een donker hagedis bandje ook goed zou staan.
Stijlvolle horloges! De maat en kleur vind ik mede afhankelijk van je huidtint. Het is een kleine maat, heb je niet hele dunne polsen maar wel een (zeer) lichte huidskleur, dan wordt de witte wel heel iel ben ik bang.
Verder vind ik ze allebei heel mooi. Ik kan niet kiezen…
Over de zwarte wijzerplaat kan ik niet oordelen maar met de witte speelt het licht prachtig met het kleuren van wijzerplaat. Het bolle glaasje accentueert daarbij de rondingen. Een cognac-kleurige band kan het geheel afmaken. Erg vintage…
Beide prachtig. Misschien kijken naar wat het beste in je collectie past. Heb je al veel donker dan voor de lichte plaat gaan en vice versa. Succes met de keuze!
In eerste instantie wilde ik zwart stemmen maar toen ik de bandjes van @StefStuntpiloot en @Stefanmol zag ben ik ook voor zilver gegaan. Hoe dan ook, prachtige horloges. Veel plezier met kiezen!
Ik heb gestemd op de zwarte, omdat ik two-tone i.c.m. een zwarte plaat gewoon heel mooi vind.
Maar ongeacht zwarte of witte plaat zal je niet verkeerd gaan denk ik.
Heb je ze beide in het echt gezien? Anders een kijken of je ze ergens beide naast elkaar kan zien en om de pols slingeren. Vaak geeft dat, althans bij mij, dé doorslag.
Had dat met de laatste NA. Ik was vooraf behoorlijk overtuigd dat het de Hamilton Intramatic ging worden, maar nadat ik de VHP om had, was ik verkocht.
Alleen de zwarte om gehad en die vond ik heel gaaf. Toch benieuwd naar de zilveren, maar die ben ik in het wild nog niet tegen gekomen. Was inderdaad benieuwd om ze direct te vergelijken.
Beide in het weekend gepast. Rationeel gezien was de zilveren qua design de beste keuze, de zwarte maakte meer emotie los. Aangezien dit toch geen rationele hobby is, de zwarte gekocht