Longines Conquest Heritage: jullie mening en alternatieven

Reissue van een klein icoon, de Conquest van Longines:

Er zullen ongetwijfeld heel wat vintage exemplaren hiervan op het forum te vinden zijn.

De reissue is echter veel minder populair lijkt het. Inmiddels al heel wat jaren op de markt maar als je de 35mm (plexi,~1000 euro) nog af en toe voorbij ziet komen, dan zie je de 40mm (saffier,~2000 euro) echter heel zelden denk ik.
Het 40mm model met zwarte plaat trekt me anders wel. Zou ook een heel mooie set vormen met mijn Oris Diver 65.
De datum op 12 klopt voor mij, geen issues daar.
De prijs daarentegen is wel een punt.
Zeker het verschil met de 35mm maken het een beetje zuur.
Specs zijn verder niet bijzonder (3 atm, standaard eta 2824-2)

Wat is jullie mening? En wat zou jullie alternatief zijn? (Zelfde grootte, zwarte plaat)

23 likes

Zonder die datum zou ik hem mooi vinden.
Zie hem nu trouwens voor het eerst.

7 likes

Fantastisch horloge!

Mocht je je wel gaan openstellen voor kleinere horloges, dan kun je helemaal los gaan met vintage horloges. Alleen komen die vaak niet boven de 35mm… Maar dat hoort er eigenlijk wel een beetje bij.

En anders hopen op een tweedehands exemplaar ergens.

2 likes

Ooit vintage geprobeerd, maar het is echt niets voor mij. Misschien op een dag weer een poging maar nu zeker nog niet.

Tweedehands is zeker een optie, maar ik kijk nu nog even de kat uit de boom. Ben ook benieuwd naar eventuele ervaringen hier.

deze…

13 likes

Ik vind de pie pan wel erg mooi! Dat heeft de zwarte niet toch?

Of de flagship heritage van longines in het zwart.

2 likes

Het origineel is zonder datum.

Dat is zo’n cool ding, hè?

9 likes

Ja, ik moest em er echt bij hebben. Mijn collectie is erg longines zwaar, maar die heritage modellen zijn gewoon fantastisch…

4 likes

Inderdaad jammer van de datum

1 like

Eens met hierboven, de Tuxedo is nóg mooier en volgens mij ook een fijne tussenlast.

bedoel je dat je een alternatief wilt van de 40mm? in dat geval is de certina ds-1 in antraciet mss iets? heb een andere versie van deze gehad, maar heb besloten dat 40mm voor een casual horloge te groot is.

die 35mm longines zou ik zo dragen.

5 likes

Alternatief voor de 40mm inderdaad. 35 is me te klein. De tuxedo ga ik nog eens laten badderen in mijn gedachten, de Certina is erg mooi (en niet toevallig met enige overeenkomsten) maar het mag net een tikkeltje meer zijn. Goeie tip!

2 likes

Heel mooi. Maar enkel in 38,5 denk ik. Iets kleiner maar misschien moet ik hem toch eens passen.

Klopt. Tuxedo ook 38,5 maar een wingspan van bijna 5 cm. Heb ze allebei.:+1:

1 like
2 likes

Inderdaad jammer… in de zwarte flagship hebben ze wel een bijpassende datumring.

Zal meteen ook de reden zijn waarom je de 40mm heritage conquest niet erg populair is.
Heeft een stevige concurrent in hetzelfde gamma.

Horloge is 4 a 5mm te groot. Horloge heeft een te klein uurwerk voor de kast, vandaar die kolderieke plaatsing van de datum. Datum op 12 sowieso al erg slecht.

Ik zou eerder 2000 ballen voor de vintage betalen (want die is prachtig) en de re-issue nog niet voor 1000 over nemen.

Kortom: Kuthorloge, naar mijn mening. Zijn er lelijkere? Sure. Maar dat Longines zo met z’n jaren 40, 50 en 60 catalogus omgaat is een godsliederlijke schande.

Waarom niet?

En waarom kijk je anders niet naar wat kleinere horloges die wel goed van maat zijn? Zo vind ik de 36mm Tudor 1926 met zwarte plaat al mooier in balans:

image

Die gaat het ook prima doen op leer, wat ik je brom.

Is ook al veel mooier. En Tuxedo dials zijn cool.

TS zou zich eens over die tic van die te grote horloges heen moeten zetten.

3 likes