Longines Conquest Heritage: jullie mening en alternatieven

Leg eens uit? Bij sommige polsen vind ik de grotere horloges echt mooi staan!

1 like

Vintage omega.s heb je in alle kleuren en geueren hahaha

Prachtig hoor! Wel eens aan de chrono gedacht?

11 likes

Dat kan zijn, maar negen van de tien keer wanneer ik fotos zie denk ik dat het een tandje kleiner had gemoeten. Smaakzaak, maar toch.

2 likes

Als dat alleen zit in materiaal, dan heb ik deze wellicht in goud (pvd) uitvoering…

Ik zal misschien een van de weinigen zijn maar ik vind die datum op 12 wel geslaagd! Nog nooit eerder gezien. Vind de moderner ogende reissue sowieso veel mooier dan het origineel, maar ik denk dat dat komt door het feit dat vintage mij in het algemeen niet aanspreekt.

5 likes

Het verschil tussen een conquest 35mm en 40mm is ruim 1k. Hoop geld voor een saffiertje ipv plexi en 5mm meer. En iets ander caliber.

3 likes

Toch even een lans breken voor de 35mm plexi, die is echt gaaf hoor. Hier om mijn 17cm pols.

Een ‘outside contender’ voor een alternatief voor de 40mm Conquest Heritage zou de Orient Star Classic kunnen zijn.

38,5 mm en er is ook een zwarte versie van.

7 likes

Andere suggestie uit de master collection

1 like

Oh oh, verkapte verkoop? Gevaarlijke spelletjes zijn dat🫣😂

Ik ga iets zeggen wat ik niet gauw zeg over longines…verschrikkelijk.:grimacing:

1 like

Dank voor de suggesties.

Er zijn ook vintage Conquestmodellen met de datum op 12:

afbeelding

Lijkt me niet dat dit met de grootte van de kast/uurwerk te maken heeft.

Ook datums op 3:

afbeelding

2 likes

Wist niet dat jij die ook had.:+1: de 35 is mijn inziens de beste keus.

2 likes

Datum op 3 is niet mooi… Op geen 1 horloge trouwens. :see_no_evil:

De Longines wel, de Orient Star is inmiddels niet meer in mijn bezit. De Conquest Heritage was het horloge wat ik droeg tijdens onze bruiloft. Die gaat pas weg naar als we gaan scheiden, of eerdere verkoop leidt tot een scheiding, dat kan ook :grin:

2 likes

Belachelijk bedrag natuurlijk voor alleen saffier en grotere maat. Ik denk dat Longines ook niet veel verkoopt van de 40mm Met een beetje uitzoek werk als koper, kom je toch uit op de 35mm.

Ik vraag me sowieso wel eens af of die heritage modellen goed lopen. Hoe gaaf ze ook zijn, ik denk dat vooral horloge liefhebbers ze kopen en de massa niet echt. Je moet het ook maar net weten, vaak zie je ze ook niet in de etalage liggen bij juweliers.

De mooiste versie is de gelimiteerde oplage uit 2014, zonder datum.

Daar dan de volledig gouden versie van :ok_hand:

@Not.a.Watchsnob wat vind je van de Flagship Heritage? Zwart en 38,5mm. Zit qua prijs tussen de 35- en 40mm Conquest Heritage en er is (gebruikt) wat meer aanbod.

9 likes

Zeker een mooi horloge maar met 38,5 mm is hij op papier aan de kleine kant voor mij. Niet dat ik zo’n grote pols heb- maar kwestie van smaak.
Initieel vond ik de indices was smal in verhouding met de wijzers maar het geheel met de kast oogt toch erg in balans:

Ga hem zeker eens proberen passen ergens. Met de stevige en lange lugs wellicht toch genoeg wrist presence.

3 likes

Ik word er in ieder geval wel blij van! 35mm is wat mij betreft een prima maat.

2 likes

Wat heeft Longines toch ook supermooie modellen.
Heb zelf ook een schitterend exemplaar, de Admiraal en ik vermoed dat ik de enige ben die dit model heeft.

Heb jij nu intussen een besluit genomen @Not.a.Watchsnob ? Want dat kan ik nergens uit concluderen.
Ben benieuwd naar die zwarte.

Ook heel mooi, als je toch nog een keuze moet maken, is de silver Arrow.

Modern klassiek met maat onder de 40 mm dacht ik.

Deze is niet van mij,maar van een Forumlid uit Friesland.

7 likes