Prachtig horloge. Ik heb zelf de 35mm in bezit gehad. Prachtig afgewerkt en zeer comfortabel om te dragen. Dit klokje gaf me echte het vintage gevoel.
Door tijdgebrek nog steeds niets kunnen passen van de heritage lijn. Ik hoop in april.
Tuxedo en Flagship blijven de meeste interesse wekken, de conquest heritage 40mm waarschijnlijk te lange lugs en witte datum soms ook mijn twijfels bij.
Okay man,
Nog lang niet afgewogen dus.
Bij mij neemt/nam dat ook altijd veel tijd.
Hoop dat je op koers blijft en verder veel plezier gewenst
Tja, heerlijke horloges. Ik ben een Longines fan en heb twee van deze modellen in mijn bezit. De stalen in 40 mm en de 18K rosé gouden 35 mm voor de dress momenten. Heb ze allebei al langere tijd en ben er nog altijd heel blij mee.
Grappig, ik zag net bij @HorlogeHalle mijn silver arrow voorbijkomen. Die is 38,5mm, voor mij een prima maat (17,5 cm pols).
De grootte van een horloge blijft natuurlijk een smaakkwestie, maar net als @Fate_Amenable_To_Change ben ik in de loop der tijd naar kleinere horloges gegaan. Eerder keek ik naar 40mm, nu is 35 prima. Ik heb beide Conquests wel eens gepast, maar zou zeker niet de grootste kiezen, nog afgezien van het prijsverschil. Voor mij horen deze re-issues wat kleiner te zijn. Het is vooral ook een kwestie van wennen: als ik nu een van mijn laatste ‘grote’ (=40mm) horloges om heb, vind ik hem eigenlijk te groot, terwijl 35 à 38 nooit te klein vind. Natuurlijk heeft het met de bouw van de kast te maken, lengte van de lugs etc., dus uiteindelijk kom je toch weer bij het advies: altijd passen.
Ik kreeg een notificatie, maar inderdaad, die datum op 12 verneukt 'm voor mij ook, wat hier al gezegd is, en ik ben ook ten zeerste geneigd om te vinden dat “heritage” tussen de 33 en 37mm hoort te zitten. Bovendien snap ik een Conquest niet met maar 3 ATM WR.
Kortom: Ik zou 'm links laten liggen ten faveure van iets kleiners. Bijna alle 39mm+ horloges van Longines hebben naar geplaatste kleine secondes of naar geplaatste datumvelden. Dat is omdat ze standaard ETA uurwerkjes gebruiken voor veel te grote kasten.
Zodra je een 36 of 37mm horloge van Longines in handen hebt, zoals de spirit 37 met datum op 6, of de LLD 36 met datum op 3, zie je dat de ontwerpen in balans zijn. Die zijn prachtig.
Mijn favoriete Longines van dit moment, en een horloge wat ik zo zelf zou kopen, is toch wel deze:
Geweldig. Superlatief ontwerp. Ook met onderbroken zes. Ik word hebberig wanneer ik 'm hier post. @Pieterswatch, je hebt smaak.
Of je moet in vintage gaan boeren, zoals @HorlogeHalle al aangaf. In de vintage wereld is Longines van grote klasse, zowel de uurwerken als de vormgeving.
Vroeger bouwden we de sfeer nog wel eens op met lieve woordjes, nu is het gelijk dit.
Als je de zes weg haalt moet de seconde dial zakken. Geef mij maar met. Maar hee, ik vind een Breitling B09 erg mooi, dus dan weet je het wel.
Die gedachte had ik ook.
Of de diameter van de subdial wat groter had ook gekund.
Ik ben dan bang dat ze te dicht op de as komen. Maar goed, dat zijn details… Hulde aan Longines dat ze dit soort horloges anno nu nog maken.
Die Silver Arrow is onwerelds vet
.
Mooiste Longines van de laatste jaren!
Denk dat je gelijk hebt, maar dat weet ik pas als ik ever ooit in Friesland een tussenstop maak (en die kans is gewoon aanwezig ) ,of het ding bij een AD zie liggen (en die kans is niet zo heel veel groter dan Friesland)
@HorlogeHalle
Knoop doorgehakt.
Toen ik deze foto zag, wist ik het:
veel te lange lugs. Ik wil wel wristpressence maar niet in de vorm van lugs.
Een onverwachte tip via @Kad in dit topic bracht me in een deal met @tompj voor een horloge waar ik nooit de trekker kon voor overhalen:
Andere stijl dan de heritage horloges maar ik zocht in de eerste plaats een wat nettere vervanger voor mijn Glycine Combat en dit horloge kan hier de jeuk wel in wegnemen denk ik. Ik hoop dat de cijfers me genoeg ‘vintage’ feeling geven en denk dat hij met een andere band wat minder braaf wordt. Gezien hij nu ook met saffier te krijgen is, had ik geen excuses meer… de 38mm maat (@Fate_Amenable_To_Change ) zal wel nog even wennen worden (zeker naast een 42mm Oris 65).
Hee, gefeliciteerd! Mooi man. Ik denk dat het wel los gaat lopen met dat wennen, mijn Max Bill draagt heel erg groot wegens all dial.
Zeg dat wel. Prachtig Bauhaus design.
Wat @Fate_Amenable_To_Change zegt. Deze draagt groot.
En op de Longines is wel wat aan te merken.
Lange lugs, afgesneden 6, subdial staat te hoog…
Van de Junghans krijg je geen spijt!