Longines conquest: waarom dit horloge voor mij zo'n aantrekkingskracht heeft. Welk horloge is dit bij jullie?

Op 1 of andere manier voel ik mij aangesproken.:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

3 likes

Super! Heb je foto’s? Ben benieuwd.

Dank! :grin:

Op instagram komen ze regelmatig langs!
(@drphillywatches).
Hier ook nog een sei tacche uit de jaren 40 erbij.

Mooie uiteenzetting, dank hiervoor.

Helaas zal ik er niet door op zoek gaan naar deze Conquest horloges. Zelf heb ik alleen de vintag Flagship in handen gehad, en die is meer naar mijn smaak. Dat komt door de indices. Die zijn voor jou sportief, en voor mij misplaatst. Maar goed, ik ben dan ook meer van de vintage dress horloges. Een jaren 60 King Seiko hi-beat zou nog wel eens wat zijn. Of zo’n Longines flagship, inderdaad. De laatste het liefst met kleine sekonde.

Zoals je hoort: De designtaal van de kasten van je conquest spreekt me dan wel weer aan. Maar ik vrees toch dat mijn huidige grailtje, of “nadenk-object” toch een hypermoderne Citizen Chronomaster eco-drive met Washi paper dial is.

Vintage gaat bij mij altijd fout.

1 like

Smaken verschillen! Wellicht kom je er nog een in het wild tegen en valt het allemaal op zijn plaats, misschien ook niet en dan is er genoeg voorhanden wat wel aan jou besteed is!

Gelukkig wel. Als iedereen op jacht gaat naar hetzelfde krijg je maar gedonder en raken de meesten teleurgesteld. :thinking::+1::+1:

1 like

Ook de modernere versie is niet mis. Hier mijn Longines Conquest Heritage chrono 18k rose

13 likes

Zeker niet mis! 🥰 longines is naar mijn mening een van de weinigen die in de heritage serie geschiedenis succesvol in een modern jasje weet te gieten.

Check bijvoorbeeld de nieuwe sector.

2 likes

fotootjes komen er aan. Beide zijn uit 1956. de ene is verkocht in 1958, de ander in 1962 aldus de boekjes. Refnummers van de mechaniek komen overeen met de refnrs in de boekjes. ik vind vooral die in de conquest doos mooi en krijgt ook redelijk wat draagtijd. daarnaast is de longines calatrava uit 1939/1940 ook 1 van de horlgoes die ik vaak om heb, al is ie wel wat kleiner van formaat, toch ook een mooitje.

Nu nog even uitzoeken hoe ik de foto s erop krijg

15 likes

Jadadde, verduveld nog aan toe; wat een mooie vintage Longines. Zeker nooit weg doen tenzij … :wink:
Doosjes maken het geheel af!

1 like

goh ja ik heb het op longines, dus af en toe doe ik wel eens wat weg, maar nog niet te vaak :wink: Vrijdag ga ik bij een ander forumlid me eerste longines chrono ophalen, ook een conquest. iemand postte er een fotootje van hierboven, t is dezelfde ook in het blauw dus t zal me benieuwen, dat het maar snel vrijdag is!

Ik heb het vooral voor longines en oude fliegerchronos. Voor de piloot chrono s is het wat moeilijker de doosjes erbij te krijgen/vinden, voor longines tracht ik standaard met doos te kopen. heb er een 40 tal en allemaal met doos. Maar om het betaalbaar te houden koop ik ze wel allemaal kapot, dan gaan ze uiteen, kuisen, herstellen, olien en tot slot kast oppoetsen en dan de vitrine in. zal nog een fotootje van de conquest zoals ie in de vitrine staat er bij doen.

Zijn er hier trouwens nog mensen die zelf horloges herstellen en onderhouden?

14 likes

Proficiat: je toont hier een uitzonderlijke en zeer mooie verzameling.
Zelf heb ik het vooral op Omega, maar ik blijf lonken naar de vintage Longines.

1 like

hej ja omega is ook mooi. Daar ben ik mee begonnen, maar die waren me op een bepaald moment zo duur in aankoop dat ik geswitched ben naar longines. En eerlijk is eerlijk ik had zoveel last om die omega s terug mooi te laten lopen omdat ik er zoveel broddelwerk in tegenkwam mechanisch dat ik er mee gestopt ben en op 1tje na ook alles opgeruimd (een 1930s military 26.5sob, kadoo gekregen bij afstuderen van de horlogemakers school dus die kan ik uit emotionele band niet wegdoen, ben dus naar de horlogemakersschool gegaan om mijn hobby zelf te kunnen in stand houden door zelf te herstellen) . desalniettemin is omega ook heel mooi en denk ik soms nog wel eens met spijt aan wat ik wegdeed. nu ja voor wat weg gegaan is, is ook altijd iets in de plaats terug gekomen :wink:

4 likes

@anon20572800EV ik heb zelf op het moment slechts een vintage omega in bezit, wel een heeele fraaie. Wat research laat zien dat hij helemaal origineel is.

3 likes

Mijn favoriete Longines

8 likes

Wie zoekt die vindt.

1 like

@philsouth mooi mooi mooi :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Leuke bijdrage! De vintage conquest alsmede de flagship modellen spreken mij zeer aan. Er zitten bovendien goede, betrouwbare uurwerken in. De arrowhead markers hebben mijn voorkeur aangezien die op een fantastische manier met het licht spelen.

De Heritage lijn heeft een paar geslaagde en een paar minder geslaagde uitvoeringen wat mij betreft. Het datumvenster bij de Conquest editie vind ik een matige keuze. Er bestaat overigens een gelimiteerde uitvoering uit 2014 (L1.611.4.70.4) zonder datumvenster. De recent uitgebrachte Heritage Classic spreekt mij zeer aan. Ik heb hem echter nog niet in het echt kunnen bewonderen.

Zelf heb ik nog geen vintage Longines in bezit. Ik heb mijn pijlen gericht op een vintage Omega constellation met arrowhead markers.

Veel plezier met het verder ontdekken van vintage Longines. Het zou leuk zijn als je ons in de toekomst nogmaals met een dergelijke bijdrage kunt vermaken!

1 like

Happy New Year aan allen. Ik dacht welke horloge doe ik vandaag op deze allereerste dag van 2020 aan, keuze genoeg en m’n oog viel op een superoversized eberhard chrono uit de 1930s maar ook het longines topic zat nog in het achterhoofd. Zodoende is het een longines geworden die ik al even iconisch als de conquest vind … de ultrachron. Op esthetisch vlak en qua vormgeving minder mijn ding als een conquest maar toch iconisch in mijn bescheiden mening. Hier is de horloge van 01/01/2020

3 likes