Longines conquest: waarom dit horloge voor mij zo'n aantrekkingskracht heeft. Welk horloge is dit bij jullie?

Hele toffe write-up! Ik snap je enthousiasme helemaal!

Longines is voor mij altijd de underdog Omega en stiekem ook veel toffer.

2 likes

Wat een super leuk topic is dit! Begint met het mooie verhaal van @PhillSouth waarvoor dank.
En kijk eens wat dat dan weer allemaal voor prachtige en interessante bijdragen van andere leden oplevert. Ik wist eigenlijk niet zoveel over Longines horloges, maar met dit topic en alle mooie plaatjes van de verschillende horloges van dit merk ben ik gelijk behoorlijk bijgepraat.
Dit is wat HorlogeForum voor mij zo aantrekkelijk maakt. Een goed begin van het nieuwe jaar!
Ga zo door vrienden!
Een mooi en leerzaam 2020 gewenst.

Een kleine toevoeging aan dit topic :grinning: een Longines Conquest 9004

Inderdaad mooi grote en dikke kasten !

4 likes

Heel mooi, maar draag je die ook wel eens, want met een leren bandje is het een juweeltje

Telt deze van mij ook mee :slight_smile:

2 likes

Nee nooit :unamused::thinking: maar dat heb ik wel met meer horloges… hij is net terug van een beurt bij de horlogemaker

Super mooi exemplaar!

Geen Conquest, maar wel een van mijn favorieten.

1 like

Super nice!

Ik heb ook nog een NA, zeldzame zwarte plaat!

4 likes

2 likes

Ik denk dat Jasper zich ook wel gevlijd voelt dat je hem in hetzelfde rijtje als John Goldberger zet! :stuck_out_tongue_winking_eye:

OT: sowieso is Longines qua vintage 1 van de gaafste merken, ik zou me er eens wat meer in moeten verdiepen.

1 like

Zwarte platen zijn (vrijwel) altijd extra chic :smiley: mooi hoor

1 like

Moet wel zeggen dat de verkleurde ‘roze’ plaat nog steeds het meeste tijd om de pols heeft.

Tip: Volg @vintagelongines op Instagram. Is een maat van mij uit Engeland met echt een super collectie en heel veel kennis. Ook veel mooie Longines te koop voor eerlijke prijzen.

1 like

Thx voor de tip! :+1:

Is het raar om hem op een Omega BoR te dragen ? :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

Helemaal niet! Nice, sluit mooi aan ook. Waar heb je die vandaan?

Die had ik nog liggen. Is gewoon de 1037 (1503 is hetzelfde) Omega BOR band met 70 (570 zijn dezelfde) endlinks

!

2 likes

supervet!