Longines Heritage Diver 1967, dik dikker

Gisteren de Longines Heritage Diver 1967 voor het eerst gespot! Mijn zelfbeheersing liet me even in de steek zodat ik, als volwassen kerel, met een zakdoek de afdruk op de etalageruit bij Punte in Arnhem kon gaan wegpoetsen. Hoe gênant!!

Hierover heb ik het dus:

Wat een geweldig horloge met prachtige kleurcombinaties! Maar…veeeeeeeeeeel te dik, zelfs voor de wat grovere pols ben ik bang. Ik ben even gaan passen en kwam er achter dat de diameter en lug-to-lug voor een 42 mm. nog meevallen maar die dikte! Ongehoord, wat komt die klok omhoog op je pols! Ik schat zeker zo’n 16 tot 17 mm. dik, als het geen 18 mm is.
Buiten de dikte van de kast en bezel steekt ook het glas nog eens behoorlijk boven de bezel uit.

Voor mij absoluut onacceptabel en ondraagbaar dus gauw weer in de etalage laten doen in de, overigens megagrote, doos. Daarna nog even een TAG Heuer Formula 1 Calibre 7 GMT met de mooie blauw/zwarte bezel gepast, zat als gegoten…gelukkig was mijn zelfbeheersing al weer terug…

Grt. Marco

12 likes

Niet slecht voor een heritage horloge…

1 like

Wel een prachtig exemplaar, en inderdaad is een real life beleving o zo belangrijk.

1 like

Nadeel van veel chrono’s, te dik

Machtig prachtig

1 like

Schitterend, maar met zo’n dikte bijna niet draagbaar

1 like

Hier zal wel een gepimpte VJ 7750 in zitten, horloges met dat uurwerk zijn altijd al dik. Ik vind zelf op foto’s de kastvorm met name de vorm van de lugs niet mooi. Maar irl valt het misschien mee.

Geen 7750, maar een door ETA gefabriceerde column wheel chrono.

1 like

Andere smakelijke moderne Longines

4 likes

Die vind ik toch een ‘ietsje’ mooier…

Heel erg mooi :+1:

Deze dikte draagt vast niet handig. Jammer. Ook jammer is de datum die er nog even tussen gefrommeld is. Laat hem dan achterwege.

2 likes

Naast de dikte nog een minpunt van deze klok inderdaad…

Grt. Marco

Yep. Twee weken geleden om gehad. Prachtig, maar hij Is voor mij ook te dik voor regelmatig gebruik. In de zomer met een polootje echter…

De originele vind ik toch mooier en de Wittnauer-Longines versie misschien nog wat meer.

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/d/b/db47c11b41000d5c6645b506313d6bec12447d49.png

En helemaal niet te dik met een handgewonden chrono.

5 likes

Deze
En dan zonder 3e subdial en datum op 6 uur.

2 likes

Geef mij dan toch maar deze Longines diver :wink:

Goed idee! Fles whiskey er graag los bij aub…

Grt. Marco

Zitten sowieso erg leuke klokken bij de Heritage-longines…

Zeker, kijk maar eens naar mijn avatar, een Lindbergh Hour Angle Watch uit die collectie (alweer zo’n jaar of 8 geleden nieuw gekocht).

Grt. Marco