Longines heritage military

Ook zoiets :laughing: nieuw voor 159 euro.

Maar tja…ieder zijn ding denk ik maar.
Dat geldt dus ook voor een horloge met vintage vlekken.
Liever niet, maar als mensen het leuk vinden…ach.

3 likes

En dat is je goed recht; smaken verschillen. :+1:
Zou je het overigens zonder de spikkels een minder mooi horloge vinden? :thinking:

1 like

Neeeeeee. Dan vind ik hem veeeel mooier! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

ja, zolang drie crème kleur maar blijft

1 like

het is het net niet meeliften op echte vintage

Ik heb geen problemen met een nieuwe vintage look.
Heb de ovm vintage en de cw trident pro in vintage en dat is dan enkel de lume.

Beiden gekocht omdat ik z3 mooi vind en niet vanwege het vintage gedoe. Vind een fake patina op een wijzerplaat ok niet echt aantrekkelijk.

1 like

Wat @daffie zegt, dit is mooi gedaan. Ik vind 'm geslaagd.

3 likes

Exact dit!

1 like

Dat geldt voor 99,9% van de producenten van normale mechanische horloges. Trouwens ook in de quartz wereld.

1 like

Ik vind echt patina in de mate als hier wordt nagemaakt nog wel te doen. Maar omdat het fake patina is zou ik hem niet hoeven.
Het zijn nieuwe horloges, en die mogen er nieuw uitzien. En 36mm was een mooiere maat geweest bij dit design.

Alle modellen die je noemt vind ik juist vanwege de maat no-go, allemaal opgeblazen ontwerpen, en geregeld met een datumgat er bij in gestanst. Vaak op onmogelijke plekken.

Dat is geen eigen keus hoor. Een opgekocht bedrijf moet dansen naar de pijpen van de eindbaas.

2 likes

Bij veel merken, zoals Longines, inderdaad.
De grotere merken komen wel met innovaties hoor. Denk maar aan het Co-Axial movement van Omega.

Je bedoelt de Co-axial van George Daniels, wat Omega over heeft genomen en nu door ontwikkelt?

:slight_smile: Acquisitie is ook innovatie, dat vergeet ik steeds.

Maar je hebt gelijk, Omega doet wat met uurwerken. Seiko ook, maar dan met spring drive, en Longines innoveert meer met quartz. Toch is het in de hele industrie bar en boos.

1 like

A propos gekke fenomenen…

Dit op de NOS:

Kortom, het maakt geen kloten uit of je het over horloges, spijkerbroeken, sportschoenen of wat dan ook hebt, limited editions zijn vrijwel altijd opgeklopt en overpriced.

Dat Longines wat patina nabootst vind ik veel minder kwalijk dan al die merken die met die verrotte limiteds aankomen. Ja, Seiko, ik kijk naar jullie. Pfff.

1 like

Dit heeft natuurlijk niets met vintage te maken. Dit is een nieuw horloge en een nieuw horloge dient zo mooi mogelijk te zijn. Longines denkt dat consumenten deze vlekken mooi vinden. Prima als dat zo is toch? Ik heb er niets tegen dat ze dit produceren, maar het heeft niets met vintage te maken en echte vintage liefhebbers zouden dit denk ik ook nooit kopen.

3 likes

Geen gezicht. Ga dan voor een echte vintage.

1 like

Precies dit.

1 like

Klopt inderdaad, ik vind het zonde Longines deze dagen moet dansn naar de pijpen van de eindbaas.

Dat is toch gewoon de keuze van de eigenaar? Heeft niks te maken met kwaliteit en innovatie, maar alles met marge en marketing.

Helemaal waar, maar denk je dat Omega nog steeds 30t2 of 500-serie uurwerken gebruikt? Na de quartzcrisis zijn de kaarten toch echt opnieuw geschud. Daar is Longines anders uitgekomen dan Omega, maar of ze het slecht hebben gedaan? Tissot en Certina waren ook mooie merken met eigen uurwerken en die zijn nu lager in de markt gepositioneerd.

Maar maakt dat dan het verschil? De laatste grote innovatie die Omega inkocht (!) stamt uit 1974. Longines heeft de VHP quartzen. Ook de merken die ik eerder noemde, timmeren aan de weg. Denk aan het Precidrive uurwerk, het Powermatic 80 uurwerk en de touch technologie.

Ik ben echt een liefhebber van vintage, maar te vaak worden er alleen maar forumwijsheden nagepapegaaid.

Ik vind hem wel leuk en geslaagd, en ik vind ook dat het iets met vintage te maken heeft. Mag ik me nu geen echte vintage liefhebber meer noemen?

Helemaal mee eens. Het model dat jij laat zien, noemde ik bewust niet in mijn lijstje. In mijn lijst valt het volgens mij redelijk mee met de opgeblazen kastmaten.